hoeveel watt subwoofer bij 2weg luidsprekers?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tom200
    • Dec 2007
    • 16

hoeveel watt subwoofer bij 2weg luidsprekers?

,hallo, ik heb namelijk een 2weg speakers van 250 watt.via een cross over van behringer CX2310. nu is mijn vraag hoeveel watt subwoofer ik daar moet bijzetten om mooi uit te komen als totale geluidsset en welke versterker dan uiteindelijk? een versterker die iets meer watt heeft dan de gekozen versterker of iets minder watt

alvast bedankt
    mvg
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Hoe vaak blijven dit soort vragen nog komen tom200?
    Telkens weer hetzelfde ****** waar niemand wat mee kan. (vul uw antwoord in op de sterretjes en win de inhoud van een ballon)

uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Hallo, ik heb 250 aardbeien met een appel hoeveel sinaasappels moeten hierbij voor een mooi geheel en wat voor een banaan erbij, hard, groen en onrijp of zacht, bruin en overrijp.
      Kun je vanaf nu echte vragen gaan stellen of kom je voortaan alleen maar lezen hier op het forum totdat je weet hoe je een vraag moet stellen waarop wij je een antwoord kunnen geven. Mijn voorbeeld is de strekking hoe jij hier vragen stelt op het forum en hoopt antwoorden te krijgen van ons.
      Last edited by vasco; 28-11-08, 17:21.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Nu kan het ook zo zijn dat de vraagsteller niet weet welke gegevens van belang zijn om zijn vraag concreet te maken. Eens, dan had hij daar naar kunnen vragen, maar zalig zijn de onwetenden!

Hoeveel Watt is niet zo van belang, wel van belang is het rendement:
        Geven je speakers 96dB op X meter, dan het ook handig als je subs hetzelfde rendement leveren.

Kan je daar wat mee?
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• atarieke
          • Dec 2008
          • 29

Volgens mij wil hij zijn setje wat verzwaren gebruikt hij 2 weg-fullrange kastjes van 250 watt.
          Ik zou op de monouitgang (bass) van de crossover gewoon een actieve subwoofer (met ingebouwde versterker)hangen van 500 Watt, dan zit dat wel goed en is lekker handig, gewoon plug en play.
          Je kunt er ook twee bijzetten, onder elke top (die je al hebt) eentje, dan heb je al een leuke set, en naargelang het merk (prijs/kwaliteit) maak je het zo duur als jezelf wil

( hoe ik het gefixt heb met dat gedelete bericht weet ik niet, waarschijnlijk ergens verkeerd geklikt)
          Last edited by atarieke; 03-12-08, 14:57.

Comment

Working...