19 inch lade racks handig?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paul van Dort
    • Jun 2004
    • 105

19 inch lade racks handig?

Ik ben het een beetje beu om met verschillende reiskoffers voor kabels en klein spul naar optredens te zeulen. Ze werken ook niet handig op locatie. Openklappen vraagt veel ruimte, ordeloos, sluiten vraagt veel omzichtigheid om geen kabels te klemmen.etc...

Ik zat te kijken naar een 19 inch 10 unit flightcase met 4 laden (1u,2u,3u en 4u). Dit lijkt me handig. Daar kan ik al mijn kabels en spulletjes en documenten in kwijt. Wat is de ervaring hiermee? Goed idee om aan te kopen?

Thx,
    Paul
  • J.S. Coolen
    • May 2008
    • 254

ligt eraan. Ik zou geen prodjuser kist of dat soort kisten nemen, de lades zelf zijn al zwaar en dan met kabels erin wordt het helemaal een hernia kist. Die goedkope kistjes vallen uitelkaar als je hiermee aan de slag gaat.

Dus als je netjes een kistje laat maken van stevig hout en een paar goede wielen zou het eenoplossing kunnen zijn.

Alleen denk niet dat je sneller bent. Want je kunt niet alle lades teglijk open zetten (kantel gevaar) en je kunt dan ook niet tegelijk in alle lades, waardoor je constant bezig bent met het open en dichtdoen van laadjes.

Voor mic's of als toolcase is het wel handig, maar als kabelkist denkik niet.
    Account niet meer actief.

Comment

• Joost van Ens
      • Jan 2001
      • 628

Ik kan me nog herinneren dat ze vroeger bij PAS in Amsterdam ook zulke kabelkisten gebruikten, een dubbele uitvoering zelfs met een schanier gekoppeld en een goede plaatsing van de wielen voorkwam omvallen. Het was idd wel. veel lade open, lade dicht. Maar snel en overzichtelijk was het wel. Ik heb nog een hele tijd met het idee gelopen om ook zelf zo'n kist te maken/aan te schaffen. Maar tot nu toe is het er niet van gekomen, hoofdzakelijk uit prijstechnische overwegingen.

Joost.

Comment

• RayM
        • Jan 2006
        • 742

Voor het zgn kleine spul (tape, stift, koptelefoon, maglite enz.) en microfoons/DI's vind ik het heel makkelijk.
        Voor kabels vind ik het minder geschikt. Hooguit voor (korte) verloopkabels die iedereen wel bij zich heeft.
        Heerlijk die stilte

Comment

• keenoncoolstuff
          • May 2003
          • 695

Een 10HE-kist met lades is echter niet iets dat je makkelijk meeneemt. Nauwelijks te tillen, omdat de kist een paar kilo weegt, en de lades ook 6-8 kilo per stuk.
          Al met al heb je dan een kubus van 60x60x60 die pak'm'beet 30 kilo weegt (zonder inhoud). In je eentje is het op vlak terrein nog net te doen, maar dan kun je er net zo goed wielen onder zetten. Traplopen wordt al een stuk lastiger. Maar effe makkelijk in- en uit je kofferbak tillen kun je vergeten. Het is gewoon een lomp geval.

Greetz, Rob.
          All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
          If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

Ik heb ook met dat dilemma te maken gehad.
            Uiteindelijk ervoor gekozen om 1 koffertje met mn eigen tools mee te nemen.
            Loopt een leuk (oud!) onderwerp over, zoek maar even op toolcase.
            Kabels horen wat mij betreft in een twee- of drie vaks kabelkist thuis.

Wanneer de locatie dan over een trap beschikt waardoor de hele kabelkist niet naar boven kan, dan wordt er extra tijd en mankracht ingepland.

Een ladenkist is erg fijn, bijvoorbeeld als standaardcase voor een grote microfoonkit. Al je mic's in de case, DI's erbij, je line bekabeling, plopkappen, andere tools zoals extra klemmetjes etc.
            Wanneer je een handig maatje neemt zou je er ook je monitormixer op kunnen plaatsen, ik noem maar een dwarsstraat.

Heeel erg lang geleden had iemand bij ons bedacht dat een 16HE hoog, open scharierende kist handig was.
            Dat kreng was dus met geen 4 man de ramp op te duwen en tja..niet overal heb je een laadklep ter beschkking.
            Zag er ontzettend mooi uit, scharnierde mooi open met een verniftig ontworpen retestevige wielplaat.
            Zie de link hieronder, niet als reclame bedoeld, maar eenvoudigweg als referentie voor het soort kistje.
            Sky Lite - Sky-Lite Holland: TechnoCase flightcases

Succes met de afweging en bedenk dat draadloos lichter is

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Originally posted by ralph
              I
              Zie de link hieronder, niet als reclame bedoeld, maar eenvoudigweg als referentie voor het soort kistje.
              Sky Lite - Sky-Lite Holland: TechnoCase flightcases
              Ampco maakt gebruik van dergelijke ladenkisten (zie overigens 3de foto).
              De kleinere maatjes zijn verdomd handig en ook erg goed te doen qua gewicht en ramp opduwen. De grote moet je met z'n 2-en doen, maar toch erg makkelijk bij een grotere productie.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Lala
                • Sep 2008
                • 370

Wij gebruiken ook ladekisten, waar onze hele podiumsetup in zit. Verloopjes, mic`s, jacks, xlr, de nodige rollen tape, powercon stroomblokken, powerconkabels, multi`s voor op het podium. Enige wat er niet in zit is bekabeling voor monitoring, want dat is elke klus weer anders. Het is een zware kist (200 kg ofzo), maar ideaal. Zou het niet anders willen hebben!

Comment

Working...