dynacord of dynacord museum

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pavaha1
    • Sep 2008
    • 8

dynacord of dynacord museum

Ik heb dit geluidssetje gezien maar vraag me af of het wel echt dynacord is.

Groeten,

Patrick

Marktplaats.nl > Complete muziek installatie - Muziek en Instrumenten - Dj-sets
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

Yep, is Dynacord, maar wel bijna antiek
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Ik schat in jaren 70....inderdaad bijna antiek...Zal er ff het Dynacord boekje bijpakken..

Krijg het zonder type niet gevonden...
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Carl
        • Nov 2000
        • 907

Een Philips versterker van 1000 Watt??
        Een 40 jaar oude versterker van 1000 Watt??
        100 Watt is waarschijnlijker.
        Afgeragde ouwe troep, als alles nog werkt is het een platenbon waard.

Comment

• koentjes
          • Dec 2007
          • 333

.... is dat ìnclusief dat kratje??

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

Philips heeft in het verleden flink zware versterkers gebouwd hoor. Hele vliegvelden werden door deze systemen voorzien van vrolijke omroepstemmen. die 1000 watt zou dus zomaar waar kunnen zijn, alhoewel meestal 100v systemen de norm waren geloof ik.

Bedrijf heet tegenwoordig Bosch communications, die ook eigenaar zijn van Telex, dus dynacord..is de cirkel weer mooi rond

Comment

• Carl
              • Nov 2000
              • 907

Ja, niets is onmogelijk, maar toch geloof ik er niet in.
              De versterker op dat plaatje is 30 jaar oud, toen konden ze geen 1kW. audio versterkers maken.
              100V. versterkers zijn doorgaans max 250Watt, je gebruikt er gewoon net zoveel als je nodig hebt. In grote gebouwen staan vaak meerdere versterkers in een rack, voor elke vloer een bijvoorbeeld. Ik heb dat meerdere keren zo gezien, in scholen, universiteiten, kantoren etc.
              Een groot gebouw inrichten met 100V. installaties kost aan installatiewerk zoveel meer dan aan apparatuur, dat een versterkertje meer echt niets uitmaakt op het totale kostenplaatje, als ik naar Schiphol kijk, denk ik niet dat dat met € 1.000.000 klaar is, er hangen duizenden Bose 101's, mijn broer heeft er jaren geleden eens 400 opgehangen als uitbreiding op een bestaand deel!
              Het aantal versterkers met een groter vermogen is op één hand te tellen denk ik.
              400W. / 480W. bestaat, Bosch gaat niet verder dan 500Watt.
              Kortom, mijn mening is: het zou kunnen, maar het is heel onwaarschijnlijk. Ik denk dat er een nulletje teveel in de advertentie staat.

Comment

• Equipment
                • Jun 2005
                • 64

Productie periode tussen 1968/72. De boxen op de foto zijn twee doormidden gezaagde Dynacord S101 zangzuilen zoals ze in de folder genoemd worden. Ieder met 4x12 inch 30 watt breedband speakers. Voor aanvullend midden/hoog kon je er een HS10 set bijkopen. Dat was een RCF driver/hoorn die er bovenop gezet werd zodat je uiteindelijk een redelijk geluid kreeg. Dit model Philips versterkers zijn geleverd tussen de 50 en 120 watt.

Comment

• bones2001
                  • Aug 2003
                  • 741

Bijna goed,
                  S 101 kwam in 1973 op de markt, voorloper was de S 100 van 66 tot 72.

Voor de mensen die denken dat het vroeger allemaal goedkoper was,
                  de S 101 koste in 1973, 995 Duitse marken per stuk incl 11% btw.
                  Mixen is net als schilderen.
                  Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1697

Originally posted by bones2001
                    Bijna goed,
                    S 101 kwam in 1973 op de markt, voorloper was de S 100 van 66 tot 72.

Voor de mensen die denken dat het vroeger allemaal goedkoper was,
                    de S 101 koste in 1973, 995 Duitse marken per stuk incl 11% btw.
                    De Philips versterker is vrijwel zeker de LBB1106, een 250 watt 100 volt versterker uit de SQ4 serie. Ik heb er nog negen staan.
                    Ze zijn onverwoestbaar en gaan nooit kapot. Het zijn de opvolgers van de eerste transistorversterkers van Philips (TSQ) waarmee ze hun reputatie bijna te gronde hebben gericht. Als antwoord hebben ze deze versterker gebouwd, zo zwaar en sterk dat ze zelfs bij de zwaarste mishandeling niet kapot te krijgen waren, misaanpassing, langdurig kortsluiten onder vollast, spanning op de uitgang etc. Het gewicht was er ook naar, 25 kilo. De serie is tot in de jaren 70 in produktie geweest. De versterker kon het volledige vermogen gedurende onbeperkte tijd leveren. Laagste luidsprekerimpedantie op 50 volt, 10 ohm.
                    De versterker werd echter te duur om te produceren en is opgevolgd door SQ40. Hier was de zwaarste trap 400 watt. Naderhand kwam dan SQ45, geproduceerd volgens de IEC norm, waarbij het opgegeven vermogen gedurende een korte tijd geleverd kan worden en een achtste continue. Veel versterkers worden tegenwoordig volgens deze norm gebouwd, waardoor ze lichter en goedkoper worden.
                    De versterker staat in de catalogus van 1978 voor 3990 guldens excl omzetbelasting.
                    Speakertech
                    Last edited by speakertech; 10-10-08, 17:56.
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• speakertech
                      • Jan 2008
                      • 1697

Originally posted by Carl
                      Ja, niets is onmogelijk, maar toch geloof ik er niet in.
                      De versterker op dat plaatje is 30 jaar oud, toen konden ze geen 1kW. audio versterkers maken.
                      Dat is niet helemaal waar, voor de transistor had je buizenversterkers en Philips had commerciele exemplaren van 1 kilowatt. Dat is nog maar een kleintje vergeleken bij de laagfrequentversterkers voor radiozenders, die de helft van het uitgestraalde vermogen moesten leveren, dus enkele honderden kilowatts.
                      Ook trilbanken worden aangestuurd met versterkers, toch ook een paar kilowatt

Bosch heeft sinds kort een 1000 watter in zijn 100 volt programma.

Speakertech.
                      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

Originally posted by speakertech
                        Dat is niet helemaal waar, voor de transistor had je buizenversterkers en Philips had commerciele exemplaren van 1 kilowatt.
                        Speakertech.
                        Ja, maar toch niet in zo'n kastje hoor!

Heb trouwens bij een sportvereniging nog een rackje in gebruik met 3 stuks SQ-2 100 wattertjes van Philips.
                        Met enige regelmaat een zekeringetje vervangen, en ze doen het nog steeds...

Paul
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• speakertech
                          • Jan 2008
                          • 1697

Originally posted by SPS
                          Ja, maar toch niet in zo'n kastje hoor!

Heb trouwens bij een sportvereniging nog een rackje in gebruik met 3 stuks SQ-2 100 wattertjes van Philips.
                          Met enige regelmaat een zekeringetje vervangen, en ze doen het nog steeds...

Paul
                          SQ2 werd volgens mij in Frankrijk gebouwd. De Topversterkerreeks was destijds SQ4, gebouwd in Oslo. De SQ4 (mengversterkers) kon uitgerust worden met insteekmodules, voor gebalanceerde trafo ingangen, riaa correctie etc. Zo was de SQ4 100 watt voorzien van 8 eindtransistoren. Tegenwoordig doen ze met z´n vieren 120 watt.

Speakertech

Comment

Working...