2 apparaten op line in?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • degrotepeter
    • Apr 2008
    • 58

2 apparaten op line in?

Hoi ik heb even een vraagje.

Ik heb nu al een poos een mengpaneel op mijn kamer staan. (Behringer vmx-200). Deze was vooral bedoelt om mijn gitaar en keyboard op aan te sluiten. Maar ik had er ook nog maar cd spelertjes aan gezet. (het is een 2 kanaals mixer maar je heb 2 line ins per kanaal.
    Bij kanaal een zit dus de gitaar en een cd speler, en bij kanaal twee keyboard en cd speler.

Nou gaat dat mixen ook wel goed en ik zou er eigenlijk nog wel een platenspeler bij willen kopen. Maar dan zou ik dus eigenlijk ook een nieuw mengpaneel moeten kopen voor die platenspeler.

Maar kan ik niet op de line in van de gitaar, zowel de gitaar als de platenspeler kunnen aansluiten?

op het ene draadje de gitaar en de andere de platenspeler, en dat dan in het mengpaneeltje.

wie weet of dit werkt?

iig bedankt.
    [CENTER]music is my life...
    [/CENTER]
    [CENTER]even after...
    [/CENTER]
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Technisch gaat dat... klankmatig wordt dat een absolute ramp.
    NOOIT twee toestellen met een Y-snoertje samenbrengen. Splitsen mag wel.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

Een platenspeler op een line in ok hier heb je zeer waarschijnlijk een riaa correctie voor nodig als het geen dj mixer betreft

Comment

• JustME125
        • Jun 2006
        • 297

Originally posted by Timo Beckman
        Een platenspeler op een line in ok hier heb je zeer waarschijnlijk een riaa correctie voor nodig als het geen dj mixer betreft
        Lijkt me ook ja, anders had de ingang wel het labeltje "phono" mee gekregen met plakken van de stickers

Mzzls
        Correct me if I'm wrong

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by JustME125
          Lijkt me ook ja, anders had de ingang wel het labeltje "phono" mee gekregen met plakken van de stickers

Mzzls
          De VMX200 heeft per kanaal één ingang line/phono omschakelbaar.

Wat Laserguy zegt: Twee kanalen samenbrengen met een Y-adaptertje, liever niet doen. Het gaat gewoon bagger klinken. Als je allebei de bronnen niet tegelijk gebruikt zal er weinig aan de hand zijn, maar als je ze wel tegelijk gebruikt help je je geluid naar de maan.
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Een ander probleem kan zijn, als je een apparaat gebruikt en het ander wel aangesloten laat staan. De uitgangsspanning van het werkende apparaat komt via de splitter ook terug op de uitgang van het andere apparaat. Niet alle apparaten kunnen daar goed tegen.

Comment

• degrotepeter
              • Apr 2008
              • 58

Originally posted by Stoney3K
              De VMX200 heeft per kanaal één ingang line/phono omschakelbaar.

Wat Laserguy zegt: Twee kanalen samenbrengen met een Y-adaptertje, liever niet doen. Het gaat gewoon bagger klinken. Als je allebei de bronnen niet tegelijk gebruikt zal er weinig aan de hand zijn, maar als je ze wel tegelijk gebruikt help je je geluid naar de maan.
              Ik gebruik de gitaar niet gelijktijdig met de platenspeler hoor, ik gebruik daar hooguit een cd speler bij.

Dus als ik me gitaarversterker uitzet, en dan de platenspeler gebruik dan zou het moeten lukken?
              [/CENTER]
              [CENTER]even after...
              [/CENTER]

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Meest foolproof manier is gewoon de kabeltjes even omsteken.
                dus: kabeltje van je gitaaramp naar mengpaneel en kabeltje van draaitafel naar mengpaneel, ff inprikken wat je nodig hebt. easy does it!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Originally posted by MarkRombouts
                  Een ander probleem kan zijn, als je een apparaat gebruikt en het ander wel aangesloten laat staan. De uitgangsspanning van het werkende apparaat komt via de splitter ook terug op de uitgang van het andere apparaat. Niet alle apparaten kunnen daar goed tegen.
                  Een lijnuitgang hoort hoogohmig te zijn dus daar zul je niet zoveel last van hebben. Met (laagohmige) microfooningangen zal het een groter probleem zijn.

Omprikken is inderdaad de meest fool-proof optie.
                  First make it work, then make it look pretty!

Comment

• degrotepeter
                    • Apr 2008
                    • 58

Originally posted by Stoney3K
                    Een lijnuitgang hoort hoogohmig te zijn dus daar zul je niet zoveel last van hebben. Met (laagohmige) microfooningangen zal het een groter probleem zijn.

Omprikken is inderdaad de meest fool-proof optie.
                    Tjah dan moet dat maar :P maar als die andere oplossing voor een paar eurotjes werkte had ik dat liever gehad :P

maarjah

iig bedankt allemaal
                    [/CENTER]
                    [CENTER]even after...
                    [/CENTER]

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Ik heb eigenlijk zelfde probleem.
                      Op ons rocjfestival hebben we 2 podiums. De 2 PA's staan rug aan.
                      Ik heb 1 alesis HD24 maar van de 2 tafels moeten de direct outs daar in komen voor opname. De klank komt dus niet op het zelfde moment de HD24 binnen. Het is lastig steeds 24 jacks te moeten versteken.
                      Bestaat er eens soort splitter die de signalen van de 2 mengtafels uit elkaar houdt zodat ze elkaar niet storen?

Comment

Working...