Led par Apart besturen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toan_08

Led par Apart besturen?

Hallo,

ik wou 8 led parren kopen die apart van elkaar van kleur kunen veranderen op commando. welke Licht Mixer heb ik dan nodig? ik zat te denken aan de ShowTec Scanmaster 1. maar dan kan je ze volgens mij niet apart van elkaar besturen (correct me if i am wrong). ik heb een budget van 150 euro MAX

Met vriendelijke Groet Toan
    Last edited by Guest; 03-03-09, 13:45.
  • DMiXed
    • Jan 2008
    • 370

Met elke DMX Controller is dit mogelijk, als-ie genoeg kanalen heeft,
    maar niet elke controller is even handig... de scanmaster die je zelf noemt
    is ,qua specs, een goede optie, maar die schijnt nogal ingewikkeld te zijn als het om proggrameren gaat (heb zelf geen ervaring, maar vaker gelezen op t forum en gehoord). Een vergelijkbare controller is natuurlijk even goed, t is maar wat je fijner vindt, omdat ze qua software en besturing toch wel een beetje verschillen!

Een laptopje met een dongeltje is ook een goede optie, maar dit is wel ietsie duurder. Al heb je al voor weinig kleine USB-DMX interfaces, die je dan met FreeStyler DMX kunt aansturen, een lichtsturing voor op je PC (alleen Win) die je gratis kunt downloaden op freestylerdmx.be!

Suc6, Grtz Jeroen van Geffen!
    Jeroen van Geffen

Comment

• rick1993
      • Nov 2007
      • 209

Ik heb zelf de scanmaster 2mkii, maar het programmeren is niet moeilijk.

Voor het aansluiten hoef je alleen achterop de ledparcannen het juiste kanaal in te stellen, daar zitten kleine schuifjes: schuif 1 staat voor 1, schuif 2 voor 2, schuif 3 voor 4, schuif 4 voor 8, schuif 5 voor 16, schuif 6 voor 32 enz. voor het juiste kanaal moet je gewoon een optelsom maken (17 wordt dan schuif 5 en schuif 1 omhoog (16+1=17) en je kunt hem bedienen. Een scanmaster heeft links 12 knoppen. kanaal 1-16, 17-32, 33-48 enz. (tot 192). Ik heb zelf een ledparcan op kanaal 1-6, een op 17-23 (een ledparcan heeft 6 kanalen) enz. (elke knop een ledparcan) Je hoeft alleen op de knop te drukken voor het bedienen (bij 8 ledparren zou je ook nog bijv. ledparcan nr. 1 en 5, nr. 2 en 6, nr. 3 en 7 en nr. 4 en 8 op het zelfde kanaal zetten.

Qua scenes en chases programmeren: (eigenlijk heel simpel): in de programmeer modes, faders goed zetten en op een scene knop drukken, bij de chase kun je gewoon de scenes die je wilt gebruiken aanklikken. Als je een engelstalige handleiding een beetje begrijpt lukt het. volgens mij staat op showfotos.nl/manuals ook nog een nederlandse handleiding

Gr. Rick

P.S. gebruik ook eens de zoekfunctie, er staan al wel meer topics over de scanmaster
      Last edited by rick1993; 05-03-09, 16:51.
      licht dat licht mij wel

Comment

• Toan_08

ik heb de showmaster 24 besteld. hij heeft 24 kanalen dan kan ik als het goed is 6 parren besturen, maar ik heb er 8 dus moet ik er gewoon 2 op het zelfde DMX addres doen?

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Of je zet ze per twee steeds op hetzelfde startadres, heb je symmetrisch showtje...ook mooi
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Originally posted by Toan_08
            ik heb de showmaster 24 besteld. hij heeft 24 kanalen dan kan ik als het goed is 6 parren besturen, maar ik heb er 8 dus moet ik er gewoon 2 op het zelfde DMX addres doen?
            Waarom vraag je hier om advies, als je (zonder opgaaf van reden) gewoon iets anders doet dan wat (tot nog toe) geadviseerd wordt??

Ik vind de showmaster 24 ON-geschikt om ledparren aan te sturen!

Of je 6 parren (apart) kunt besturen ligt eraan hoeveel kanalen je parren zijn (ik heb er van 5 en 7) (indien die van jou 4 zijn, heb je gelijk.) Je tafeltje zit dan wel meteen HELEMAAL vol!
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• drummerke
              • Oct 2006
              • 432

ik heb voor men jb system leds nu toch gekozen voor een DMX USB (ENTTEC) sturing. Lijkt me toch iets uitbreidbaarder (als je eens wat extra ledbalken huurt). Hopelijk komt men bestelling voor vrijdag binnen.

Comment

• Toan_08

Originally posted by Whitefarmer
                Waarom vraag je hier om advies, als je (zonder opgaaf van reden) gewoon iets anders doet dan wat (tot nog toe) geadviseerd wordt??

Ik vind de showmaster 24 ON-geschikt om ledparren aan te sturen!

Of je 6 parren (apart) kunt besturen ligt eraan hoeveel kanalen je parren zijn (ik heb er van 5 en 7) (indien die van jou 4 zijn, heb je gelijk.) Je tafeltje zit dan wel meteen HELEMAAL vol!
                ja ik heb led parren die 4 kanalen nodig hebben. en het maakt niet zoveel uit of mijn tafel helemaal vol is of niet, omdat het voor school is die alleen maar 8 LED parren wilt en als we willen uitbreiden maken we groepjes van 4 dus 8 kanalen.

Comment

• Toan_08

Originally posted by moderator
                  Of je zet ze per twee steeds op hetzelfde startadres, heb je symmetrisch showtje...ook mooi
                  dit wou ik idd doen ja. dan heb ik als het goed is nog 8 kanalen over.

Comment

Working...