aantal Hertz

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

aantal Hertz

Stel, je wilt met 8x Dubbel 18" kasten een groot publiek van Diepe bass voorzien..

stel je de subspeakers dan hoog in ferquentie af zodat ze gaan 'kicken' of juist Heel laag? om overal in het publiek een diepe (maag) bass te creeren.

Huis installatie heeft 6 sub-bass kasten. elke kast dubbel 18" van Dynacord.
    de ferquentie van de huis installatie kan ik niet instellen. zit geen losse crossover tussen maar is in de versterkers (digitaal) zelf ingesteld
    de eigenaar wou wat meer bass hebben dus daarom het volgende.

zelf neem ik ook 2 sub kasten mee.(American Audio PS-1802) ook per kast dubbel 18". om daarmee voornamelijk bass te creeren die je overal beetje in je maag/broekspijpen voelt.(voor net dat beetje extra)

die kasten die ik mee neem zijn lange afstand dragers (bouw van de kast) en om net DAT ene extra tje te geven.. vroeg ik mij dit dus af. hoe jullie dat doen.

met veel publiek heel laag met je kisten spelen.. of hoog in ferquentie (60 tot 100 Hertz) en dan het volume flink erop?

(kisten van de huis installatie zijn dubbel 18", 2000 watt rms per kist. dit krijgen ze naar mijn gevoel LANG niet. mijn speakers zijn heel gevoelig en hebben een vermogen van 900Watt rms per kist.)

even wat specs van mijn kisten (heb ik er 2 van, met een hill cameleon versterker erop. 2x 1100 Watt RMS (nog nooit helemaal open gehad)): Woofer: 2 x 18" - 46 cm. Max 139 dB
    Frequency response: 30Hz - 150 Hz
    Impendance: 8 Ohms
    Input: Speakon 4 in and out
    Power: 900W/ RMS
    Sensitivity: 105dB 1w/ 1m
    Dimensions: 118 x 59 x 73 cm
    Weight: 81 kg
    Last edited by Tummy; 07-11-08, 01:21.
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • PowerSound
    • Nov 2001
    • 1892

Eerst en vooral zou ik niet beginnen met verschillende baskasten te mengen, zeker als je niet aan de processor instellingen kun geraken.
    Je PS1802 van ADJ, die gegevens zijn echt pipo bimbo ! 105dB 1w/1m mmhhhh !!!!
    Een A-merk dubbel 18" komt met moeite al over de 103dB...
    Misschien hoorngeladen of hybrid, maar aangezien het gewicht en de grootte van de kast zou mij dit echt verbazen.
    Ook als het nou allemaal perfect zou passen, zou je maar 1 à 2 dB extra gain krijgen, en dan moeten jou kasten even hard spelen als de dynacord, en daar krijg je veel kans dat ze stuk gaan !
    My 2 cents...
    PSL Bvba powered by
    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
    Yahama LS9-32 / MC7L-48
    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Wat bedoel je met "instellen"? Je kan niet een speaker om 1 frequentie instellen, het hoort een groot spectrum weer te geven (vanaf 30 Kz tot iets van 100 à 150 Hz in het geval van een sub). Verder betwijfel ik ten zeerste dat jouw American Audio subjes van 900W meer druk kunnen maken dan Dynacords van 2kW.

Of bedoel je dat je een piek wilt creëren? Dat is een kwestie van luisteren. De kick zit meestal ergens tegen de 100Hz aan (verschilt per muzieksoort/lied), een stuk daaronder zitten nog wat andere frequenties die je zeker in je onderbuik kunt voelen (onderkant van de basgitaren zitten hier).

Verder zal je alleen maar rotzooi krijgen als je merken en types gaat mengen. Ik zou een beetje nette processor opzoeken en daarmee de installatie (laten) inregelen. De digitale versterkers kun je vast wel een factory reset geven, waardoor je overnieuw kunt beginnen.

Voel je niet meteen aangevallen, maar misschien dat je huissystemen aanpassen beter aan een iets meer ervaren geluidstech over kan laten? Meer speakers neerleggen is zeker niet altijd de beste oplossing (soms zelfs eerder minder speakers). Iedereen is toch immers gebaat bij een goede geluidsinstallatie? Ik denk alleen dat je er in je eentje niet gaat komen...

Comment

• Tummy
        • Nov 2008
        • 324

Originally posted by PowerSound
        Eerst en vooral zou ik niet beginnen met verschillende baskasten te mengen, zeker als je niet aan de processor instellingen kun geraken.
        Je PS1802 van ADJ, die gegevens zijn echt pipo bimbo ! 105dB 1w/1m mmhhhh !!!!
        Een A-merk dubbel 18" komt met moeite al over de 103dB...
        Misschien hoorngeladen of hybrid, maar aangezien het gewicht en de grootte van de kast zou mij dit echt verbazen.
        Ook als het nou allemaal perfect zou passen, zou je maar 1 à 2 dB extra gain krijgen, en dan moeten jou kasten even hard spelen als de dynacord, en daar krijg je veel kans dat ze stuk gaan !
        My 2 cents...
        oke,

ja die kasten gaan echt hard.. ook met een kleine versterker.

alleen ik heb het idee dat die dynacord kwa ferquentie vrij hoog zitten.. speel ik het stuk als ik mijn kasten dan vooral voor het echte laag erbij pak. (waar die dynacords moeite mee hebben) stel.. tot 60Hertz max.

