gepaste set vinden?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tom200
    • Dec 2007
    • 16

gepaste set vinden?

hallo,

ik ben op zoek naar een set spots die uiteindelijk reageren op de muziek. daarmee bedoel ik als er een beat is ze daar op flitsen enzo. ik vind niet echt het juiste omdat ik meer verstand heb van de geluid afdeling, ik heb aan mijn mengpaneel alleen maar Jack pluggen uitgang voor de versterker en dan staan er nog 2 voor record maar dat kan dan misschien gebruikt worden als die dikke 3pins aansluiting?

ps : graag had ik een zo laag mogelijk budget gehouden maar wel nog aan het gene wat ik verlang in de bovenstaande tekst dus. het is toch maar voor kleine fuifjes en thuis.
    alvast bedankt
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

Wil je later kunnen uitbreiden? Dan kan ik je het beste een T4 bar met 4 par 56 spots aanraden. Deze kan eerst op geluid werken, en later via een controller tegen de tijd dat je daar geld voor hebt. Met zo'n controller kun je dan nog meer van die barren aansturen...
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Originally posted by tom200
      omdat ik meer verstand heb van de geluid afdeling
      [..]
      dan staan er nog 2 voor record maar dat kan dan misschien gebruikt worden als die dikke 3pins aansluiting?
      Sorry, nog niet overtuigd.

Wat is een laag budget? Als je niet meer dan 3 tientjes wilt uitgeven, kom je helaas niet verder dan discoverlichting van de Kijkshop.

Voor als je wat meer budget hebt: PAR56 lichtset, dan nog een statief erbij. Kun je toch een flinke woonkamer mee volknipperen, kan volledig autonoom op de muziek werken. Bij latere uitbreiding is het altijd nog mogelijk om een DMX-sturing erop aan te sluiten. Je kan zelfs ook nog een tweede (derde, vierde?) set erbij kopen en synchroon laten lopen. Meteen helemaal profi (op kleine schaal)!

Comment

• 4uss
        • Aug 2005
        • 578

Originally posted by tom200
        s die dikke 3pins aansluiting?
        Het is wel handig als je het beestje bij de naam kunt noemen. Bedoel je een XLR-aansluiting?

Voor kleine fuifjes en thuis zou ik trouwens eerder denken aan wat LED-parretjes. Niet zo gek duur, alle kleuren mee te maken en wat ook belangrijk is voor thuis: ze vreten niet zo veel stroom (voor 4 par-56 100 watt ipv 1200watt). Meestal hebben ze ingebouwd Sound-to-Light, zodat ze mee gaan op de 'beat'. Later kun je ze aan een lichtsturinkje hangen zodat je wat meer controle hebt over wat ze doen.
        Last edited by 4uss; 10-11-08, 11:16.

Comment

Working...