regie tafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • partydrivein
    • Jul 2008
    • 389

regie tafel

hoi iedereen,

ben op zoek naar een tafeltje waarmee ik een band kan uitlichten en bij mijn drive in kan inzetten.

wat is er nodig?

voor mijn drive in zijn er niet veel kanalen nodig hooguit 20

maar voor de band wil ik er wel eens meer nodig hebben.

Ik heb helaas zoals zovelen geen hoog budget, ook heb ik voor hulp al andere oudere topics nagekeken maar daar werd ik niet wijzer van...

ik heb voor die band wel wat nodig dus hij moet overal inzetbaar zijn zaal,open veld, theater, enz...

ook zijn hier dus wel wat kanalen nodig voor bijv koppen en parren.

wie weet hier een oplossing?

wat ik nu ongeveer heb te besteden is het diep trieste bedrag van 200 euro.

ik heb zitten denken aan een showtec showdisinger een wat professionelere tafel (want een pearl zit er helaas nog niet in) deze is helaas minimaal 500 euro...

ik wil graag weten wat jullie allemaal aanbevelen
    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?
  • Tom van Kameren
    • Oct 2006
    • 57

Misschien een idee om dit topic te starten in het Drive-in gedeelte?
    Je geeft zelf aan een drive-in te hebben en maar 200 euro te besteden te hebben...

Koop voor je drive in een mooie tafel waar je je parren mee aan/uit kunt zetten en je twee scannertjes in de ronde kunt zwiepen.

Als je de band ga doen, ga dan net als de extra parren en bewegende fixtures een lichttafeltje huren en bereken dit door naar de klant...

Tom

Ps. kijk voor de grap eens naar de spelling van je "Showdesigner". Misschien eerst even leren spellen (overschrijven) en daarna serieus genomen worden?
    Tom Spaan
    StoreQ operating

Comment

• partydrivein
      • Jul 2008
      • 389

hmm vond dat desinger er al zo raar uit zag maar helaas.

ik wil voor die band ook een eigen tafel omdat ik veel voor die band doe en hun vaste lichttechnici ben.
      Ik ben al die lichttafels zat omdat ik eerst een halfuur bezig ben om uit te vinden hoe ik 1 scene progameer dus wil ik een eigen vaste lichtafel die ik overal in kan zetten.

en ik wil iets over licht weten dus ik heb hem hier gezet en niet bij drive in want het gaat niet alleen om mijn drive in

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Of je hebt een meervoudige persoonlijkheidsstoornis, of je moet jezelf lichttechnicus noemen. Technici is meervoud....

Verder: mooi licht maak je door goede spullen te gebruiken. Prutsen met een apparaat van 200 euro resulteert niet in een goede degelijke lichtshow.

suc7
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

Met 200 euro kom je nergens.... ook niet huren.

MA 24/6 - 50 a 70 euries ex btw per dag....

Een bank overvallen of lekker doorsparen tot je wat fatsoenlijks kan kopen... nieuw of tweedehands
          "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Nou.....Ik ben een heel eind me in de stelling dat je voor tweehonderd euro geen fatsoenlijke tafel koopt, mar dat zeg ik dan ook met de wens om showtjes te tikken die pas handg worden gedraid vanaf en tafel die 10K + kost..

Oftewel: roepen dat iets niet kan, niet wenselijk, niet handig is omdat het budget niet toereikend is, doe dat allen als je weet waar je over praat.

Bij AJB, Tom van Kameren heb ik de indruk dat uitsluitnd MA de juiste tafel maakt en in dit geval is zelfs een 2portnode al overdone!

Kortom: geef zinvol advies of sla een onderwerp aub over!

Een zinvol advies is niet te geven,we weten (nog) niet wat er dient te worden aangesturd, meer dan twintig kanalen, maar zijn dat alleen dimmerkanalen? Fixtures?

een 48 kanaals scenesetter, de juiste kleurenfilters, nette T-barren en een lichttech die gevoel heeft voor het genre en beetje de nummers kent, kan je prima show mee neerzetten.

Graag realistische adviezen, geen Silver Shadow adviseren wanneer het ook met een panda kan.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• partydrivein
              • Jul 2008
              • 389

tja dan toch maar die bank overvallen

maar ik heb al iets gevonden
              heb wat gezocht en een usb dongle was niet zo duur heb voor mezelf voor 70 euro een usbdongle gekocht en gebruik freestyler.
              bevalt me erg en in combinatie met een band werkt het ook goed.

en inderdaad technicus (maak de laatste tijd veel van dat soort foutjes)

wel hoor ik vaak mensen dat feestyler "klote" is, ben het daar niet mee eens.
              elk progamma moet je doorhebben voordat je het goed kan benutten.

de maker heeft een paar van de beste progamma's door elkaar gemixt en freestyler kwam eruit werkt goed, niet duur, en later kunnen we altijd nog een pearl kopen

Comment

Working...