truss

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djzander
    • Mar 2008
    • 4

truss

hallo.

ik ben nieuw hier.

laat ik mezelf even voorstellen.
    ik ben djblaauw en ik ben 15.
    verder ben ik lit van de flaming djs (drive in)
    samen met nog 3 andere mensen.

maar ik heb ook een vraag.
    want wij zijn nu net een jaar drive in maar we werken nog steeds met een skytec "lichtbrug" als je het zo wilt noemen

maar ik heb gespaard voor een echte truss.
    500 euries ongeveer.

mijn vraag is.

wat is het beste kant en klare truss systeem voor 500 euro?

ik heb al een jbsystems techno truss gevonden maar die is nergens te koop.

showtec heeft er een met een minitruss maar daar kan volgens mij niet erg veel aan hangen.

dan is er nog een van american dj.

"amirican dj dura truss systeem"

welke zijn er nog meer in die prijsklasse?

en welke is dan het verstandigst om te kopen?

alvast bedankt.
    djblaauw
  • djproffi

bedoel je alleen truss, of ook wind-ups? hoeveel meter?

Alulite,showtec, admiral, en voor langere belangrijkere meters: prolyte

Kijk anders eens op marktplaats. Staan soms wel wat dingen tussen..

Comment

• jaksev
      • Jul 2007
      • 365

Ja, kijk gewoon op marktplaats voor 1x 3 meter truss. of 2x 4 meter, en dan windupjes er bij voor een paar 100 euro. Dan red je het wel met 500 euro

Comment

• djzander
        • Mar 2008
        • 4

ik zoek een kant en klare truss liefst nieuw.

dus met truss merk maakt niet uit, wind up pinnen voor truss connectie.
        en om het allemaal in m'n paas auto te laten passen lieft niet langere delen dan 2 meter.
        (uiteraard ook een connector voor truss en wind up ofzoiets)

bedankt de snelle reactie
        djblaauw

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by djzander
          ik zoek een kant en klare truss liefst nieuw.
          Met 500 euro ga je dat "liefst nieuw" niet redden als je een goed en veilig systeem wilt hebben. Wat is er mis met 2e hands dan?

Vaak is er veel goeds te vinden voor nette prijzen en waarom moet iedereen altijd alles nieuw hebben als er nog goed spul ergens te koop staat. Natuurlijk is nieuw uit doos aanschaffen leuk maar als je het budget niet hebt dan zijn er twee keuzes, doorsparen of 2e hands. Je wil trouwens niet weten wat ik allemaal al 2e hands heb gekocht terwijl ik ook nieuw kon maar daardoor had ik een ruimer budget voor meer of andere zaken erbij. Ik heb zelfs alweer zaken verkocht en prijstechnisch ga je er veel minder hard op achteruit dan bij nieuw.

[Greenpeace mode] Leven we nu echt in een wegwerpwereld? [/Greenpeace mode]

PS.
          Ik ben geen milieufreak
          Last edited by vasco; 21-03-08, 13:48.

Comment

• PeterZwart
            • Jan 2008
            • 402

Een betrouwbaar merk is in mijn ogen belangrijker dan de nieuwstaat of gebruikte staat.

Wanneer jou systeempje naar beneden komt tijdens een feest waarop je staat te draaien, zit je neem ik aan ook niet op te wachten?

denk dat heel veel hier wel spul halen dat 2e hands is? (met uitzondering voor kabels denk ik)
            Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

Tweede hands is een goede optie, mits je goed weet waar de lijn ligt tussen een acceptabele lichte beschadiging/vervormen en het afkeuren van een stuk truss.

Voordat je truss en toebehoren gaat kopen, moet je wel weten waaraan je toe bent. Hoe lang wil je je overspanning maken? Hoeveel gewicht komt eraan te hangen? Toekomstperspectieven voor uitbreidingen?

Ik kan je in ieder geval wel verzekeren dat je voor 500 euro niet zo heel veel bruikbaar materiaal "nieuw" kan krijgen. Van dat geld kun je net één instap-wind-up-statief aanschaffen.

@Peter: merk is onbelangrijk, metaal blijft metaal. Belangrijker is dat je alle eigenschappen van je truss weet en dat er een juist keurcertificaat bij zit.

Comment

• djzander
                • Mar 2008
                • 4

er komen aan te hangen:

2 martin roboscans pro 518 van 14 kilo's per stuk
                2 showtec clubscan van 11 kilo's per stuk
                8 par 64 van 1,5 kilo's per stuk (ongeveer)
                2 par 56 van 1 kilo's per stuk (open als blinder)
                3 multidims 2 kilo's per stuk
                heleboel kabels. 20 kilo's
                totaal: 90 kilo's (ongeveer kan er 2 kilo naast zitten.)

(soms hangen er 8 led parren in plaats van 64 aan)

ik heb er 1 van american dj gezien.
                die zou 135 kilo moeten kunnen hebben.
                edit mod: deze?... American DJ ST-157 tower lifter - J&H Licht en Geluid

of deze: American DJ ST-132 Wind Up statief - J&H Licht en Geluid
                groeten.
                djblaauw
                Last edited by moderator; 21-03-08, 20:40. Reason: linkje aangepast

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3150

Vergeet ook niet het eigengewicht van de truss die je wilt kopen en de daarbijhorende accesoires (zoals een adapter om de truss op het statief te zetten).
                  Je zou dan net weg kunnen komen (afhankelijk van het aantal meters truss) met een ST-132, maar dan houd je geen ruimte meer over voor uitbreidingen van je lichtshow.

Comment

• Laurenss
                    • Oct 2007
                    • 21

Interessant onderwerp. Ik ben dus ook op zoek naar een goede goedkope truss + windups. Voorlopig gaan daar 2 msd scanners + 2 msd gobochangers aanhangen en misschien wat parren.

Ik heb gekeken naar de "goedkope" truss + windup pakketten van rond de 200 a 300 euro. Leek mee een goede optie... totdat ik hier allerlei horror verhalen las, van dat het dunne truss constructies waren met plastic koppelingen.

Waarschijnlijk wordt het nu kijken naar iets 2e hands beters (ivm budget).

Het kan in mijn geval maar max. 1.5 meter per trussdeel worden, want langer past niet in m'n aanhangwagen. Weet iemand wat de max. overspanning is met 1.5 delen?

Ik zie voornamelijk 3 meter (2 x 1.5) combinaties verkocht worden. Ook heeft Showtec een 6 meter brug van rond de 300 euro. Maar dat is dus niets begrijp ik?

Comment

• Joost van Ens
                      • Jan 2001
                      • 628

De maximale overspanning met delen van 1,5 meter is om te beginnen afhankelijk van het merk en type truss dat je wilt gaan gebruiken. Daarnaast is er nog een samenhang tussen overspanning en gewicht.

De door jou gevraagde informatie kun je destilleren uit de door de fabrikanten opgegeven tabellen. Een antwoord op jou vraag is dus niet te geven.

Wel kun je heel voorzichtig stellen dat mits je truss met konische koppelingen gebruikt, over het algemeen er geen verschil in sterkte zit tussen 1 x 3 meter en 2 x 1,5 meter of 3 x 1 meter. Maar ook dit kan weer per fabrikant verschillend zijn. 2 stukken van 1,5 meter zijn over het algemeen wel zwaarder dan 1 stuk van 3 meter.

Joost

Comment

Working...