Dap mc-12 Speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djmontfoort
    • Apr 2007
    • 22

Dap mc-12 Speakers

Beste,

Ik wil 2x dap mc-12 speakers gaan kopen maar ik wil een niet te zwaren versterker want het moet mobile blijven en het moet niet te veel gaan kosten. Nou heb ik gelezen dat de Dap mc-12 speakers goeie speakers zijn, en wil in de toekomst 2x Dap mcb-15

Dap mc-12:

Technical Information:[LIST][*]2-way speakersystem [*]12 inch speaker + horn [*]Max. Power: 250 W [*]Impedance: 8 Ohm [*]SPL: 99 dB [*]Speakon aansluiting [*]Dimensions: (LxWxH) 44x39x65 cm [*]Standadapter: inner side Ø 36 mm [*]Weight: 19,4 Kg
    [/LIST]
    Versterker die ik wil gaan kopen:

McCrypt PA-5000 Power-eindversterker

Afm.:(bxhxd) 483 x 88 x 260 mmFrequentiebereik:10 - 30.000 HzMax. vermogen:2 x 300 W/4 ΩRMS bij 4 Ω, 8 Ω:2 x 165 W/4 ΩAansluiting:Cinch, XLRMassa:7 kg

Of zou ik deze moeten kopen:

McCrypt PA-8000 Power-eindversterkers

Afm.:(bxhxd) 483 x 88 x 260 mmFrequentiebereik:10 - 30.000 HzMax. vermogen:2 x 425 W/4 ΩRMS bij 4 Ω, 8 Ω:2 x 300 W/4 ΩAansluiting:Cinch, XLRMassa:8 kg

Waarom deze versterkers? omdat ze niet duur zijn en ze wegen 7 a 8 kilo en dat vind ik niet veel. Maar ze zijn 4 ohm en de boxen zijn 8 ohm maakt dit wat uit? ik heb al een mail gestuurd naar het bedrijf om info wat de watt is in 8 ohm maar ze konden daar geen antwoord opnemen.

Kunnen jullie me helpen?
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Waar heb je ergens gelezen dat dap MC-12 goeie speakers zijn ?
    Om eerlijk te zijn , deze kastjes klinken niet echt optimaal, ik druk ik mij nog zachtjes uit .
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• djmontfoort
      • Apr 2007
      • 22

Originally posted by sis
      Waar heb je ergens gelezen dat dap MC-12 goeie speakers zijn ?
      Om eerlijk te zijn , deze kastjes klinken niet echt optimaal, ik druk ik mij nog zachtjes uit .
      sis

Licht-geluid opmerking,

Erg low-budget, maar voor het geld een goede speaker. Geschikt voor de kleinere driv-inn shows en beginnende hobby dj's of goedkope verhuur. Bruikbaar voor maximaal 50 personen, al wordt het dan ietwat krap. Voor meer personen is de DAPMCB15 Subwoofer een goede aanvulling.

New-line, forum: New Line: WebShop > Productbespreking > DAP MC-12

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Ik zou toch even doorsparen voor betere kasten want deze uitleg op new-line moet je niet echt serieus nemen .
        Niet dat new-line slecht is hoor , maar de gebruikers van deze speakers hebben waarschijnlijk allemaal een laag budget en zijn tevreden met hetgeen ze kunnen kopen.
        Denk dat er een slotje komt
        sis

Comment

• djmontfoort
          • Apr 2007
          • 22

Originally posted by sis
          Ik zou toch even doorsparen voor betere kasten want deze uitleg op new-line moet je niet echt serieus nemen .
          Niet dat new-line slecht is hoor , maar de gebruikers van deze speakers hebben waarschijnlijk allemaal een laag budget en zijn tevreden met hetgeen ze kunnen kopen.
          Denk dat er een slotje komt
          sis
          Heb ik gevraagd of het goeie boxen waren? , nee ik wou weten welke versterker het verstandigtst was en me budget is ook niet zo hoog en dat had ik ook gezegt! en moet het wel beetje snel hebben! want ik draai hier in daar wel eens maar ik wil ook niet zo super veel uitgeven want heb net een g*dsvermoge uitgegeven aan cd spelers (cdj 800mk2)!

