Invloed van (luidspreker) kabels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Originally posted by G.flater
    Ik heb inderdaad ook net dat randje meer punch in een kick als ik C128 gebruik, met Dap kabels krijg ik dat er om de één of andere reden nooit uit..

Jammer jonge.. Jammer..

Mag ik misschien weten waar jij al deze info vandaan hebt, en kun je dit goed onderbouwen?
    Waar ik op doelde is dat duurdere signaalkabels beter afgeschermd zijn en je dus een hogere signaal/ruisverhouding zal halen met betere signaalkabels.

De signaalniveau's op een microfoonkabel liggen toch in de Millivolts terwijl een luidsprekerkabel over tientallen Volts gaat, en 2 millivolt ruis op 200mV signaal ga je wel horen en die 2 mV op een 20V van een speakerkabel dus absoluut niet.

Over de bandbreedte van kabel A vs. kabel B kan ik niet echt uitspraak doen, ik denk dat dat per kabel verschillend zal zijn en ook ruimschoots voldoende voor audio. Dus meer punch in je kick zul je er niet van krijgen, hooguit een paar dB meer speling om zwak signaal over te brengen.
    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• koentjes
      • Dec 2007
      • 333

duurdere kabels hoeven per definitie niet beter afgeschermd te zijn hoor... het kan best zijn dat het bij vele wel zo is.

veel storingen kun je zelf al voorkomen door met goede kabels te werken, maar zeker ook door goed te weten waar je mee bezig bent!
      je kunt ieder tasker kabeltje langs een voedingskabel naar of vanaf je dimmerpark leggen, en reken maar dat je erg veel kans op brom hebt.

Comment

Working...