Discobar en PA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djbenn
    • Jan 2009
    • 3

Discobar en PA

Beste muziekliefhebbers ,

Ik vroeg me af of het mogelijk was om de boxen van de Pa te gebruiken in combinatie met het rodec mengpaneel van de dj installatie? Moet ik de rodec en de allen & heath gebruiken ? Want ik vrees dat de gewone 2 DAS boxen van 500 watt niet zoveel zullen voortbrengen voor ons fuif !

Hier vinden jullie foto's van het boeltje:

&

Mvg
    Scouts Oosteeklo
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Allereerst: van harte welkom hier.

Om je vraag te beantwoorden: ja dat kan. De Rodec DJ-mixer heeft een stereo-uitgang, de versterker van de speakers heeft een stereo-ingang. Het enige probleem waar je tegenaan kunt lopen is dat ze niet dezelfde connectoren hebben, dan zul je een verloopkabeltje moeten regelen.
    (Tenminste, ik ga er vanuit dat in foto 1 de speakers zijn aangesloten op de versterker die onder de Rodec ligt.)

Comment

• vosken
      • Jan 2008
      • 34

Dj ben,

Zoals jurjen_barel al aangeeft, lukt het zeker en vast om het rodec aan te sluiten op de boxen van de Pa. Maar je zal inderdaad de juiste kabels moeten hebben.

Als ik me niet vergis zijn beide sets van de provincie? Ik heb deze sets ook al eens ontleend, maar nog niet samen gebruikt. De rodec heeft een RCA-uitgang. (zichtbaar op deze foto http://pan6.fotovista.com/dev/6/7/46...g_46000376.jpg)

Om geen kabels te moeten kopen of maken zou ik gewoon van de rodec naar de allen & heath gaan. (naar ingang 17/18 of 19/20, aangezien deze stereo ingangen hebben waarin de RCA-kabels in passen) En dan via de allen&heath naar het de luidsprekers van de PA. (let wel op als je het rodec mengpaneel zou aansluiten op de mono ingangen 1-16 van de Alien&heath dat fantoom voeding niet aan staat!)

Hopelijk ben je hier iets mee!

Comment

• djbenn
        • Jan 2009
        • 3

Eerst en vooral bedankt voor de verwelkoming en de snelle antwoorden !

Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon van eender welk mengpaneel met een stereo uitgang naar de stereo ingang van deze allen & heath gaan? Ik weet ongeveer wat me te doen staat. Je zegt ook dat je de installaties ook al eens hebt geleend van de provincie. Die DAS boxen van 500 watt geven waarschijnlijk niet genoeg om een deftig feestje te geven is het niet ? Daarmee dacht ik dat het mooier , voller en ook veel luider zou klinken met het pa systeem van 2300 watt ? Of zou ik mij hieraan mispakken ?

Groeten
        benn

Comment

• vosken
          • Jan 2008
          • 34

Ja normaal zou dat moet lukken met gelijk wel mengpaneel. Ik vrees er ook voor dat de DAS luidsprekers niet luid genoeg zullen gaan. Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel volk er komt? Tot 100-man zou het met de DAS-luidsprekers normaal ook wel moeten lukken. Het leuke aan de PA-set is ook dat je 2 subs hebt. Ik zou dus voor de PA-set gaan.

Veel succes ermee!

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Hoi,

Geef eerst eens aan:
            Wat voor fuif (techno, disco, achtergrondmuziek)
            Hoeveel personen (50, 100, 250, 500, ...)
            Locatie (kroeg, huiskamer, tent, buiten)

dan kunnen we wat gerichter antwoord geven.

Groeten John
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• djbenn
              • Jan 2009
              • 3

Wel het zal in een tent doorgaan en we verwachten 200 a 300 man (als het beetje meezit natuurlijk) Ik denk ook dat ik voor de PA ga gaan. Tis een scoutsfuif dus er zal van alles gedraaid worden ! Ik denk persoonlijk ook dat het een mooier en voller geluid zal teweegbrengen en het is slechts 40 euro voor dit als jeugdvereniging te ontlenen aan de provincie dus ik denk niet dat ik ga twijfelen.

Groeten en bedankt
              Benn !

PS : Er kan toch zeker niks verkeerd gaan met de verbinding miwer (ecler of rodec) en de A&H ?!

Comment

• Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

Originally posted by djbenn
                PS : Er kan toch zeker niks verkeerd gaan met de verbinding miwer (ecler of rodec) en de A&H ?!
                Als je weet waar je mee bezig bent niet, maar daar begin ik nu ernstig aan te twijfelen......

SUCCES

ps. €40,- = GRATIS!!!!
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

Working...