Powerworks RS 15 Sub A + 2 X RS82 Sat

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Progdon
    • Jul 2008
    • 3

Powerworks RS 15 Sub A + 2 X RS82 Sat

Hoi,

Ik heb een vraag over het volgende;

Ik heb vorige week een tweede hands Powerworks RS 15 Sub A met daarbij twee RS 82 topjes gekocht. Een actieve sub die in totaal 600 wat levert. 300 wat voor de sub en 2 X 150 wat voor de topjes. Ik voor de aanschaf eerst een nieuwe set beluisterd bij Feedback in Apeldoorn en later kwam ik de 1,5 jaar oude set voor meer dan de helft minder tegen op marktplaats. Zowel bij het beluisteren bij Feedback als ook bij het beluisteren bij de persoon waarvan ik de set kocht was ik behoorlijk onder de indruk.

Nu heb ik hem net even zelf opgebouwd en beluisterd en dat valt het me op dat er een zekere mate van ruis uit de topjes komt. Ook wanneer ik helemaal geen signaal door de versterker stuur en wanneer de biede gain knoppen helemaal op minimaal staan. Dit was me niet opgevallen bij het beluisteren voordat ik de aanschaf deed.
    Is dit normaal voor een PA set als deze of is er iets anders aan de hand?

Graag antwoord.

Groeten,

Dennis
    Last edited by Progdon; 17-07-08, 10:14. Reason: error in text
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Hallo,

Ja dat is zeker normaal, ik heb een HK audio setje, met een QSC versterker er op. Bij mij ruis het ook meer dan normaal, maar dat komt omdat er een limiter van Dateq tussen staat, het lijkt wel of die van Behringer is maar dat is hij zeker niet.

Jij hebt actieve boxen, zie ik. Aangezien het Powerworks is, best goed maar net geen HK Audio. Is het dus vrij normaal.

Comment

• hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

Tja, eigenlijk ruist alle apparatuur wel een beetje, de goedkopere producten echter wel vaker in grotere mate.

Heb hier XTA systeemprocessors van zo'n 3000 euro en zelfs die geven op het hoog wel een beetje ruis, en dat kun je niet echt meer budget spul noemen.

Meestal hoor je het wel als je het bij je thuis in een kleine ruimte aan het testen bent, maar zodra je in een iets grotere ruimte staat is het al nauwelijks meer aanwezig, laat staan als er een beetje publiek staat dat ook altijd lawaai maakt.

Denk dus dat je er weinig last van zult hebben.

Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Stel je 'Gate' van je Speaker Management systeem eens goed in, weg met die ruis....
        dbx 260 op m'n set en absoluut geen ruis wanneer er geen muziek is!

Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Kilian
          • Dec 2005
          • 179

Noise floor - Wikipedia, the free encyclopedia

Comment

• Progdon
            • Jul 2008
            • 3

dank dank dank

Dank aan de mensen die gereageerd hebben. Zoals jullie zien ben ik echt een beginner. Langzaam aan merk ik dat er voor een goed stuk geluid heel wat komt kijken. wel heel leerzaam om me zo langzaam aan overal in te verdiepen. Ik ga binnen kort maar eens even het setje gebruiken hier bij het buurtfeest. Wellicht dat dan mijn ervaringen dan zijn.

Groeten,
            Last edited by Progdon; 18-07-08, 22:02. Reason: text falure

Comment

Working...