peaken clippen????

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frans1171
    • Dec 2008
    • 1

peaken clippen????

Hallo,

Ik weet niet precies hoe ik he moet omschrijven maar afgelopen zaterdag heeft er iemand gezongen over mijn set en wanneer de zanger in de microfoon schreeuwde schakelde één van mijn (top) speakers uit. terwijl ik nog niet op halve kracht stond te draaien.

Weet iemand hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen?
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Originally posted by frans1171
    Hallo,

Ik weet niet precies hoe ik he moet omschrijven maar afgelopen zaterdag heeft er iemand gezongen over mijn set en wanneer de zanger in de microfoon schreeuwde schakelde één van mijn (top) speakers uit. terwijl ik nog niet op halve kracht stond te draaien.

Weet iemand hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen?
    Welke set is het : speakers, eindtrappen enz... ?

sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

En wat is "halve kracht"?
      Schreeuwen betekent meestal bij een setje zonder comp/lim er tussen dat de (aktieve?) speaker over z'n nek zal gaan.
      Dus... hoezo halve kracht?? Schuifje op 50% of zo?

Paul
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• jaksev
        • Jul 2007
        • 365

Heb ik ook wel eens vaker last van. De laatste paar keer compressor/gate/limiter geprobeerd(samson scom) werkt perfect. Hij clipt niet meer als de zanger "schreeuwt" in de mic. Dat komt gewoon omdat hij niet echt proffessioneel is.

ik zou ten eerste je amp. helemaal open zetten. En de muziek + zang goed afstemmen, zodat het mooi klinkt en niet te hard.

wat voor een speakers had je en wat was je amp?

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Originally posted by jaksev
          Heb ik ook wel eens vaker last van. De laatste paar keer compressor/gate/limiter geprobeerd(samson scom) werkt perfect. Hij clipt niet meer als de zanger "schreeuwt" in de mic. Dat komt gewoon omdat hij niet echt proffessioneel is.
          Ahum, wel eens met Tooske gewerkt? Over schreeuwen gesproken.
          Heeft ook echt wel een comp/lim nodig hoor, en dat gaat toch echt wel voor prof-je door
          Dus: live zang/performance: al snel een comp/lim noodzakelijk.
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...