crossover instellen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mr_arjen
    • Nov 2008
    • 15

crossover instellen

hallo, ik heb namelijk deze set aangekocht Fame Pro System I MT-12, MT-118B, Distanzstangen - Systeme passiv

en deze staat met een behringer Crossover CX2310. mijn vraag is nu hoe ik de frequentie mag en moet afstellen? welke frequentie mag ik maximum gaan om mijn luidsprekers niet kapot te spelen?

alvast bedankt want zonder dat ik dit weet dus ik er niet mee te spelen
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Tjsa, vaak staat het frequentiebereik van een speaker erbij, hier niet.
    Wat je het beste kan doen: gewoon proberen.
    Begin bij 80Hz en ga langzaam richting 120Hz terwijl je goed luistert. Meestal ligt het beste punt daar ergens tussen. Om er zeker van te zijn kun je ook lager gaan (60Hz ofzo) en iets hoger (150Hz).
    Zolang je geen extreme waarde gaat proberen (2Khz of nog hoger bijvoorbeeld) zul je je speakers niet snel stuk krijgen. Sowieso is het niet nodig om deze testjes op oorlogssterkte uit te voeren.

P.s.: Wel leuk setje
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• stephan12345
      • Aug 2008
      • 99

ik heb de Behringer CX3400 SuperX Crossover, en ze hebben me geadviseerd om hem op 120hz te zetten.

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Originally posted by stephan12345
        ik heb de Behringer CX3400 SuperX Crossover, en ze hebben me geadviseerd om hem op 120hz te zetten.
        Fantastisch advies! ...ware het niet dat de PA de bepalende factor is en niet de crossover.

Comment

• mr_arjen
          • Nov 2008
          • 15

dus gewoon mijn frequentie helemaal langs links vanonder zetten en dan naar rechts draaien tot ik een goed geluid heb?

vriendelijk bedankt

Comment

• JustME125
            • Jun 2006
            • 297

Inderdaad proefondervindelijk vaststellen welke X-over frequente voor je toepassing het gunstigste is.

Mzzls
            Correct me if I'm wrong

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by JustME125
              Inderdaad proefondervindelijk vaststellen welke X-over frequente voor je toepassing het gunstigste is.

Mzzls
              Misschien kun je eens kijken naar het bereik (specs) van de speakers en met deze informatie iets nuttigs gaan doen.

Comment

• mr_arjen
                • Nov 2008
                • 15

er zijn nergens frequentie gegevens te vinden. maar soit. ik ga het uitproberen. mogen er stemmen uit mijn bassen komen?

Comment

Working...