Mini-XLR solderen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DanV
    • Jan 2009
    • 3

Mini-XLR solderen

Ik heb een Crown CM-311A/E headset microfoon, alleen heeft deze het verkeerde plugje, en moet ik er een mini-XLR voor een Shure-zender aan maken.
    Ik heb wel een soldeerbout, maar deze lijkt me te grof voor deze kleine draadjes. Is het überhaupt verstandig om dit zelf te ondernemen?
    Alvast bedankt!
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Is het überhaupt verstandig om dit zelf te ondernemen?
    Alvast bedankt!
    Ken je eigen mogelijkheden en maak dat voor jezelf uit. Als je niet goed kunt solderen niet aan beginnen en anders wel.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• atarieke
      • Dec 2008
      • 29

ja en nee, ben je handig met solderen ja, maar gebruik een geschikte bout met fijne punt ( waar ze printplaten mee solderen) , vb een weller met temperatuurregeling, en gebruik geschikte tin, ( met een kern met soldeervet), sommige soldeervloeistoffen durven na verloop van tijd de contacten gaan laten oxyderen.
      Niet elke soldeertin heeft dezelfde smelttemperatuur.
      Daar er op dit soort stekkertjes lage spanningen komen, worden ze ook niet warm ( anders is dit bij speakerkabels), en kan je gerust tin gebruiken met een lage smelttemperatuur, anders ga je de isolatie van je draadjes beschadiggen.
      Ga best even langs een lokale electronica zaak (geen electrozaak), die weten precies wat je nodig hebt, of anders es ff googlelen.

'k hoop dat je er wat mee verder kunt

Comment

• DanV
        • Jan 2009
        • 3

Originally posted by laserguy
        Ken je eigen mogelijkheden en maak dat voor jezelf uit. Als je niet goed kunt solderen niet aan beginnen en anders wel.
        Dan is het antwoord kort: nee, ik kan niet goed solderen.
        Weet iemand in de buurt van Amsterdam een persoon of zaak aan wie ik het soldeerwerk kan toevertrouwen?

Comment

• Zinzi
          • Jul 2003
          • 87

Ik wil het in principe wel doen. Ik woon in Amsterdam oost. We moeten alleen even kijken wanneer we afspreken want ik ben nogal druk aan het touren met een theaterproductie.

Comment

• DanV
            • Jan 2009
            • 3

Zou top zijn!
            Kun je me mailen?
            Last edited by DanV; 07-01-09, 16:16.

Comment

• Zinzi
              • Jul 2003
              • 87

Je hebt mail. Ik zou i.v.m. spam, het mailadres in je vorige post even verwijderen.
              Last edited by Zinzi; 07-01-09, 14:45.

Comment

Working...