Powermixer gebruiken zonder boxen???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronweb1
    • Feb 2008
    • 2

Powermixer gebruiken zonder boxen???

Hallo,

ik heb een Phonic powerpod 1860II die ik thuis (in mijn studio) wil gaan gebruiken als mengtafel, in combinatie met alleen mijn Behringer B2031A (actieve) boxen.
    Ik wil dus GEEN 'grote' passieve boxen aansluiten; alleen de 2031A's.

Nu heb ik wel eens gehoord dat het heel slecht is voor een powermixer om deze aan te zetten, terwijl er geen (passieve) boxen op de speakeraansluitingen zijn aangesloten?

Is dit zo, of kan ik deze powermixer gewoon gebruiken als mengtafel (zoals bijvoorbeeld een Yamaha MG12/4 o.i.d.).

Wie kan mij hier een helder antwoord op geven?

Alvast bedankt voor je moeite,

m.vr. gr.

Ron
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Normaal gezien kun je op je powermixer de versterkeruitgangen dichtdraaien en via een master uitgang met tulp werken. Weet niet hoe dat zit bij jou mixer, maar de mogelijkheid zal er zelfs bij phonic zijn.

Groeten Jasper
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

Als je de manual leest kun je zien dat het mogelijk is.
      Heerlijk die stilte

Comment

• dr. dre
        • Nov 2005
        • 49

Ik heb een zelfde soort vraag.

Sinds kort gebruik ik een Dynacord Powermate 1000.

Als ik hier een externe versterker op aansluit via EQ out L/R blijft de interne versterker dan meelopen ? lijkt mij dat dit namelijk niet de bedoeling is maar ik vindt de handleiding hier niet erg duidelijk in.
        Of dien ik iets te patchen ?
        ( monitors zijn dan aktief dus heb ik de interne versterker niet nodig )

Dre.

Comment

• dr. dre
          • Nov 2005
          • 49

Hallo Colinpool,

Ja er staat wat over inde handleiding maar ik kom er niet helemaal uit.

bladzijde 26.

Maar in dat voorbeeld wordt de interne versterker uiteindelijk wel weer gebruikt om de monitors aan te sturen.

Ik wil dus de interne versterker dus helemaal niet gebruiken !

Is er iemand die hier duidelijkheid in kan scheppen.

Thanks,
          Dre

Comment

• eelcoe
            • Mar 2009
            • 2

Hoi Dre,

Volgens mij zul je je versterker nooit (onnodig) belasten als je de MASTER L/R helemaal dichtschuift. Het signaal dat je van de EQ out L/R naar de externe versterker stuurt wordt VOOR de versterker afgetapt.

Het patchen is alleen vereist als je de interne versterker TOCH wilt gebruiken in combinatie met een ander signaal. Bij het voorbeeld in de handleiding worden de signalen AUX 3/4 daarvoor gebruikt (als monitorkanalen).

Eelco

Comment

• dr. dre
              • Nov 2005
              • 49

Bedankt eelcoe,

Maar ik gebruik de masterfaders wel.
              AUX 1 en 2 zijn voor de galmen.
              AUX 3 en 4 gebruik ik om 2 monitorgroepjes aan te sturen.
              Wil dus mn FOH dus gewoon over de masterfaders laten lopen.

Dus ..... ik weet het nog steeds niet

In iedergeval bedankt voor je reactie.

Grt,
              Dre

Comment

• eelcoe
                • Mar 2009
                • 2

Sorry Dre,

Ik ben bang dat mijn antwoord redelijk onzinnig was. Als je de MASTER L/R helemaal dichtschuift, hoor je natuurlijk niets.

Heb er nog even naar gekeken, en het zit toch iets anders dan dat ik eerst dacht. De enige andere manier om het MAIN-signaal naar de versterker uit te schakelen is door twee pluggen in de POWER AMP INPUT L/R te steken. Die onderbreken het signaal dat naar de interne versterker gaat. Aan het einde van de handleiding staat een schema met daarop de tekentjes voor jack-plugs met "normally closed contacts"; zie
                TRS connector - Wikipedia, the free encyclopedia
                paragrafen: "Switch contacts" en "Configurations and schematic symbols".

Ik laat het even aan de experts over of het wel verantwoord is om daar een plug in te steken die een geluidloos signaal (d.w.z. de plus en min in contact met elkaar) bevat. Ik zal gelijk ook toegeven dat ik zelf absoluut geen expert ben op het gebied van geluidsinstallaties, maar ik vind het wel erg leuk om van dit soort dingen uit te zoeken.

Groeten, Eelco

Comment

• Zheny
                  • Mar 2009
                  • 42

Originally posted by dr. dre
                  Ik heb een zelfde soort vraag.

Sinds kort gebruik ik een Dynacord Powermate 1000.

Als ik hier een externe versterker op aansluit via EQ out L/R blijft de interne versterker dan meelopen ? lijkt mij dat dit namelijk niet de bedoeling is maar ik vindt de handleiding hier niet erg duidelijk in.
                  Of dien ik iets te patchen ?
                  ( monitors zijn dan aktief dus heb ik de interne versterker niet nodig )

Dre.
                  hallo,

ik heb ook een powermate 1000 liggen en volgens is er maar 1 manier om je interne versterker te gebruiken en dat is door de speakon aansluiting achterop het apparaat te gebruiken.
                  dus als je actieve speakers wilt gebruiken, kun je de main out/eq out gebruiken boven op het apparaat.

Martijn
                  http://www.licht-geluid.nl

Comment

Working...