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Je hebt niet gevraagd of het goeie boxen waren , maar je wil toch advies, anders stel je deze vraag niet !
            Ga ze misschien eens ergens gaan beluisteren, weet je meteen wat ik bedoel
            Ik heb een houtkachel ...
            sis

Comment

• DJ-Jan
              • Jun 2008
              • 327

Originally posted by djmontfoort
              Heb ik gevraagd of het goeie boxen waren? , nee ik wou weten welke versterker het verstandigtst was en me budget is ook niet zo hoog en dat had ik ook gezegt! en moet het wel beetje snel hebben! want ik draai hier in daar wel eens maar ik wil ook niet zo super veel uitgeven want heb net een g*dsvermoge uitgegeven aan cd spelers (cdj 800mk2)!
              Dus je hebt cdj 800 cd spelers maar wil vervolgens DAP mc-12 boxen daarbij kopen? Ik had het geld van de cd speler dan eerst aan goeie boxen uitgegeven....

Maar goed, het is jouw keuze. Ik heb zelf de mc-215 gehad en geloof me dat wil je gewoon niet. Ik heb nog nooit zoveel spijt gehad. Wat is je maximale budget?

Ik denk dat je beter andere boxen kan uitzoeken
              Event-Light

Comment

• djmontfoort
                • Apr 2007
                • 22

Originally posted by DJ-Jan
                Dus je hebt cdj 800 cd spelers maar wil vervolgens DAP mc-12 boxen daarbij kopen? Ik had het geld van de cd speler dan eerst aan goeie boxen uitgegeven....

Maar goed, het is jouw keuze. Ik heb zelf de mc-215 gehad en geloof me dat wil je gewoon niet. Ik heb nog nooit zoveel spijt gehad. Wat is je maximale budget?

Ik denk dat je beter andere boxen kan uitzoeken
                De set die ik dan wil kopen is bij elkaar 250 a 300 euro! dus ga die kant maar op!
                mag beetje uitschieten. ik wil wel later als combi 2 subs erbij!

Comment

• DJ-Jan
                  • Jun 2008
                  • 327

De set die ik dan wil kopen is bij elkaar 250 a 300 euro! dus ga die kant maar op!
                  mag beetje uitschieten. ik wil wel later als combi 2 subs erbij!
                  €300 voor 2 boxen en 1 versterker?
                  Event-Light

Comment

• djmontfoort
                    • Apr 2007
                    • 22

€300 voor 2 boxen en 1 versterker?
                    Yessurr!

Comment

• DJ-Jan
                      • Jun 2008
                      • 327

Yessurr!
                      Daar koop je amper een versterker van?!?!

Je wilt dus 2de hands?
                      Event-Light

Comment

• djmontfoort
                        • Apr 2007
                        • 22

Daar koop je amper een versterker van?!?!

Je wilt dus 2de hands?
                        nee een budget set!

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

nee een budget set!
                          Dat wordt dan een set die nergens naar klinkt en waar je heel veel spijt van krijgt . beetje doorsparen voor een betere set misschien ????
                          sis

Comment

• djmontfoort
                            • Apr 2007
                            • 22

Originally posted by sis
                            Dat wordt dan een set die nergens naar klinkt en waar je heel veel spijt van krijgt . beetje doorsparen voor een betere set misschien ????
                            sis
                            Wat adviseer jij dan?, niet te duur maar dan word het rond de 500 euro?
                            ik wil later tog nog wel sub's erbij!

Comment

• vosken
                              • Jan 2008
                              • 34

Ik zou inderdaad ook niet voor DAP gaan. Je kan misschien kijken voor luidsprekers van Peavey. Ik ben hier ook mee begonnen en ik vond die heel goed klinken!

Comment

Working...