wat allemaal nodig voor lichttafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • scannerboy
    • Nov 2008
    • 7

wat allemaal nodig voor lichttafel

kheb eeen vraag wat heb je dus allemaal nodig om 2 dynamos 250 te kunnen besturen via een licht tafel
    ken er niks van en zou me dit willen aanschaffen
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

2 DMX kabels nog
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJ nn
      • Jun 2006
      • 489

Stroom, lichtsturing, 2 dmx kabels, 2 scans
      en een plekje om alles te zetten...

En als je niets van inteligent licht/DMX kent, dan is een portie tijd en geduld ook handig.

Grtzz DJ nn
      ... the sound of silence...

Comment

• Martijn de Groot
        • Mar 2005
        • 189

Simpel; je hebt alleen maar iemand nodig die er wel verstand van heeft. Voorts een beetje geld, dan zal die dat prima voor je kunnen aansluiten en programmeren.
        Dat we zelf patat kunnen bakken en dus niet naar de frietzaak hoeven, wil niet zeggen dat dit voor alles opgaat, sommige dingen blijven toch echt een vak, waar je eerst kennis voor op moet doen om aan de slag te kunnen, zomaar (3 keer) even vragen op een forum hoe dat moet is niet echt vakkennis opdoen.
        Hoe kom je op het idee zoiets aan te willen schaffen, als je er niets van weet (allemaal in 1 post).
        Leef simpel, stel de vraag wat heb je nodig voor licht en ik antwoord: een lichttafel, voldoende fixtures, waxinelichtjes om op de fixtures en de tafel te zetten en natuurlijk lucifers om die waxinelichtjes aan te steken. Black-out wordt moeilijk, maar met blazen wel een te gekke stepped fade out.
        Martijn de Groot.
        wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• scannerboy
          • Nov 2008
          • 7

Originally posted by Martijn de Groot
          Simpel; je hebt alleen maar iemand nodig die er wel verstand van heeft. Voorts een beetje geld, dan zal die dat prima voor je kunnen aansluiten en programmeren.
          Dat we zelf patat kunnen bakken en dus niet naar de frietzaak hoeven, wil niet zeggen dat dit voor alles opgaat, sommige dingen blijven toch echt een vak, waar je eerst kennis voor op moet doen om aan de slag te kunnen, zomaar (3 keer) even vragen op een forum hoe dat moet is niet echt vakkennis opdoen.
          Hoe kom je op het idee zoiets aan te willen schaffen, als je er niets van weet (allemaal in 1 post).
          Leef simpel, stel de vraag wat heb je nodig voor licht en ik antwoord: een lichttafel, voldoende fixtures, waxinelichtjes om op de fixtures en de tafel te zetten en natuurlijk lucifers om die waxinelichtjes aan te steken. Black-out wordt moeilijk, maar met blazen wel een te gekke stepped fade out.
          Martijn de Groot.
          dat vind ik nu zever e jij hebt ook moeten leren en alle begin is moeilijk maar zal der wel geraken

Comment

• Big Bang
            • Apr 2008
            • 652

Martijn, iemand die 2 dynamotjes heeft, heeft geen zak geld om een advies in te kopen, en zo moeilijk was zijn vraag niet.

@ TS: 1 DMX kabel om van lichttafel naar Scan 1 te komen, nog een om van Scan 1 naar Scan 2 te komen. Uiteindelijk nog een terminator in de laatste scan om de DMX lijn netjes af te sluiten.

Zonder een terminator werkt het vaak ook wel, maar is de kans op storingen op je DMX lijn veel groter.

Voor begrippen als terminator weis ik je naar de zoekmachine (of google: dmx terminator)
            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Martijn de Groot
              • Mar 2005
              • 189

Toch even reageren, de regel "ken er niks van" doet mij zulk soort dingen schrijven, inderdaad ik heb het natuurlijk ook moeten leren, maar ik heb daar toch echt een andere weg voor bewandeld dan iets willen en anderen het op laten lossen. Er zijn altijd handleidingen, fabrikanten die technische support kunnen geven en eventueel al eerder opgedane ervaringen die kunnen helpen.
              als je geheel nieuw ben met dit soort materie blijft voor mij dat je het beter eerst aan een ander over kan laten om daarvan te leren. Uiteindelijk zal dit soort lampjes niet aangeschaft worden voor boven je bed, er worden shows/produkties of wat dan ook mee gedraaid, dat moet goed gebeuren, dus moet je kennis van zaken hebben.

