- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
kosten par 64 opknappen
Collapse
X
-
Labels: None
-
Een nieuwe PAR-behuizing, inclusief fitting en stekker kost geen 30 Euro meer... als jij daar al je tijd in wil steken om uiteindelijk toch nog een afgeleefde PAR over te houden dan moet jij dat weten...Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted. -
Comment
-
In de meeste gevallen kun je stellen dat de lampen van een 10,- minder lang meegaan dan de lampen van 50,-
Daar is in ieder geval de prijs doorgaans op gebaseerd: de verwachte levensduur. Een langere levensduur betekend meer of betere grondstoffen, dus een duurder product. Zeer aannemelijk en geloofwaardig.
Nu komt het bij mij echter altijd voor dat de lampen van 20,- jaren meegaan (dus veel langer dan de verwachte levensduur), terwijl een dure lamp sneuvelt als de verwachte levensduur erop zit. Hoe dit kan weet ik niet, of het aan mij ligt weet ik ook niet...
Persoonlijk koop ik niet de goedkoopste maar ook zeker niet de duurste. Ik zoek een merk wat er tussenin zit.
Praktijkvoorbeeldje (identiek vermogen en socket):
Showtec lampje: 7,50
Philips lampje: 17,50
Osram lampje: 55,-
Ik kies dan voor het Philips lampje...Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Als je je eigen tijd niet in rekening moet brengen (omdat je er toch teveel hebt) doe dan maar gerust. Ik hoop dat je hele goede verf hebt want gewone verf zal ten eerste niet goed houden en kan ten tweede niet tegen de hoge temperaturen.
Succes met het hobbyen...
Philips en Sylvania zijn over het algemeen goede keuzes hierin.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
125 euro voor een flightcase is niet duur, dus heb je er gratis 16 kachelpijpen bij gekregen.
Heb ooit zelf zo'n actie gedaan... de cans die ok waren heb ik gewoon in gebruik genomen, de overige heb ik met radioatorverf (i.v.m. warmte) zwarte gemaakt, een E27 fitting erin en verkocht aan de plaatselijke kroeg.
Zij hebben nu leuke sfeerverlichting, ik een aantal parren en een case (en nog winst gemaakt ook;-)It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.
Comment
-
Comment
-
Aangezien in er van uit ga dat je het niet gebruikt voor professionele toepassingen volstaan showtec lampjes hier prima. Hebben een wat korte levensduur, en geven meestal wat witter licht..
Sockets kun je met aansluitsnoer bestellen voor rond de 3 euro. Ik raad echter wel ParSafe aan, wat dan rond de 10 euro kost (dacht ik..)
Verven van Cans heb ik niet echt goede ervaringen mee, maarja.
Vergeet bij het aansluiten van je sockets alsjeblieft niet:
gebruik keramische kroonsteentjes;
gebruik speciale hitte bestendige hoesjes voor rond je aansluitkabels.MEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
-
Aangezien in er van uit ga dat je het niet gebruikt voor professionele toepassingen volstaan showtec lampjes hier prima. Hebben een wat korte levensduur, en geven meestal wat witter licht..
Sockets kun je met aansluitsnoer bestellen voor rond de 3 euro. Ik raad echter wel ParSafe aan, wat dan rond de 10 euro kost (dacht ik..)
Verven van Cans heb ik niet echt goede ervaringen mee, maarja.
Vergeet bij het aansluiten van je sockets alsjeblieft niet:
gebruik keramische kroonsteentjes;
gebruik speciale hitte bestendige hoesjes voor rond je aansluitkabels.
@lexHet is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
Je kunt ze ook gelijk allemaal vervangen door Raylight reflectoren met losse lampjes. Ziet er IMO netter uit en geeft iets witter licht. Plus een OSRAM raylightje kost minder dan een persglaslamp als je ze moet vervangen. Ze produceren wel wat geconcentreerder de warmte, als je spiegels bijvoorbeeld verkeerd staan kan het gebeuren dat de bundel door het filter heen brandt.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Één raylight pitje kost minder dan een Par, maar 6 kosten er een stuk meer dan een par. Dat is het minimale branduren verschil tussen die twee. (50h voor de ray en 300h voor de par)
Showtec lampen kun je beter niet doen, goedkoop is heel duurkoop.
Ik heb er al zat versleten, het is echt slechte troep.Comment
-
wat betreft die verf??
is een spuitbus niet makkelijker...mat zwart wat je ook gebruikt voor bijv. motorblokken...
kost een 15 euro ofzo maar daar ken je niet tegen kwasten...
( onder verven versta ik kwasten, anders had ik het spuiten genoemt)
verder idd de sockets niet verbinden met plastic kroonsteentjes of iets derg. uit eigen ervaring kan ik vertellen dat dat niet goed gaat haha
( toen ik 14 was....)
ik vind een kist met 16 parren niet veel voor 125 euro... wet niet of er nog barren bij zitten...
succes iig!Comment
Comment