Par36 en T4 dmx

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • boomie
    • Feb 2009
    • 4

Par36 en T4 dmx

Hallo iedereen,

Mogelijks een "oerdomme" vraag en toch; kan ik aan een Showtec (of Botex) T4 dmx bar 4 (of meerdere) Pars 36 hangen (van die puntspotjes en je weet wel, met trafo) en middels een Behringer LC2412 bedienen dan ? Kan dit kwaad voor de dmx bar ?

Bedankt voor nuttige antwoorden.

Groeten,
    Peter
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Originally posted by boomie
    Hallo iedereen,

Mogelijks een "oerdomme" vraag en toch; kan ik aan een Showtec (of Botex) T4 dmx bar 4 (of meerdere) Pars 36 hangen (van die puntspotjes en je weet wel, met trafo) en middels een Behringer LC2412 bedienen dan ? Kan dit kwaad voor de dmx bar ?

Bedankt voor nuttige antwoorden.

Groeten,
    Peter
    why not?
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

PAR36 pinspots met ringkerntrafo zijn normaal te dimmen, dus de opstelling die jij aanhaalt zou geen problemen op moeten leveren.

Apparaten met geschakelde voeding zou ik niet proberen te dimmen, maar die zou je eventueel onder switchpack-modus kunnen besturen op afstand. (Maar dat was de vraag niet.)

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

ringkerntrafo
        Gewone trafo is genoeg hoor... die dingen zijn zo goedkoop tegenwoordig dat ze er toch nog gewone trafo's in gebruiken...
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Radar
          Moderator
          • Jul 2002
          • 890

Wy Not?
          Omdat je een transformator een ractieve belasting geeft.
          Stroom en spanning zijn dan niet in fase en bepaalde dimmers kunnen
          daar slecht mee omgaan, ik zou dus even goed controleren of jouw dimmers
          inductieve belastingen kunnen dimmen.
          Deze vraag is trouwens niet nieuw, al in 2002 was er iemand met deze vraag:
          Last edited by Radar; 22-05-09, 00:00.
          Ik doe niet aan bijgeloof.
          Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...