Microfoons in line ingang

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • campingbaas
    • Feb 2009
    • 8

Microfoons in line ingang

Ik heb hier een mengtafel met 12 kanalen, daarvan zijn 1 t/m 4 microfoon ingangen (XLR, schakelbaar fantoom). Nu wil ik hier mijn drumset mee monitoren. De 2 overheads zijn condensator met fantoom voeding, dus moeten in de xlr ingangen. Kunnen de overige microfoons (bas, toms, snare) ook (met verloop naar jack) in de line ingangen?
    Alvast dank.
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Welkom op dit forum.

Ik weet niet of je al gezocht hebt, maar we maken nieuwe mensen hier altijd graag attent op de zoekfunctie die je bovenin het menuutje vindt.

Verder is het erg handig er merk en type mengtafel bij te zetten... hoe meer we weten, hoe beter we je kunnen helpen.

Afijn, een dergelijke vraag heb ik hier nog niet als zodanig voorbij zien komen, dus ik help bij deze graag even:

Bij veruit de meeste mengtafels zoals wij die in de audio-techniek gebruiken gaat de lijn-ingang gewoon dezelfde mic pre-amp in als de mic connector, met als belangrijkste verschil dat de lijn-ingang 20 dB verzwakt wordt. Je kunt dus best eens proberen of het werkt, je zult waarschijnlijk de gain een stuk hoger moeten draaien dan nomaal (20 dB meer dus), maar als het werkt, werkt het... gewoon proberen, er kan in principe niks kapot gaan...

edit: maar dan moet er natuurlijk wel iets van een pre-amp / versterker-circuit op de betreffende kanalen zitten, anders gaat 't 'm niet worden natuurlijk . had even niet door dat we het waarschijnlijk over een DJ tafel hebben. Maar goed, er zijn zat DJ-tafels waar je ook je stereo-kanalen kunt gainen, dus nogmaals: probeer het gewoon uit.

Succes ermee !
    Last edited by berolios; 25-02-09, 20:42.
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Gitarist 62
      • May 2006
      • 278

Op de erste 4 kanalen zou het kunnen werken zoals in post hierboven aangegeven. De andere kanalen zin echter LINE kanalen, waar geen micro voorversterker in zit!! Dat gaat echt NIET werken!!

Maar: als het alleen gaat om monitoring: 2x overhead, kick en snare moet dat dan toch genoeg zijn?

Nog even aandacht: als je overhead signaal ook naar een foh mixer gaat: Spreek af vanaf welke tafel de fantoom spanning komt. (in de regel is dat de monitortafel)
      ~Clearsound~

Comment

• campingbaas
        • Feb 2009
        • 8

Dat gaat rap!
        Sorry, had ook al in forum gezocht, maar idd niets kunnen vinden. Het gaat om een CITRONIC CL124DSP LIVE MIXER . Voldoet prima tot nu toe.
        Ik ga het gewoon proberen maar.
        Bedankt alvast,

Comment

• Freeaqingme
          • Feb 2009
          • 5

Die link doet het niet, ik gok dat je deze bedoelt.

Comment

• campingbaas
            • Feb 2009
            • 8

Dat is correct!

Comment

• 4uss
              • Aug 2005
              • 578

Originally posted by Freeaqingme
              Die link doet het niet, ik gok dat je deze bedoelt.
              Even off-topic: kent iemand dit merk? Het doet me nogal OEM aan, maar zoals dis DSP er op gezet is herken ik niet...

On-topic: Alle waar voor zijn geld, ik zou dit tafeltje niet (willen) inzetten om drums mee te monitoren... voor wie is t signaal eigenlijk bedoeld wat je er uit krijgt? Voor bandleden (lijkt me stug), voor opname, als mix voor naar FOH...?

Comment

• campingbaas
                • Feb 2009
                • 8

Originally posted by 4uss
                Even off-topic: kent iemand dit merk? Het doet me nogal OEM aan, maar zoals dis DSP er op gezet is herken ik niet...

On-topic: Alle waar voor zijn geld, ik zou dit tafeltje niet (willen) inzetten om drums mee te monitoren... voor wie is t signaal eigenlijk bedoeld wat je er uit krijgt? Voor bandleden (lijkt me stug), voor opname, als mix voor naar FOH...?
                Ik vraag toch geen mening over merk/model/kwaliteit e.d.?
                Ik zoek gewoon technische hulp.
                Ik wil mijn drumset gewoon zelf kunnen horen (evt. op koptelefoon) met bijmenging van MP3-muziek en clicktracks. Gewoon in mijn oefenruimte.
                Ik ga het gewoon proberen.
                Bedankt.

Comment

• RayM
                  • Jan 2006
                  • 742

Originally posted by campingbaas
                  Nu wil ik hier mijn drumset mee monitoren.
                  Wil je even uitleggen wat je hiermee bedoelt? Voor de duidelijkheid.
                  Microfoons op een line ingang kan werken, ik zie wel eens mixertjes waarbij je de mic op een line in moet aansluiten omdat ie anders te hard (knalrood) binnenkomt en het betreffende mixertje geen pad heeft.
                  Heerlijk die stilte

Comment

Working...