(het is een house feest.. eric e-marc benjamin e.d.. van dat soort muziek)

of maakt dit dan nog niet uit?

(die eigenaar wilt ze mischien overnemen, omdat hij iets 'mist' in ze zaal kwa geluid.. dit feest word erg druk en hij vroeg of ik ze neer wou zetten om te horen of het een toevoeging heeft of niet, zodoende deze vraag)

edit: dat bericht hieronder quote ik later even.. moet nu weg om licht op te halen e.d

Comment

• Tummy
          • Nov 2008
          • 324

Originally posted by jurjen_barel
          Wat bedoel je met "instellen"? Je kan niet een speaker om 1 frequentie instellen, het hoort een groot spectrum weer te geven (vanaf 30 Kz tot iets van 100 à 150 Hz in het geval van een sub). Verder betwijfel ik ten zeerste dat jouw American Audio subjes van 900W meer druk kunnen maken dan Dynacords van 2kW.

Of bedoel je dat je een piek wilt creëren? Dat is een kwestie van luisteren. De kick zit meestal ergens tegen de 100Hz aan (verschilt per muzieksoort/lied), een stuk daaronder zitten nog wat andere frequenties die je zeker in je onderbuik kunt voelen (onderkant van de basgitaren zitten hier).

Verder zal je alleen maar rotzooi krijgen als je merken en types gaat mengen. Ik zou een beetje nette processor opzoeken en daarmee de installatie (laten) inregelen. De digitale versterkers kun je vast wel een factory reset geven, waardoor je overnieuw kunt beginnen.

Voel je niet meteen aangevallen, maar misschien dat je huissystemen aanpassen beter aan een iets meer ervaren geluidstech over kan laten? Meer speakers neerleggen is zeker niet altijd de beste oplossing (soms zelfs eerder minder speakers). Iedereen is toch immers gebaat bij een goede geluidsinstallatie? Ik denk alleen dat je er in je eentje niet gaat komen...
          ik heb nog wel even tijd om iets te schrijven.. bij deze,

de huis installatie is professioneel ingesteld.
          de Grote zaal heeft eigelijk 2 instalaties. omdat het gesplitst kan worden door een want. er hangen in totaal 8 tops van 600 rms per stuk. en 5 a 6 subs van 2000 rms per stuk. toch wou de eigenaar meer laag hebben (ik stond er ook van te kijken maargoed.. is zijn wens.. dus daarom wou ik kijken of het een 'toevoeging' zou hebben als ik mijn speakers alleen (dmv een crossover) laag zou laten spelen. waar mijn speakers kwa klank beter in zijn dan de dynacords die hij heeft (bouw van de kist?)

ik ga zometeen naar de lokatie toe. en zal een foto maken van hun dynacord set. het is een bekende set, ik heb me rot gezocht maar kan het op internet even niet vinden. foto's leggen het beter uit denk ik.

Comment

• PowerSound
            • Nov 2001
            • 1892

Toppen minder luid ?
            PSL Bvba powered by
            L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
            Yahama LS9-32 / MC7L-48
            Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
            Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• theo
              • Nov 2001
              • 503

eq

hallo,
              Ik zou jou bassen lekker thuislaten zullen weinig toegevoegde waarde hebben. Anders krijg je vast nog te maken met meer fase problemen en uitdoving.
              De dynacords zullen wel goed opgesteld staan lijkt mij.
              Prik er ergens een eq tussen.
              Mocht de set te kort komen lekker alles onder de 35 of 40 hz weglaten
              bult maken in en rond de 80hz.
              Dan lijkt t teminste of er bas is.
              Gr en succes

Comment

• bones2001
                • Aug 2003
                • 741

Huis installatie heeft 6 sub-bass kasten. elke kast dubbel 18" van Dynacord.
                Kasten zijn 2 kw rms zeg je, das dus 12kw aan subs.

Hoe groot is die zaal dan ?
                Mixen is net als schilderen.
                Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Draad
                  • Apr 2001
                  • 122

Vraag me een beetje af wat voor versterkers erachter hangen?
                  Leveren deze wel genoeg vermogen?
                  Of zijn ze selfpowered?
                  Als alles voldoende is, denk ik dat je van voor af aan moet beginnen met de instellingen, want de installatie lijkt mij voldoende. (Of het moet wel een heel grote zaal zijn)

Comment

Working...