feestje in tent

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gyon15
    • Sep 2008
    • 4

feestje in tent

ik heb binnekort weer een feestje, het vind plaats in een tent zo als deze onder aan het bericht.
    het is tot laat in de nacht en wilde dit keer iets leuks gaan doen met het licht.
    ik heb: 4x led par 56 - 4x par 56 - 1x eurolite ts1 - 1x led strobe/wash - 1 colorchanger - 1 hazer en 1 rookmachine standard - en 1x RGB laser.

ik dacht eraan om de led parren en standard par 56 in het midden op te hangen aan de tent zelf. aan het einde van de tent de led strobe aan het begin van de tent de laser en de scan ook aan het begin van de tent op een disco bol wat er ook in het midden hangt.
    misschien nog leuke ideeen om het op te hangen?

~gyon
    de tent ongeveer: ''dan wat langer en breeder''
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Doe maar niet ophangen... tenzij je wilt dat die tent instort.

Die tent is ABSOLUUT niet gebouwd om dingen aan op te hangen. Een paar ballonnen of een lichtketting zal wel gaan, maar parren en scanners... veel te zwaar.

Lekker op een statief zetten. Veel veiliger en alles blijft heel, incl je gasten.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Q-av
      • Nov 2008
      • 86

Inderdaad. heb een dergelijk tentje gehad en gebruikt als FOH tentje op hoek van holland. en het meest lichte briesje laat het geheel al in 2'en knikken, laat staan dat je er dingen in gaat hangen.

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Originally posted by renevanh
        Doe maar niet ophangen... tenzij je wilt dat die tent instort.

Die tent is ABSOLUUT niet gebouwd om dingen aan op te hangen. Een paar ballonnen of een lichtketting zal wel gaan, maar parren en scanners... veel te zwaar.

Lekker op een statief zetten. Veel veiliger en alles blijft heel, incl je gasten.

Bij ons straatfeest ('08) hadden we een lokale drive-inn gehuurd, die heeft z'n parretjes (met van die kleine dimmertjes die je aan de bar/truss hangt erbij) gewoon aan de bovenste stang van de tent getaped met ducktape!(wel veel ducktape, en een legertent van de scouting!) Dat ging prima!

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

Als ik jou was zou ik de halogeenspotjes van moeders uit de keuken slopen en daar een filtertje voor plakken, die mogen denk ik net aan zo;n buis hangen....

Ben op een paar feestjes geweest waar zo'n tent stond, die mensen gaven aan dat wanneer het hard gaat waaien de tent zo snel mogelijk wordt afgebroken. Anders krijg je levensgevaarlijke situaties....

Samengevat: niets ophangen, alles op statief!
          "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Tuurlijk, dat ging nu prima... dus dan gaat het altijd goed??

Maar volgende keer zijn er omstandigheden waardoor de tape of de tent het niet houdt, denk aan harde wind, te weinig tape bij, brand, enz enz.

Mocht zo'n lamp naar beneden komen en iemand raken, dan ben je de komende 10 jaar bezig met het vergoeden van de kosten. Je verzekering (als je die al hebt) gaat helemaal niks uitkeren omdat je je niet aan veiligheidsregels houdt en omdat het jouw werk is ben jij verantwoordelijk en aansprakelijk.

Dus nogmaals: absoluut NIET DOEN!
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• koentjes
              • Dec 2007
              • 333

het is zelfs makkelijker deze tent te vliegen.... dan iets IN die tent te vliegen

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

Wat is er mis met een paar meter prikkabel of een flinke lichtslang (schijnen ook in uitvoeringen met meerkanaals looplicht verkrijgbaar te zijn)?

Comment

Working...