Geluidsset voor bandje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sahh
    • Jan 2009
    • 7

Geluidsset voor bandje

Heey dit is mijn eerste post op het forum dus ik hoop dat er mensen zijn die me hiermee kunnen helpen.

Ik moet een bandje mixen, drum, elek. gitaar, basgitaar, keyboard en een zanger. Mijn vraag is wat voor een geluidsinstallatie (mixer, kabels, etc.) heb ik hiervoor nodig? Het is een optreden voor ongeveer 100 man.

Alvast bedankt!
  • showband
    • May 2001
    • 4524

Een heel simpel antwoord. Je hoeft maar op een ding te letten:
    "Je hebt de eerste keren er een nodig waarbij de technicus inclusief is."

En dan heel goed opletten.

stellingen:
    -Als je de eerste keren verknoeid wordt je niet meer gevraagd dus het ter plaatse leren gaat je niet helpen.
    -het lijkt makkelijker dan het is
    -als je de bovenstaande vraag stelt ben je er nog niet aan toe
    Last edited by showband; 21-01-09, 09:33.
    lekker belangrijk!

Comment

• SoundOfSilence
      • Mar 2007
      • 766

Allereerst, welkom Sahh.

Tja, wat heb je nodig:

- microfoons,
      - kabels (heel veel stuks en veel verschillende soorten)
      - statieven
      - mixer
      - effect-rommel
      - monitors
      - speakors
      - versterkers
      - kennis ende ervaring.

Als ik jouw post zo zie denk ik dat het laatste punt je grootste probleem is, anders had jij de punten ervoor al geweten.

Vragen terug:
      - wat kan/weet je,
      - doe je het alleen of samen met iemand met ervaring,
      - wil je a.u.b. je profiel invullen (dan weten mensen in welke regio ze moeten denken + wie ze voor zich hebben)

Ga je de spullen huren? Dan kun je ook gewoon tegen de verhuurder vertellen wat het doel is, dan adviseert hij een set. Ik kan wel zeggen neem een A&H GL2200 mixer, maar als ie die niet heeft.....

Iedereen op dit forum wil je graag helpen, maar dan moet je met meer info komen.
      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Stage-Q
        • Sep 2007
        • 389

huur of aanschaf?
        Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• Stefan1
          • Jan 2009
          • 8

Goedkoop=duurkoop

Originally posted by SoundOfSilence

Als ik jouw post zo zie denk ik dat het laatste punt je grootste probleem is, anders had jij de punten ervoor al geweten.

Vragen terug:
          - wat kan/weet je,
          - doe je het alleen of samen met iemand met ervaring,
          - wil je a.u.b. je profiel invullen (dan weten mensen in welke regio ze moeten denken + wie ze voor zich hebben)

Ga je de spullen huren? Dan kun je ook gewoon tegen de verhuurder vertellen wat het doel is, dan adviseert hij een set.
          Beste Sahh, ik weet niet wat je van plan was om te gaan doen, maar huren van de apparatuur lijkt mij het beste. Dan kun je later evt gaan kijken voor eigen apparatuur. Eigenlijk is de vaste quote hier op het forum goedkoop=duurkoop. Dus schaf altijd goede apparatuur aan. Als je weinig ervaring hebt vraag dan een vriend of kennis of die wil helpen. Zo leer JIJ wat en is het geluid van de band goed.

Succes ermee! GR stefan

Comment

Working...