W-BIN kasten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pindakaas
    • Dec 2008
    • 9

W-BIN kasten

Beste forumleden!!

ik heb op heden 4 w-bin kasten van een oude boer overgekocht voor slechts 120 euro! dus 30 euro per stuk!!

ik heb de kasten zo de bus in gesjouwd zonder te beluisteren, want voor 30 euro per kist is het nooit een miskoop, zelfs niet als de speakers er achteraf niet eens in zouden zitten.

de vier 18" w-bins zijn beide precies hetzelfde, de man zei dat de kasten het uitmuntend deden en dat hij fuiven voor wel 800 man makelijk aankon..

eenmaal thuisgekomen kon ik me geduld niet op en heb ik ze open gemaakt, 2 bins waren geladen met Beyma 18G400 speakers en de andere 2 met Cerwin Vega 188EB speakers.

ik heb weinig specs kunnen vinden van deze speakers maar volgens mijn gehoor zijn dit niet echt geschikte speakers voor een hoorn kast als mijn w-bins alhoewel ze best hard gaan.
    de specs van de cerwin vega 188EB speaker is:
    FS = 46
    QMS = 1.556
    QES = 0.364
    QTS = 0.295
    Xmax = 5.2 mm
    VAS = 200 Liters
    Bl = 20.24
    EBP = 126

die van de beyma 18G400 heb ik even niet kunnen vinden.
    weet ook dat beide speakers niet echt hun warmte kunnen verwerken, vooral de CV speakers.

de w-bins komen samen te staan met 2 JBL quart bins geladen met elk 2 X 15" JBL 2225 speakers, die ik nu wil belasten als mid-laag, 6 X Peavey SP1 kasten en 6 X EV hoogkasten (hoorn model met daarvoor een bullit achtige hogetoon driver).

ik weet niet hoe de w-bins gaan reageren als ze ongeveer 12 uur blootgesteld worden aan een flink vermogen, want met tekno feestjes willen we nog wel eens doorgaan tot 5 uur in de middag
    kan het echt niet? deze kisten met deze speakers? of zal ik het toch eens proberen op locatie met deze speakers in deze kasten?

de 4 kasten worden aangestuurd door 2 zelfbouw WAD amps met elk een vermogen van 2000 Watt op 4 Ohm per kanaal, aardig wat dus voor deze speakers..
    de speakers zijn alle 8 Ohm, de amp levert 1000 watt per kanaal op 8 Ohm..

is dit alles een goed plan? of nog even doorsparen en mijn bins voorzien van originele JBL drivers

bij voorbaat dank.
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

ehm 1 ding weet ik wel en dat is dat een 18 g 400 geen 1000 watt is

hier nog de specs

ga ervan uit dat een versterker ongeveer 1,5 keer het vermogen van de speaker mag leveren! dus met 2x1000 watt heb je een beste kans dat je ze eruit blaast

vooral stampende tekno ( nee geen techno)met vaak nog is een signaal wat clipt denk ik dat je speakers het idd niet mega lang vol houden, als je voluit wil...

maar als ik aan dat hout denk dan ga ik meteen aan sa denken

Stage Accompany the Vintage Section

mischien heb je dr wat aan

wat ik wel vaak lees over deze kasten is dat ze pas echt een beetje beginnen te werken(echt laag gaan) bij 4 stuks of meer per kant...ook omdat je dan de kasten koppelt met elkaar..anders gaan ze gewoon niet laag zat...( zoekfunctie)

moet er ook bij vertellen dat ik nooit met zoveel w-bins een stack heb gebouwt. bij mij is de glijbaan ook meer favo maar dat terzijde!

groeten jens

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Originally posted by Pindakaas
      ze hebben doorlus functies en heb ze dus eens met ze 4e op 1 amp gezet, de amp kan belast worden tot 2 Ohm en dus leek het me even de moeite om het toch even te proberen, ook omdat dan het vermogen wat zakt.
      raar genoeg merkte ik weinig verschil en was het nog geen pretje om ervoor te staan ivm de enorme druk.
      Nou maak je me toch wel benieuwd wat voor zelfbouw-versterker dit dan is. (misschien doelde je al een beetje op deze vraag) 2000W op 4ohm, 1000W op 8ohm, en nog 2ohm stabiel ook? Klinkt leuk...

Originally posted by Pindakaas
      zijn de oude SA speakers nog makelijk te bestellen? wij zien om ons heen ook veel systems werken met de SA kasten, deze kasten zijn inderdaad een must have in de tekno
      De "oude SA speakers", ofterwijl de originele speakers waren JBL-jongens.
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...