Showtec LIte 4

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stefan789
    • Mar 2008
    • 3

Showtec LIte 4

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met een showtec Lite 4 sturing ? Ik zou willen weten als dit makkelijk in gebruik is, en volledig betrouwbaar is.
    Jullie mogen ook altijd andere mogelijkheden geven voor een 4 kanaals DMX gestuurde tafel.

Mmerci alvast.
    Stefan
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Natuurlijk is dit tafeltje heel makkelijk in gebruik, maar je kunt er dan ook niet veel mee. Ik weet niet wat je er mee wilt, maar met dit tafeltje ga je zeer waarschijnlijk zéér snel tekort komen aan wat hij kan.
    Betrouwbaarheid is altijd relatief, voor de prijs is hij heel betrouwbaar... ;-)
    Waarom wil je persé 4 kanalen, en wat wil je er mee doen? Alleen wat parretjes aansturen of iets dergelijks?

Comment

• stefan789
      • Mar 2008
      • 3

Een acteur heeft dit bij hem op scene staan, en moet hier gewoon 4 kanaaltjes manueel mee kunnen faden.
      Het mogen dus ook geen ingewikkelde menus worden om in te stellen. Flippende acteurs zijn niet echt aan te bevelen.

Deze voorstelling gaat op tournee in theaterzaaltjes, en de kans is dus groot dat er vooral lampen van 1 kW voorradig zijn. Anders had ik alles met 500 W lampen gedaan en op een klein manueel sturingskje gewerkt (bijv. LM400 van JBsystems). Maar dit is te zwak voor 1 kW lampen.

Daarom dacht ik het op DMX te doen, en de dimmers van de zaal te gebruiken.

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Mijn advies: tafel van het huis gebruiken.

Lite4 is prima discotafeltje, meer dan een stel parren moet je er niet mee aan willen sturen.
        4 kanalen, maximaal 5A per kanaal, maar maximaal 16A door het voedende draadje, want we leven niet in China maar in Europa.

1kw armaturen, kan je er dus net geen 4 mee aansturen.

...ik bedenk me, die dingen bestaan er ook als 4 kanals dms sturing!
        Ja, dan kan je wel knalen shuiven, maar lijntjes kan je het niet noemen.

Mijn advies dus nog steeds...tafel van het huis en simpele dingen simpel houden.

Comment

• 4uss
          • Aug 2005
          • 578

Originally posted by stefan789
          Een acteur heeft dit bij hem op scene staan, en moet hier gewoon 4 kanaaltjes manueel mee kunnen faden.
          Het mogen dus ook geen ingewikkelde menus worden om in te stellen. Flippende acteurs zijn niet echt aan te bevelen.

Daarom dacht ik het op DMX te doen, en de dimmers van de zaal te gebruiken.
          Houd sterk in de gaten dat een Lite 4 géén mogelijkheid tot patchen heeft, en dat de kans niet groot is dat de zaal waar je komt precies de lampen die jij nodig hebt op de eerste 4 kanalen heeft zitten. Meer dan de eerste 4 DMX-kanalen kun je dus niet uitsturen, en dan houdt het snel op.
          Ik kan alleen even niet een apparaat bedenken dat wel biedt wat je zoekt, maar met die Lite4 ga je een miskoop doen op dit vlak, dus laat dat alsjeblieft uit je hoofd. Heeft iemand anders een idee?

Comment

• CMY
            • Feb 2008
            • 49

Originally posted by 4uss
            Houd sterk in de gaten dat een Lite 4 géén mogelijkheid tot patchen heeft, en dat de kans niet groot is dat de zaal waar je komt precies de lampen die jij nodig hebt op de eerste 4 kanalen heeft zitten. Meer dan de eerste 4 DMX-kanalen kun je dus niet uitsturen, en dan houdt het snel op.
            In een gemiddelde zaal valt het wel te regelen dat het op de eerste 4 kanalen komt

Originally posted by 4uss
            Ik kan alleen even niet een apparaat bedenken dat wel biedt wat je zoekt, maar met die Lite4 ga je een miskoop doen op dit vlak, dus laat dat alsjeblieft uit je hoofd. Heeft iemand anders een idee
            Waarom is de lite 4 een miskoop? hij wil hem voor DMX gebruiken
            Deze is iets uitgebreider dan de lite 4 Showtec Lite-8 Pro, 8 kanaals DMX Controller - J&H Licht en Geluid

En hij is makkelijk te bedienen (Na een aantal shows leert die acteur de tafel nog kennen ook )

Mvg
            CMY
            .....::::: Lichtpik :::::.....

Comment

• stefan789
              • Mar 2008
              • 3

merci voor de tips.

Ik heb beslist toch iets anders te voorzien. Niet zo zeer om de mogelijke patchproblemen, maar wel voor de bruikbaarheid ervan als de tournee afgelopen is. Voor het patchen ga ik dus goed moeten comuniceren met alle zalen.

Ik ga een manuele sturing kopen 12 kanaals met A/B preset. Dan kan ik het daarna makkelijker inzetten voor kleine projecten.

groten Stefan.

Comment

Working...