nieuwe redelijke geluids set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gilo
    • Oct 2008
    • 17

nieuwe redelijke geluids set

hey

ik ben hier compleet nieuw, heb ook geen verstand van audio.
    maar ik wil misschien een geluidsset gaan aanschaffen.
    ik heb eens wat rondgekeken op de site en heb dit gezien:
    deze
    maar zijn deze boxen in staat om een redelijk grote ruimte van goede kwaliteit geluid te voorzien en is het aan te sluiten op een laptop?

Michiel
  • J.S. Coolen
    • May 2008
    • 254

wat is een grote ruimte? JE huiskamer dan is het antwoord ja. Maar een gymzaal zal je nooit halen.

En met de juiste snoeren is alles aan te sluiten, maar ik zou er maar wel een mengtafeltje tussen zetten.

Lees eens rond op het forum, alle antwoorden die je vraagt zijn al meerdere malen besproken.
    Account niet meer actief.

Comment

• gilo
      • Oct 2008
      • 17

de ruimte is denk ik iets kleiner dan een gymzaal
      dat word het dus niet.
      dan is het dus mogelijk om de megtafel aan te sluiten op de laptop dmv de standaard geluids aansluiting?
      maar ik zal wel eens rondkijken

Comment

• Toan_08

Tja, het ligt er echt aan waar je het wilt leggen. dan kunnen wij pas beslissen wat er nodig is aan wattage.

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1067

alle begin is moeilijk

maar he wilt dus een geluidset? om wat mee te doen? een disco avond voor bejaarden een house feest?? noem eens specefiek voor wel doeleinde je wat wil gebruiken en minstens hoe hard het geluid moet staan? ( achtergrond muziek, aleen het versterken van bijv spraak, of stampende bassen)

ook is een budget dat je er aan uit wil geven ook belangrijk.
          we praten hier over systemen van 100 euro tot 100.000 euro

verder voor ongeveer elke geluidsopstelling gebruiken we een mengpaneel.

op je mengpaneel of mixer kun je vanalles aansluiten zoelas een mp3 speler,laptop,cd speler, platenspeler en weet ik veel wat wat een audio signaal afgeeft

die komt in het mengpaneel terecht en vandaar ga je met 2 kabels naar een versterker

en vanauit de versteker gaan we naar de speakers. die het geluid dus weergeven.

natuurlijk moet je wel de juiste kabels gebruiken.

succes

Comment

• gilo
            • Oct 2008
            • 17

het geluid is nodig bij een bbq voor wat achtergrondmuziek, maar het moet ook harder kunnen als er gedanst word oid. verder worden er denk ik alle muziek stijlen wel gespeelt, met bass zonder bass.
            de ruimte is denk ik rond de 10x10 meter en mijn budget is rond de 200 euro en als het kan eronder
            zouden jullie mij misschien wat tips kunnen geven wat het beste zou zijn want ik heb er echt totaal geen verstand van

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

... voor 150 Euro een setje huren ? heb je nog 50 Euro over ook ...

Succes !
              Meer is minder, minder is meer

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Nou, dat is niks hoor. Een MC10 is blijkbaar slechts een 10" woofer dus vergeet maar een krachtige en diepe bas. En voor de rest middentoner en tweeter op basis van een piëzo driver: lekker schel en plastiekerig (maar hey, wat wil je: de speaker zelf kost maar 43 Euro!!!). Conclusie: niet doen.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• gilo
                  • Oct 2008
                  • 17

ik zou het het liefst kopen omdat ik het dan ook vaker zou kunnen gebruiken.
                  ik heb nog eens rond gekeken en ik heb dit gezien:
                  mengpaneel
                  versterker
                  leuidspreker 2x
                  dat is in het totaal ong. €370,
                  wat denken jullie hiervan?
                  en weten jullie misschien nog iets met dezelfde prestaties maar voor minder geld?

Comment

• jens
                    • Aug 2004
                    • 1067

voor 200 euro kan je niet veel doen.

die spullen waar je naar kijkt is echt zonde van je geld. het klinkt voor geen meter en als je een beetje hard wil draaien krijg je het nog makkelijk stuk ook.

waar ik een hoop goeie recenties over lees zijn deze luidsprekers, de vibe 15 of zijn broertje de vibe 12

JB Systems Vibe 15 PRO Luidspreker, 15inch 300W RMS - J&H Licht en Geluid

dit is echt een beetje het minimale wat je nodig heb wil je er een feestje mee kunnen geven. maar zoals je zelf al ziet is 1 speaker al meer dan je hele budget.

klein optel sommetje voor een leuke geluidsset om mee te starten.

1 mixer +- 200 euro ( jb systems, gemini, berhinger ) vaak hebben die wel leuke beginners tafeltjes

2x speaker +- 250 euro p.s. ( jb sustems, somige dap series )

en dan nog een versterker van 2x 300 watt

wat ook nog wel een 300 euro minimaal kost.

al met al voor een leuke set waar je als beginner mee vooruit kunt ben je wel een dikke 1000 euro verder

mischien kan je op marktplaats wat leuks vinden maar ik ben bang dat je voor 150 euro weinig kunt doen...

mvg jens

Comment

• gilo
                      • Oct 2008
                      • 17

dan zal ik eens kijken of ik zover buiten mijn budget kan gaan
                      maar ik denk et niet
                      maar allemaal bedankt

Comment

• tha_dj
                        • Jan 2004
                        • 375

Maar goed, HUREN is denk de makkelijkste en goedkoopste optie

Meeste verhuur bedrijven hebben wel een standaard spraak setje van 2 toppen en een verterker met 2 x 300 Watt van een A- merk voor rond de 50 euro's en met mixer voor 60

Scheelt je ook een jaar lang opslag, en meestal valt er nog wel iets te regelen qua prijs bij de bedrijven
                        your light !

Comment

Working...