Keuze lichtsturing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mini7
    • Jan 2008
    • 19

Keuze lichtsturing

Ik heb nu al heel wat onderwerpen over lichtsturing doorgenomen. Maar nergens vind ik antwoord op mijn vraag...

Ik ben op zoek naar ene lichtsturing voor onze vereniging. We hebben 8 parren, 4 scanners, een laser en in de toekomst wil ik een dmx strobe kopen. Verder willen we in de toekomst dmx barren kopen voor de parren.

Nu zijn we op zoek naar een sturing om alles via dmx aan te sturen. We zijn de vele kabels naar ons schakelpaneeltje zat en willen alles in een centrale stroomkring aansluiten en nog maar 1 dmx kabel naar beneden hebben lopen.

De meeste sturingen die ik tegenkom moet je vantevoren programmeren en tijdens de show druk je op afspelen en alles gaat vanzelf. (Dit is tenminste wat ik begrijp van alle posts).

Wij willen een sturing waar we onze parren een programma kunnen laten afspelen. We willen ze altijd aan en uit kunnen schakelen. Verder willen we door 1 druk op de knop de scanners inschakelen. Is dit mogelijk? Kunnen we dan toch via faders een vantevoren opgenomen programma afspelen? Ook willen we alles uit kunnen schakelen en alleen de laser aanzetten, en ook hier een vantevorwen geprogrammeerde show mee afspelen.

Is dit mogelijk? Of komen we nu op hele dure lichtsturingen uit? Misschien is het al mogelijk met een scanmaster en heb ik het gewoon verkeerd begrepen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een keuze.
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

Zover ik je tekst begrijp heb jij het verkeerd begrepen en kan uw idee wel met een scanmaster...
    Mss je eens verdiepen in hoe een lichttafel/dmx/... werkt?
    lichttafels worden geprogrameerd door de "eigenaar"/lichttechnieker en die zet zijn haar wensen in die lichttafel om die tijdens het feest/show/... terug op te roepen...
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• mini7
      • Jan 2008
      • 19

Ja ik heb me er al een beetje in verdiept. Maar mijn vraag is of het mogelijk is met een scanmaster de parren aan te sturen, en op een willekeurig moment op een knop te drukken zodat de scanners aangaan, terwijl de parren blijven werken. En dit ook voor de laser. En of het mogelijk is om met een druk op de knop alleen de laser aan te doen.

Of moet je dan een scene programmeren met alleen parren, een scene met parren en scanners, een scene met alleen laser, enz.

Comment

• CMY
        • Feb 2008
        • 49

Of je kan natuurlijk ook altijd voor de Showtec lightdesk Pro 136 te gaan.
        Showtec Light Desk Pro 136, DMX controller - J&H Licht en Geluid

Is iets duurder maar heeft wel meer mogelijkheden met programeren

Mvg
        .....::::: Lichtpik :::::.....

Comment

Working...