stroom multi

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roelande
    • Jan 2009
    • 140

stroom multi

Een goeiemorgen!

ik ben niet echt een beginner maar heb wel een beginnersvraag

voor het aanschakelen van allerlei effecten zonder sturing gebruik ik een schakelpaneel waaruit alle stroomkabels naar de lichtbrug lopen.

ik plak die dan samen met gaffa/spanbandjes.

Meestal liggen die kabels over een vuile vloer, dus heb ik heb de dag erna veel werk door ze eerst van elkaar te scheiden en ze vervolgens een voor een te kuisen.

Afgezien daarvan is het nogal omslachtig om telkens 4 of 5 kabels te trekken...

Bestaat er een soort van multi zodat alles over één kabel kan gaan?
    Ik heb er aan gedacht om er zelf eentje te fabriceren door alle kabels door een krimpkous te steken maar een krimpkous van 5 cm doorsnee en pakweg 15m lang is niet te vinden

gewone zwarte tape oogt niet echt netjes en is onhandig om te reinigen...

iemand ideetjes?

ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niet echt antwoord gevonden op mijn probleem...

mvg,

Roeland
  • laptop
    • Jan 2009
    • 187

halo,

is een 16p harting kabel geen optie?

mvg.

ps licht er wel aan hoeveel ampere die dingen trekken.

Comment

• Gitarist 62
      • May 2006
      • 278

deze bijvoorbeeld:

Power Multicable 10 Pole 15m - J&H Licht en Geluid

Maar je kan ook bij de electraboer meeraderige kabels krijgen in alle soorten en maten (dikte, aantal aders) als je de hartings niet nodig hebt. Kan je dat trouwens wel aanraden: Breakoutbox er aan en klaar...
      ~Clearsound~

Comment

• Roelande
        • Jan 2009
        • 140

ok, dus dan steek je in de truss een break out box, zo ver ben ik mee.

aan wat voor apparaat sluit je dan het andere uiteinde aan?

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Je hebt dus de breakoutbox in de truss? Dan kan je gewoon schuko's aan de andere kant maken en die in het schakelpaneel drukken. (kunnen ook andere stekkers zijn) Als je de multi met de hartings gebruikt moet ervoor zorgen dat je een 19" paneel hebt dat van 1*10polig harting naar 5 schuko's gaat, of 3 met aarde. Wel zo veilig(als je het zelf niet kunt/wilt ivm veiligheid, check dan de electroboer of de locale p.a. verhuur, die maken dat ook wel)

multi met harting: Showtec BO-8-S2 Break-out box, 8 schucko, 2 x 16 pin connector - J&H Licht en Geluid

multi zonder kabel: Showtec BO-6-S2 Break-out box, 6-weg met cable nut - J&H Licht en Geluid

Daan
          Last edited by djspeakertje; 07-05-09, 13:49.
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Roelande
            • Jan 2009
            • 140

ik heb wel wat technische achtergrond, dus ik kan alles zelf aanpassen aan mijn eigen noden...

ik vroeg me gewoon af welk materiaal ik hiervoor nodig had

het plan:

ik koop:

10m 16 polige multikabel met bijhorende breakoutbox
            link: HIGHLITE online - Power Multicable 16 Pole male-female

in mijn flightcase maak ik een aansluitpaneel zodat ik enkel de multi moet inprikken, en maak ik de case vanachter volledig toe, geen gepruts meer met schuko's.
            Stroomtoevoer zal via powercon gebeuren.

het zal me ietsje duurder uitvallen dan voorzien, maar dan komt het meteen ook allemaal wat netter over.

bedankt voor de raad allemaal!

Roeland

Comment

• Roelande
              • Jan 2009
              • 140

even het plan herzien:

2x 15m 18 polige multikabel met zes schucko's aan elke kant maken.

Dan kan ik gelijk die kabel elders gebruiken mocht dat nodig zijn

Comment

Working...