Yamaga MG serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vosken
    • Jan 2008
    • 34

Yamaga MG serie

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt een nieuwe mengpaneel te kopen. We willen het gebruiken tijdens repetities en op kleine optredens. Tijdens de repetities zullen er enkelel micro's op worden aangesloten voor de zang. Tijdens optredens ook de gitaren, de bass en eventueel een micro voor de kick en de snare.

De MG serie van yamaha lijkt me wel iets. (Home / Proaudio / Mixers / Analoge mixers)

Meerbepaald de Yamaha MG 166CX of de yamaha MG 166CX USB. Heeft er iemand met één van deze mixers ervaring?

Verder vroeg ik me af of je met de MG 166 CX USB via de usb uitgang en met de bijgeleverde software (cubase) elk kanaal appart kan opnemen. Ik bedoel dus dat je na de opname de volumes per instument nog kan aanpassen?

Zo hopelijk kunnen jullie me helpen.

Alvast bedankt!
  • vosken
    • Jan 2008
    • 34

Iemand ervaring mee?

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Originally posted by vosken
      Iemand ervaring mee?
      ben zelf ook benieuwd. Was zelf ook aan het kijken naar de MG serie metname die wat jij ook bekeken hebt.
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• SoundOfSilence
        • Mar 2007
        • 766

Enige ervaring die ik heb is met de mixer van een maat van me en dat beviel me niets. Als ik de mixbussen tot +6 dB uitstuurde gingen ze al over hun nek (niet de uitgangen, maar echt de bussen).

Daarnaast heeft ie 6 cm faders. Gek genoeg kom ik altijd die 4 cm overhead tekort.
        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• RayM
          • Jan 2006
          • 742

Originally posted by vosken
          Verder vroeg ik me af of je met de MG 166 CX USB via de usb uitgang en met de bijgeleverde software (cubase) elk kanaal appart kan opnemen. Ik bedoel dus dat je na de opname de volumes per instument nog kan aanpassen?
          Ik denk niet dat het mogelijk is met deze tafel. De tafel is anoloog.
          Wat jij bedoelt is alleen mogelijk met digitale tafels en dan via optisch of coaxiaal uit. Zeker geen usb.
          Heerlijk die stilte

Comment

• Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

Ik heb zelf ook gezocht naar een nieuwe mixer. Even rondgevraagd hier op het forum en in mijn kennissenkring. Hier kreeg ik regelmatig een reactie als: "Yamaha mixers zijn in principe best goed, maar dan heb ik het vooral over de digitale. De analoge mixers zijn stukken minder".
            Zelf heb ik nog eens verder gezocht en kwam ik terecht bij Soundcraft. Hierover heb ik zelden/nooit slechte reactie's over gehad. Misschien is de EFX, MFX serie iets voor jou. Daar zit ook nog eens een effectenpaneel op. Die effecten klinken vrij goed ( zie website Soundcraft). Anders heb je nog de EPM serie. Zelfde mixer, maar dan zonder de effecten.
            De Soundcraft mixertjes zijn volgens mij ook nog wat gunstiger geprijsd..

Groeten Jasper
            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• vosken
              • Jan 2008
              • 34

Oké bedankt voor de informatie en tips!

Comment

Working...