Hulp bij zoeken nieuwe cd speler

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ruudalberink
    • Oct 2008
    • 3

Hulp bij zoeken nieuwe cd speler

Beste forumleden,

Een paar jaar terug heb ik mij op mijn kamer een beetje als 'DJ' zitten vertonen. Hobby ging over, maar de apparatuur bleef.
    Flightcase voor gebouwd met daarin alleen de nodige apparatuur. (mengpaneel, cd speler, versterker)

Nu is na 2 jaar mijn cd speler stuk, wat ik erg snel vind maar dit terzijde. Het betreft een dubbele cd speler van skytec. Niet veel soeps, weet ik, maar ik had destijds niet veel te makken.

Nu moet ik dus een nieuwe hebben. Ik stel niet veel eisen. Pitch, anti-shock, effecten e.d. heb ik niet (meer) nodig.

Budget: niet heel veel. liefst onder de 200 euro, maar als het nou zo is dat een bepaald merk, type stukken beter is voor 100 euro meer, overweeg ik dat ook.

De overige apparatuur die ik heb is als versterker een mccrypt pa8000 en een Numark dm1050. Gewoon simpel en goedkoop. Maar ben over beide apparaten wel tevreden. Als luidsprekers heb ik een paar oude, maar erg goede Bns boxen. 130 watt, vd hull kabel en al van dat soort fratsen meer.

Conclussie: Ik heb dus gewoon een goede, enkele cd speler nodig in het 19 inch formaat onder de 200 euro. GEEN overslaande cd's. (Dat was/is dus het probleem met die skytec!) en betrouwbaar. Hij moet toch wel minimaal 5 jaar meegaan.

Ik heb er een paar gevonden:

MARANTZ DV4001P - Dutch International Cyberstore

NUMARK MP 102 - Dutch International Cyberstore

DENON DN-C100 CD PLAYER - Dutch International Cyberstore

Ik heb op een of andere manier meer met het merk Marantz, maar dit is een dvd speler. Speelt natuurlijk cd's, maar heb het idee dat de geluids kwaliteit hierdoor omlaag gaat.

Welke van deze is nou de beste keus wat betreft geluidskwaliteit en betrouwbaarheid?

Welke zouden jullie kiezen?

Bvd!

Ruud
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Een DVD speler om CD's af te spelen vind ik persoonlijk een ramp.
    De Denon die je laat zien is leuk maar heeft, in vergelijking met de Numark erg weinig functionaliteit. Een jogwheel zoals op de Numark is trouwens altijd erg handig.

Als ik hier zou moeten kiezen zou ik de Numark nemen, maar wil je inderdaad een enkele CD speler? Dubbele systemen werken net zo goed, alleen zijn ze dubbel uitgevoerd. Over het algemeen is het prijsverschil vrij klein.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Ruudalberink
      • Oct 2008
      • 3

Bedankt voor je reactie!

Discoparadijs - online shop voor dj gear, geluid en licht

Dit is dan een Marantz cd speler.

Waar zit nou het verschil? Met bv de Denon? Afgezien van de opties.

Ik heb trouwens niet zoveel baat bij al die opties. Het gaat me echt op de geluidskwaliteit.

Over een dubbele: Tsjah, alles wat ik er meer voor moet betalen vind ik zonde, want ik gebruik het echt nooit. Dan koop ik liever een iets duurdere, enkele.
      ITS System Information

Dit kwam ik ook nog tegen. Dat vind ik wel een handige optie: usb. Als ik het goed begrijp kun je hierop gewoon je usb-stick/mp3 speler aansluiten en dan afspelen?
      Maar is van deze speler de geluidskwaliteit en betrouwbaarheid net zo goed als die van de Denon en Marantz?

Thanks..

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

De linkjes werken niet, maar ik begrijp je punt.
        (Daarnaast is het niet zo heel netjes om naar webshops van 'concurrenten' te linken, liever naar de site van de fabrikant, daar staat doorgaans ook beter info.)

Problemen met geluidskwaliteit liggen meestal niet bij de CD speler, eerder bij een kabel, mengtafel, versterker of weergever. Het lijkt me dat je je daar niet te druk over moet maken. Overigens gebruiken veel CD spelers hetzelfde of een vergelijkbaar loopwerk, dus ook de betrouwbaarheid en levensduur is nagenoeg gelijk. Bij topmerken is dit anders, bij alles wat onder 'low budget' of 'budget' valt kun je een standaard Sony loopwerk verwachten.

Geluidskwaliteit en betrouwbaarheid zitten hem ook niet in de opties. Natuurlijk heeft een systeem waar bijvoorbeeld USB bij zit meer onderdelen en kan daardoor sneller eventuele gebreken gaan vertonen, maar bij normaal gebruik en zeker alleen thuisgebruik moet dat toch wel een handje vol jaren mee gaan.

Wat is er trouwens defect aan je huidige CD speler? Mogelijk is dat (door jou zelf) te repareren. Natuurlijk goedkoper maar ook heel leerzaam als het om de werking van een CD speler gaat
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Ruudalberink
          • Oct 2008
          • 3

Een keer in de zoveel minuten begint ie te kraken en te storen en over te slaan. Na 5 tot 10 seconden is het dan weer normaal:S

Links is helemaal erg, die doet het veel vaker.

Gewoon een prutding dus

Denk dat ik maar gewoon voor die Marantz ga. Weet eigenlijk niet waarom, maar vind het wat hebben, haha. Er zal idd niet veel verschil zitten in spelertjes van zo weinig geld.

Bedankt voor je uitleg!

Comment

Working...