Hoe kan ik het makkelijkste de dataflower dmx aansturen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nls-nls
    • Dec 2008
    • 128

Hoe kan ik het makkelijkste de dataflower dmx aansturen?

Goede morgen allemaal.

Ik heb vorige week een dataflower dmx gekocht.
    In de stand alone modus is het een hele leuke lamp, maar ik heb de benodigheden om hem dmx aan te sturen.

Maar welke functies moet ik in het menu waar op zetten.
    Er zit namelijk een engelse handleiding bij waar niets echt duidelijk van word. Dus...

Ik heb het menu zo ingesteld: a001 f1 y f2y f3n f4n f5n f6n f7n f8n
    Heeft iemand ervaring met deze leuke lamp, of weet iemand hoe ik deze lamp in moet stellen?

m.v.g. Niels

ps. Ik heb deze week al genoeg geƫxperimenteert
    Last edited by nls-nls; 19-02-09, 13:05.
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Geexperimenteerd?!

Volgens mij is de eerste stap HANDLEIDING LEZEN:

Staat werkelijk alles in. Succes.
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• nls-nls
      • Dec 2008
      • 128

ok, het werkt nu wel, IN HUIS

als ik naar me discoschuur ga, zoder iets aan te passen dan werkt het niet, behalve als ik de laptopvoeding uit het stopkontakt haal...?

kan dat liggen aan te weinig voeding op het stopkontakt?

edit: edit: edit: edit:

Ik weet nu al iets meer,

Als ik in huis de set (laptop,dongel,dataflower) aansluit, werkt het perfect, maar sluit ik de set op PRECIES dezelfde manier aan in me schuur, dan doet de dmx modus t niet... echt niet. zelfs niet met de versterkers en andere lampen uit...

iemand n iedee?
      Last edited by nls-nls; 19-02-09, 20:05.

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

"Dongle"... Wat gebruik je?
        Creating shows beyond Imagination

Comment

• Martijn de Groot
          • Mar 2005
          • 189

andere schuur nemen? Sorry da's flauw, maar dit is ook een erg rare storing.
          Gebruik je in de schuur dezelfde (DMX)kabels, of plug je ergens in en hang je je fixture ergens op een uitgang? Gebruik je in je schuur verlengkabel, die er thuis niet tussen zit?
          Heb je een aardprobleem in je schuur (alles aangesloten en het geluid bromt of je voelt lichte schokjes als je metaaldelen aanraakt)
          Ga goed na wat er anders is in je systeem thuis ten opzicht van de schuur, daar moet het probleem uit te destileren zijn.
          Mocht je de oplossing vinden, laat het ons weten, ik ben er in iedergeval benieuwd naar.
          wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• Bartje2012
            • Aug 2008
            • 93

TS heeft hier nog een thread over geopend in het techniek forum.
            doe eerst eens een multimeter testje en post je data

Comment

• SoundOfSilence
              • Mar 2007
              • 766

In huis ongeaard stopcontact en in de schuur wel geaard? Of andersom?

Nogmaals, zoek (meet) de verschillen en je weet waar het aan ligt
              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Robert H
                • Jan 2006
                • 378

Originally posted by nls-nls
                dan werkt het niet, behalve als ik de laptopvoeding uit het stopkontakt haal...?
                Troubleshooten is niet zo moeilijk, bovenstaand zinnetje is het enige dat van belang is. Wat gebeurt er wanneer de voeding van de laptop uit het stopcontact wordt gehaald? Precies...

Jouw DMX-storing wordt veroorzaakt door een aardingsprobleem. Het is dezelfde ellende die je krijgt als je een laptop op een mengtafel aansluit en ze beide aan hetzelfde geaarde stopcontact hangt; je krijgt gegarandeerd een brom. Er zit in jouw schuurtje dus standaard storing op je DMX-lijn, dit ligt niet aan je schuurtje maar is een standaard fenomeen bij laptops/PC's. In huis pak je waarschijnlijk een gewone (lees: ongeaarde) WCD. In je schuur zullen daarentegen geaarde stopcontacten aanwezig zijn...

Je problemen zijn voorbij als je je laptop van ongeaarde spanning voorziet. Hiervoor kun je het beste een ongeaard stekkerdoosje er tussenhangen, dan hoef je ook niet te klooien met nieuwe stekkers o.i.d.
                Last edited by Robert H; 24-02-09, 13:28.

Comment

• jeroenw
                  • Dec 2003
                  • 216

Niet doen!!!
                  als je laptop een aarde heeft zit die er niet voor niks. je hebt een UDI voor dmx ofzo nodig...
                  \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• Robert H
                    • Jan 2006
                    • 378

Originally posted by jeroenw
                    Niet doen!!!
                    als je laptop een aarde heeft zit die er niet voor niks.
                    Bedankt voor je advies, ik zet de laptop vanavond meteen naast m'n wasmachine. Het zit daar wel niet zo comfortabel, maar daar zit in ieder geval een geaard stopcontact...

Goed, effe weer serieus: Het kan absoluut geen kwaad om een laptop aan een ongeaard stopcontact te hangen. Sterker nog: Het is de oplossing voor het probleem van de topicstarter, daar was het uiteindelijk toch om begonnen?

Comment

• nls-nls
                      • Dec 2008
                      • 128

ok het werkt!!

bedankt allemaal,

groetjes Niels

Comment

Working...