Bigbang, er staat duidelijk in de post dat Scannerboy dit aan ZOU willen schaffen, niet dat die al 2 Dynamo'tjes heeft, in zo'n geval vind ik het een beetje te makkelijk om anderen te vragen wat je er mee moet, waarom wil je zoiets aanschaffen? Zonder kennis van sturing?

Anyway, op de vraag wat allemaal nodig voor lichttafel; zoek een tafel
              of controller die al over de juiste personality-file beschikt, te vinden in de specificaties van de tafel/controller, of op de site van de fabrikant.
              Voor de rest geven Laserguy en DJ nn de antwoorden.
              Succes;
              Martijn de Groot.
              wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• scannerboy
                • Nov 2008
                • 7

Toch even reageren, de regel "ken er niks van" doet mij zulk soort dingen schrijven, inderdaad ik heb het natuurlijk ook moeten leren, maar ik heb daar toch echt een andere weg voor bewandeld dan iets willen en anderen het op laten lossen. Er zijn altijd handleidingen, fabrikanten die technische support kunnen geven en eventueel al eerder opgedane ervaringen die kunnen helpen.
                als je geheel nieuw ben met dit soort materie blijft voor mij dat je het beter eerst aan een ander over kan laten om daarvan te leren. Uiteindelijk zal dit soort lampjes niet aangeschaft worden voor boven je bed, er worden shows/produkties of wat dan ook mee gedraaid, dat moet goed gebeuren, dus moet je kennis van zaken hebben.

Bigbang, er staat duidelijk in de post dat Scannerboy dit aan ZOU willen schaffen, niet dat die al 2 Dynamo'tjes heeft, in zo'n geval vind ik het een beetje te makkelijk om anderen te vragen wat je er mee moet, waarom wil je zoiets aanschaffen? Zonder kennis van sturing?

of controller die al over de juiste personality-file beschikt, te vinden in de specificaties van de tafel/controller, of op de site van de fabrikant.
                Voor de rest geven Laserguy en DJ nn de antwoorden.
                Succes;
                Martijn de Groot.
                ik heb dus wel degelijk 2 dynamos 250 zonder enige andere reden gewoon hou van verlichting maar zou er graag iets meer mee doen

Comment

• @lex
                  • Jul 2006
                  • 1087

Originally posted by scannerboy
                  ik heb dus wel degelijk 2 dynamos 250 zonder enige andere reden gewoon hou van verlichting maar zou er graag iets meer mee doen
                  Als je van verlichting houdt, zou ik in *** gaan geloven en de verlichting afwachten...

Overigens dat hij het licht in een dag schiep wil niet zeggen dat het lezen van de reacties hier voldoende is om in een dag zo'n lampje de baas te zijn. Meest nuttige informatie tot nu toe is denk ik nog wel een beetje vrije tijd en een beetje geduld...

@lex

Oh ja, een beetje interpunctie verduidelijkt de boel vaak ook nog wel.
                  Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

of controller die al over de juiste personality-file beschikt, te vinden in de specificaties van de tafel/controller
                    Voor twee scannertjes zou ik niet even een GrandMA of Pearl van stal halen. Iets met een kanon en een mug.

Ik zou het gewoon op een simpel Scanmastertje houden.
                    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• LJ_Bobby V
                      • Aug 2008
                      • 20

Zou het idd ook simpel houden met een scanmaster. Ik ben zelf niet zoon voorstander van die scanmaster toestanden. Maar ja voor twee dynamos kan je nu moeilijk veel meer gaan kopen.

Denk is na of je van plan bent om nog meer dingen te kooen en waar voor het moeten dienen (om in je kamer te hangen of om echt ergens een show mee te doen)?

En natuurlijk het belangrijkste van allemaal het buget!!!

Voor alle anders info één oplossing GOOGLE.

Groeten
                      [CENTER]Just A Passion
                      [/CENTER]

Comment

Working...