Hallo,
Ik speel in een bandje en heb onlangs ook stage gelopen in een PA-bedrijf. Nu ben ik aan het kijken om misschien een nieuwe mixer aan te kopen ter vervanging van de powermixer die we nu gebruiken op bandrepetitie. We zouden hem graag gebruiken om mee te repeteren en om onze songs op te nemen. Ook zou ik hem graag willen gebruiken voor eventuele kleine optredens te verzorgen.
Mijn oog viel dan eerst op de mixer van LEM:
Deze heeft 12 micro ingangen, maar is dit genoeg om een volledige band te mic'en?
LEM RDX204 MIXER - Belgium International Cyberstore
Daarna viel mij de mixer van het huismerk thomann op met 16 microkanalen.
Qua kwaliteit heb ik dan mijn vragen want dit is nog goedkoper dan behringer.
THE T.MIX 2442 FX MK II - Belgium International Cyberstore
En tenslotte de uitvoering van behringer:
BEHRINGER SX 2442FX - Belgium International Cyberstore
Ik weet dat ik antwoorden zal krijgen dat het allemaal goedkoop en slechte kwaliteit is, en dat ik beter zou kijken voor een duurder (eventueel tweedehands) mengpaneel. Maar ik had toch graag in elk geval jullie meningen over deze mengpanelen gehad. Ik ben ook niet van plan er professionele dingen mee te doen, en zie het ook als een goede kans om te oefenen en ervaring mee op te doen.
Alvast bedankt,
Robin
Ik speel in een bandje en heb onlangs ook stage gelopen in een PA-bedrijf. Nu ben ik aan het kijken om misschien een nieuwe mixer aan te kopen ter vervanging van de powermixer die we nu gebruiken op bandrepetitie. We zouden hem graag gebruiken om mee te repeteren en om onze songs op te nemen. Ook zou ik hem graag willen gebruiken voor eventuele kleine optredens te verzorgen.
Mijn oog viel dan eerst op de mixer van LEM:
Deze heeft 12 micro ingangen, maar is dit genoeg om een volledige band te mic'en?
LEM RDX204 MIXER - Belgium International Cyberstore
Daarna viel mij de mixer van het huismerk thomann op met 16 microkanalen.
Qua kwaliteit heb ik dan mijn vragen want dit is nog goedkoper dan behringer.
THE T.MIX 2442 FX MK II - Belgium International Cyberstore
En tenslotte de uitvoering van behringer:
BEHRINGER SX 2442FX - Belgium International Cyberstore
Ik weet dat ik antwoorden zal krijgen dat het allemaal goedkoop en slechte kwaliteit is, en dat ik beter zou kijken voor een duurder (eventueel tweedehands) mengpaneel. Maar ik had toch graag in elk geval jullie meningen over deze mengpanelen gehad. Ik ben ook niet van plan er professionele dingen mee te doen, en zie het ook als een goede kans om te oefenen en ervaring mee op te doen.
Alvast bedankt,
Robin
Comment