Probleem met 2 scx 700's en scanmaster 2 mk2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tryout
    • Nov 2008
    • 3

Probleem met 2 scx 700's en scanmaster 2 mk2

Hoi,

Ik heb sinds kort mijn 2 Martin Scx 700 en een Showtec Scanmaster 2 mk2. Zodra ik de scanners aan zet (op de juiste adressen 1 en 17), testprogramma of wat dan ook doe, geen problemen. Zodra ik de controller aanzet en me lamp aanzet of de spiegel beweeg, reset de scanner na een paar seconden plotseling, soms duurt dit ook langer dan een paar seconden. Het lijkt mij een conflict tussen het licht en de controller..

Iemand een oplossing?

Greets Tryout
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Ik heb een vaag vermoeden wat er gebeurt....Toch nog een paar vragen om het probleem te isoleren:
    1. Gebeurt dat resetten al na aansluiten van de scans op de sturing?
    2. Sluit de bekabeling aan tussen de scans, maar niet op de sturing, nu gaan ze ook in de reset?
    3. Wanneer de scans zijn aangesloten en de faders van de scanmaster helemaal omhoog staan...dan stuur je een reset naar je scans.
    4. Wanneer je een programma actief hebt wat een reset verstuurt...

Graag even je reactie op bovenstaande vragen, heb je binnen no time een werkende set....of we kunnen concluderen dat er iets stuk is.

Lees weer graag!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Tryout
      • Nov 2008
      • 3

Originally posted by moderator
      Ik heb een vaag vermoeden wat er gebeurt....Toch nog een paar vragen om het probleem te isoleren:
      1. Gebeurt dat resetten al na aansluiten van de scans op de sturing?
      2. Sluit de bekabeling aan tussen de scans, maar niet op de sturing, nu gaan ze ook in de reset?
      3. Wanneer de scans zijn aangesloten en de faders van de scanmaster helemaal omhoog staan...dan stuur je een reset naar je scans.
      4. Wanneer je een programma actief hebt wat een reset verstuurt...

Graag even je reactie op bovenstaande vragen, heb je binnen no time een werkende set....of we kunnen concluderen dat er iets stuk is.

Lees weer graag!
      1. Nee, pas als de controller actief/aan is en ik 1 of meer faders beweeg
      2. Nee, ze doen het dan meer dan prima
      3. Is niet het geval ook als ik op fader 1 simpel wit licht maakt, reset de scanner na +/- 15 sec.
      4. Niet dat ik weet, nog totaal geen programma's gemaakt i.v.m. dit probleem maakt dat dat ook onmogelijk.

Nog wat info over de reset: Je ziet de spiegels terug gaan naar hun beginpunt en trillen ( kalibreren heet dit volgens mij ) en de naam van de scanner scrolt weer voorbij. hij is dan even weer onbestuurbaar via de controller, zodra hij weer data binnenkrijgt gebeurt hetzelfde weer na een x aantal seconden. Als ik de controller uitschakel gebeurt dit niet meer, het zit hem dan waarschijnlijk ook in de controller denk ik zo..

Greets Tryout

Comment

• Tryout
        • Nov 2008
        • 3

Het probleem is opgelost!

het blijkt zo te zijn dat als ik fader 1 helemaal openzet dat hij dan al een reset vertuurd.. dit had ik dus niet in de gaten .. fader 1 op 3/4 en loopt prima!

Greets

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Had al een vaag vermoeden.
          Tip voor anderen die nieuwe DMX apparatuur aan gaan sluiten:
          Ieder apparaat heet een DMX chart, een schematische indeling die aangeeft welke waarde op welk kanaal een bepaalde functie aanstuurt.

Zonder een dmx chart is het lastig om een apparaat optimaal te benutten.
          Noot: Een heleboel apparaten hebben een kanaal wat bij uitsturen van waardes tussen 250-255 een reset uit laat voeren, zomaar een fader of encoderwiel open knallen kan dus gevolgen hebben
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...