Sunstrip als VUmeter?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RMWessels
    • Dec 2008
    • 5

Sunstrip als VUmeter?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, en weet daarom niet of dit de goede plek is om mijn vraag te posten, dus als het verkeerd is, hiervoor mijn excuses.

Ik gebruik Sunlite Suite als Software om de inteligent lightning aan te sturen, en ik vroeg me af of het mogelijk was om een soort van VU meter van een verticaal hangende sunstrip te maken. (Sunstrip is een bekende fixture? Of moet ik uitleggen wat het is?) Oftewel, met een laag volume branden alleen de onderste lampen, des te hoger volume en meer brandende lampen?

Ik hoop dat mijn uitleg voldoende was.

Mvg,

RMWessels
  • partydrivein
    • Jul 2008
    • 389

ik werk niet met sunlite maar zit er niet in de software iets waarmee je je software muziekgestuurd kunt laten gaan.
    dat je het op dB's instelt of bepaalde tonen 10Khz en dan 15Khz etc.?
    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• Tummy
      • Nov 2008
      • 324

wat je moet instellen is niet zozeer dat de sun gaat werken,

(sunstrip heeft 10 lampen met maximaal 10 dmx kanalen, dit kan je instellen.. 2 groepen maken dus dat er 5 lampjes gaan branden bij dmx signaal 1, en de andere bij dmx signaal 2.. of allelemaal tegelijk aan/uit op 1 kanaal, zelf gebruik ik de sunstrip altijd op 10 kanalen, puur omdat ik dit zelf mooier vind met chases e.d)

wat je voor elkaar moet krijgen (als de sunstrip in de Modes staat dat alle 10 lampen apart kunt besturen), is dat bij een bepaalde waarde.. de waarde van 1 dmx kanaal omhoog moet gaan, als (dmx) kanaal 1 zijn maximale waarde bereikt heeft brand de onderste lamp voluit. dan moet je zorgen dat de waarde verder gaat op (dmx) kanaal 2.. enz enz..

lijkt mij een vrij ingewikkelde zaak om dit voor elkaar te krijgen..

kan je niet een beetje cheaten.. dat je het zelf beetje doet op je licht paneel? scheelt heel veel werk..
      Last edited by Tummy; 09-12-08, 18:42.
      Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• RMWessels
        • Dec 2008
        • 5

Originally posted by Tummy
        wat je moet instellen is niet zozeer dat de sun gaat werken,

(sunstrip heeft 10 lampen met maximaal 10 dmx kanalen, dit kan je instellen.. 2 groepen maken dus dat er 5 lampjes gaan branden bij dmx signaal 1, en de andere bij dmx signaal 2.. of allelemaal tegelijk aan/uit op 1 kanaal, zelf gebruik ik de sunstrip altijd op 10 kanalen, puur omdat ik dit zelf mooier vind met chases e.d)

wat je voor elkaar moet krijgen (als de sunstrip in de Modes staat dat alle 10 lampen apart kunt besturen), is dat bij een bepaalde waarde.. de waarde van 1 dmx kanaal omhoog moet gaan, als (dmx) kanaal 1 zijn maximale waarde bereikt heeft brand de onderste lamp voluit. dan moet je zorgen dat de waarde verder gaat op (dmx) kanaal 2.. enz enz..

lijkt mij een vrij ingewikkelde zaak om dit voor elkaar te krijgen..

kan je niet een beetje cheaten.. dat je het zelf beetje doet op je licht paneel? scheelt heel veel werk..

Klopt, ik had verwacht dat Sunlite wel een soort gelijke functie had. Hij heeft wel een Hz meter oid, dat je bepaalde kanalen aanstuurt als een bepaalde toon beat.

En ja, Sunstrips zijn 't mooiste op 10 kanalen

Bedankt voor de reacties, blijkbaar is dit niet zo 1,2,3 te maken, en dus is het voor mij niet echt het waard, want ik wou het maar 1 maal gebruiken.

Mvg,

RMWessels

Comment

• partydrivein
          • Jul 2008
          • 389

dat word dus pianospelen voor jou
          deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

Working...