4ohm of 8ohm

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tom200
    • Dec 2007
    • 16

4ohm of 8ohm

hallo,
    ik twijfel tussen een paar luidsprekers maar het verschil is dat de ene 8ohm is en de andere 4ohm. wat betekend dit? maakt dit veel uit als ik gewoon op mijn kamer muziek speel en 2tot 3maal per jaar op fuiven ga draaien ermee met elektro en hardstyle? wat is het beste dat ik neem? 4of 8 ohm?
  • tom200
    • Dec 2007
    • 16

de versterker is een JBSYSTEMS PA9600
    op 8ohm -200watt
    op 4ohm 300watt

en ik twijfel tussen de luidsprekers DAP audio MC-15 en DAP audio MC-125

graag zou ik weten wat het beste is. 4 of 8

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

4 ohm of 8 ohm maakt in de praktijk weinig uit. Het enige voordeel is dat je bij 4 ohm een iets minder zware versterker hoeft aan te schaffen wat in de prijs zal schelen.

De DAP MC set is niet echt een keus die je doordacht zal maken, zelfs DAP heeft betere speakers.

Budgettechnisch is de K serie van DAP (K-115) misschien een goed idee, aangestuurd door een DAP Paladium 1600.
      Wil je liever kwaliteit hebben in je geluid dan moet je wat meer geld vrijmaken en naar bijvoorbeeld een HK audio setje kijken (HK Pro 15 topjes en Pro 18 subjes). Verder heeft LEM en JBL ook nog wel leuke setjes (geen eon's die zijn vreselijk schel).
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Originally posted by renevanh
        4 ohm of 8 ohm maakt in de praktijk weinig uit. Het enige voordeel is dat je bij 4 ohm een iets minder zware versterker hoeft aan te schaffen wat in de prijs zal schelen.
        Dit is ook niet goed uitgelegt, kijk een speaker van 400 watts/4 ohm zou op een Pro versterker van 2x200 Watts/8 ohm aangesloten kunnen worden mitst deze voldoende levert op 4 ohm...
        Een speaker van 400 watts/8 ohm heeft een duurdere versterker nodig dus zou 4 ohm speakers een betere butgetaire keuze zijn...

Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Originally posted by salsa
          Dit is ook niet goed uitgelegt, kijk een speaker van 400 watts/4 ohm zou op een Pro versterker van 2x200 Watts/8 ohm aangesloten kunnen worden mitst deze voldoende levert op 4 ohm...
          Een speaker van 400 watts/8 ohm heeft een duurdere versterker nodig dus zou 4 ohm speakers een betere butgetaire keuze zijn...
          Dave
          Nja... dat is toch precies wat ik zeg cq suggereer, alleen niet zo uitgebreid om wat zelfredzaamheid en/of zelf denken te stimuleren...
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Caspero
            • Oct 2006
            • 65

Originally posted by salsa

Dave
            Een duurdere versterker?
            Het is een keuze maken voor je

Je versterker levert 300 watt bij 4 ohm en 200 watt bij 8 ohm...

Dus een speaker van +/-300 watt bij 4 ohm. Of een speaker van +/-200 watt van 8 ohm.
            Hoe hard het gaat(daar zal het wel om gaan) heeft meer te maken met het rendement. Waarschijnlijk is dat verschil niet zo heel groot. En zal 300 watt@ 4 ohm het meeste herrie maken

Comment

Working...