Nummers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mitch112
    • Sep 2005
    • 47

Nummers

hallo.
    mijn vraag is hoe doen julie het met je muziek bibiotheek ?
    ik heb nu rond de 20 000 nrs (iets minder) maar dat is al 120 gb .
    ik vind dit aardig veel als ik hoor dat somige mensen op 40 gb al 15 000 nrs hebben staan.
    ik heb het volgende al geprobeert :
    alle dubbelen er uitgescant en ik heb alle groote muziek files verwijderd.
    ik hoop dat julie mij kunnen helpen met dit probleem.
    mvg mitch
  • laptop
    • Jan 2009
    • 187

in welk formaat heb je de nummers?? mp3. wma. wav ??
    in het mp3. formaat nemen ze het minste ruimte in.

mvg

Comment

• Beckers Entertainment
      • Dec 2008
      • 650

Ik denk dat mensen die zo'n bibliotheek hebben ook een mindere kwaliteit hebben. Ik heb zelf 46.000 MP3 tjes. Deze nemen net iets meer dan 200 GB in beslag! Alle mp3s zijn CD kwaliteit.(geript van originele cd) Vraag eens hoeveel kbps de nummers van die andere persoon hebben? CD kwaliteit is 320 kbps.
      En om nou al je nummer te gaan converteren naar een ander bestandsformaat... MP3 blijft het makkelijkste en is eigenlijk wel standaard.

Groeten Jasper
      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Originally posted by Beckers Entertainment
        Alle mp3s zijn CD kwaliteit.(geript van originele cd) [..]
        CD kwaliteit is 320 kbps.
        Niet helemaal, er zitten nog steeds grote verschillen tussen RAW-formaat (wav / cd-formaat) en 320kbps mp3. Voor discogebruik is 320kbps echter prima te gebruiken, met minder neem ik eigenlijk nooit genoegen. Maar hierover is echter al veel geschreven (zoekfunctie).

Vuistregel: hoe meer muziek in deze schijfruimte, hoe beroerder het zal klinken (deels afhankelijk van de gebruikte codec).

Comment

• Stage-Q
          • Sep 2007
          • 389

en hoeveel gekochte nummers?
          Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by Stage-Q
            en hoeveel gekochte nummers?
            Is dat relevant?

Zelf heb ik ongeveer 4500 nummers die zo'n 20GB in beslag nemen. Nou zijn dit wel allerlei formaten door elkaar (wma, mp3, soms nog een verdwaald .wav'je).
            Als je 15000 nummers op 40GB krijgt ben je knap bezig. MP3's op 64kbps?

Interessevraag: wat moet je met 20000 nummers? De 4500 die ik nu heb zijn er meer dan genoeg voor de klusjes die ik doe (drive-in, disco, voornamelijk kinderen). Daar zitten een berg klassiekers bij maar ook heel veel nummers waarvan je na een half jaar al denkt 'die draai ik nooit meer'.
            Ik zou verdwalen in 20000 nummers.
            Al mijn 4500 nummers ken ik. Alles wat binnenkomt luister ik eerst om te checken op kwaliteit en bruikbaarheid. Dat zul je met 20000 nummers vast niet hebben, maar wat heb je dan aan zo'n collectie? Altijd alle verzoekjes kunnen draaien... kan je dat?
            Als ik met Vanilla Ninja of DJ Rankin aankom... kun je daar dan wat mee, of zit dat niet in je gigacollectie?
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• jens
              • Aug 2004
              • 1067

ehm ik voel weer een discussie op gang komen over orgineel kopen en mp3's

ik he altijd met cd's gedraait, maar daarnaast brande ik een cd met de nr's waarvan ik dacht dat het toch geen blijvers waren en na verloop van tijd gooide ik ze dr uit...

ik heb totaal geen ervaring met draaien met mp3's vanaf de computer ken wel de bpm dingen dat je als het ware een front van een denon voor je heb...

maar draait het nou makkelijk je nummers van een laptop??
              en he je dr wel een cd speler naast voor het geval dat ie vastloopt ??
              hoe mix je die nrs makkelijk?

ook sta je niet echt meespringend achter je desk lijkt me maar continu voorover gebogen over je laptop heen??

zoals ik al zij ik heb er niet echt ervaring mee ...ben benieuwt...

Comment

• DJ-Jan
                • Jun 2008
                • 327

Ik gebruik zelf virtualDJ en moet zeggen dat het heerlijk werkt...

Vooral de functie van de search vind ik fantastisch en het verschil in gewicht (flightcases met cd's) al heb ik inderdaad er altijd een cd speler naast staan met een nummer
                Event-Light

Comment

Working...