Nieuwe mixer (SIRUS??)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Nieuwe mixer (SIRUS??)

Hallo alle,

Ik ben op zoek naar een nieuwe mixer. Budget is 150-200 euro. 12/14 kanalen zijn wel nodig. Nu kan ik een Sirux MX-2004 kopen voor €200-, Ik heb persoonlijk nog nooit van dit merk gehoord en wou dus wel wat meningen van de "professionals" onder jullie. Als je een mixer weet, die beter is. Maar absoluut niet duurder is, wil ik hier ook wel eens naar kijken. De actie voor €200-, loopt nog tot 9 Januari dus ik hoop dat er snel wat kenners reageren!

Groeten Jasper
    Last edited by Beckers Entertainment; 27-01-09, 20:27.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?
  • Stage-Q
    • Sep 2007
    • 389

zegt me niet veel dat merk...

wat zijn je doeleinden er mee ?

Persoonlijk vind ik 200 euro beetje erg weinig voor een 12 tot 16 kanaals mixer.
    vraag me af of je hier wel verstandig aan gaat doen.
    Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

€ 200,00 budget is erg weinig voor een fatsoenlijke mixer. Ik heb de Sirius even bekeken, had er nog nooit van gehoord. Ziet eruit als een kloon van een kloon enz.
      Ik weet niet wat je ermee wil gaan doen maar een 3 delige toonregeling en 60 mm faders is wel heel erg beperkt. Tenzij je de mixer als dj mixer wil gebruiken. Dan kun je er wel mee uit de voeten denk ik.
      Heerlijk die stilte

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Sirus is een Duits merk, maar gewoon OEM. Dus weinig anders dan de merken die op dit forum wat bekender zijn.
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• EST drive in show zwolle
          • Nov 2008
          • 78

niet bekent onder ons.
          en 200 euro is inderdaad erg weinig.

kijk wat je doet goed koop is duur koop
          e-s-t-drive-in-show-zwolle
          Groot of klein Gezellig dat moet het zijn :D

Comment

• JustME125
            • Jun 2006
            • 297

Heb wel eens van die Sirus mixertjes gezien op de beurs, zijn echt van die Jip en Janneke mixers, klinkt echt nergens naar (en dat zegt een lichtnicht hier hè). Ik zou lekker wat meer geld uitgeven aan een mixer waar je over 2 maanden geen spijt van hebt.

Mzzls
            Correct me if I'm wrong

Comment

• Beckers Entertainment
              • Dec 2008
              • 650

Kijk, daar heb ik nou wat aan. Hebben jullie ideeën voor een andere, goedkope mixer? Als die iets minder kanalen heeft, is dat ook geen probleem. 8 kanalen of iets dergelijks is ook prima. Een vereiste is wel dat hij in een 19" rack kan, omdat ik hem regelmatig mee zal moeten slepen.
              Hoop net zo'n snelle reacties te krijgen als voorheen!

Groeten Jasper

Comment

• berolios
                • Sep 2005
                • 1538

Met een pro-actieve houding zul je hier het meeste gedaan krijgen en de meest bruikbare reacties krijgen... doorspit het 'newbie' deel en je zult suggesties genoeg vinden. Voor 200 euro moet je niet veel verwachten, zeker niet nieuw... kijk naar een 2e hands tafeltje... Misschien kun je nog wel ergens een kleine Spirit (budget Soundcraft) vandaan toveren of zo...

Succes ermee!
                Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Soundcraft (Spirit), Mackie, misschien een Yamaha. Allemaal merken die voor deze prijs wel te vinden zijn.

Tipje: PA markt in maart
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Beckers Entertainment
                    • Dec 2008
                    • 650

Ik heb nog even rondgezocht op het forum, maar ook op het internet.
                    JB Systems MM-10 Stage Mixer 6 mono & 2 stereo channels - J&H Licht en Geluid
                    Ik weet niet of dit wat is? Wat ik er voornamelijk mee wil doen is karaoke en gebruiken om van mijn DJ mixer naar mijn speakers te gaan, zodat ik er ook nog enkele microfoons op aan kan sluiten.
                    Ik heb nog even verder gevraagd over de Sirus. Deze is inderdaad een kloon van een kloon. Namelijk de Eurorack 2004 van Behringer, alleen (zo zegt mijn verkoper) heeft de Sirus een betere chipset. Misschien dat jullie kunnen zeggen welke van deze 2 geschikter is? Ik ben geen beginner meer, dus wees niet bang om met lastige termen te gooien

@Renevanh, Maart is helaas te laat, ik heb hem deze carnaval nog nodig ..

Groeten Jasper

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Die JB is lang niet gek, heb er wel eens mee gewerkt, lekker mixertje.
                      Voor jouw doeleinde zal het denk ik voldoende zijn. Gezien je budget zul je ook wel geen PA hebben van een topmerk.
                      Moet er wel bij zeggen dat ik een beetje een fan van JB Systems ben als het om budgetspul gaat...
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

Voor twee tientjes meer dan 200 euro heb je een Yamaha MG16/4... Daar zou ik dan weer voor gaan. Meer kanalen, betere kwaliteit dan wat eerder langs is gekomen, hogere verkoopwaarde en ga zo maar door.
                        Heb zelf eens gepielt met een Yamaha MG 16/6FX, was wel een mooi ding. Voelde degelijk aan en is erg simpel te bedienen. Meer heb ik er eigenlijk ook niet over te zeggen...

Teun
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• Beckers Entertainment
                          • Dec 2008
                          • 650

Mijn PA bestaat uit dB Technologies, dus dat is zo slecht nog niet
                          Werk voor de rest met Numark in combinatie met mijn laptop. Moet deze carnaval 2 x per dag naar verschillende plekken verhuizen, dus dan moet ik snel kunnen verhuizen, vandaar ook het 19" gebeuren. Misschien dat nog meer mensen iets kunnen zeggen over JB-Systems? Ik heb er persoonlijk ook nog niet echt iets negatiefs over gehoord. Ik zal straks eens even bellen voor de "special price" die ze me hopelijk kunnen maken.

@Teun, waar heb jij die Yamaha voor 220 gezien dan? Kan ik dat even doorgeven aan mijn leverancier, zodat die er weer onder kan gaan zitten.

Groeten Jasper
                          Last edited by Beckers Entertainment; 06-01-09, 15:11.

Comment

• 4AC
                            • Nov 2007
                            • 1791

Originally posted by Beckers Entertainment
                            @Teun, waar heb jij die Yamaha voor 220 gezien dan? Kan ik dat even doorgeven aan mijn leverancier, zodat die er weer onder kan gaan zitten.

Groeten Jasper
                            Mijn e-mail adres is te vinden in mijn profiel, dan kan ik het je daar doorgeven. Het zou verstandig zijn als je je eigen e-mail adres ook aangeeft in je profiel.
                            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• Beckers Entertainment
                              • Dec 2008
                              • 650

Waarom is al die zooi toch zo duur?
                              Na zoeken en wat bellen heb ik nog even gezocht. Toen werd ik gebeld of ik even kon zoeken naar een telefoonnummer.
                              Maar uiteindelijk ben ik bij Soundcraft uitgekomen. Heb er al vaker mee gerommeld, dus weet ongeveer wat ik ervan kan verwachten. Had alleen niet verwacht dat ze ook een goedkope serie zouden hebben.

Soundcraft EFX-8 voor €350 incl. BTW.

Niet te gek duur, al zeg ik het zelf. Maar is er misschien iemand die ervaring heeft met deze reeks van Soundcraft?

Groeten Jasper

Comment

Working...