vloeistof rookmachine

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daanvu
    • Oct 2009
    • 3

vloeistof rookmachine

ik heb vernomen dat er een vloeistof bestaat dat er voor zorgt dat de rook die uit je rookmachine komt op de grond blijft, niet zoals normaal bij een rookmachine waar de rook zich naar boven toe ook begint te verspreiden.

kan iemand me er bij helpen en me hier meer uitleg over bezorgen ?

mvg daan
  • Zinzi
    • Jul 2003
    • 87

Helaas, helaas, was het maar zo.
    De enige echt mooie methode voor laaghangende rook is droogijs in heet water.
    Een heel mager effect is te bereiken met een koeler om de rook uit een rookmachine af te koelen waardoor deze iets lager blijft. Het nadeel hierbij is dat de gebruikte lampen in de omgeving lekker warm zijn en dat rook door het koelen ook weer gedeeltelijk condenseert tot vloeistof.

Comment

• daanvu
      • Oct 2009
      • 3

Originally posted by Zinzi
      Helaas, helaas, was het maar zo.
      De enige echt mooie methode voor laaghangende rook is droogijs in heet water.
      Een heel mager effect is te bereiken met een koeler om de rook uit een rookmachine af te koelen waardoor deze iets lager blijft. Het nadeel hierbij is dat de gebruikte lampen in de omgeving lekker warm zijn en dat rook door het koelen ook weer gedeeltelijk condenseert tot vloeistof.
      oke, bedankt voor de informatie.
      ik zal het eens bekijken wat ik ermee ga doen.

droogijs is nogal gevaarlijk om het bij veel volk te gebruiken.
      heb ik vernomen van iemand die naar de ijsfabriek heeft gebeld.

de bedoeling is om uit een ketel rook uit te laten komen.
      dit wouden we met droogijs doen maar zijn dit nu nog aan het overleggen.
      dan voor die rook op de grond is de bedoeling wel duidelijk denk ik.
      gewoon ervoor zorgen dat de grond bedekt word met rook.
      (de oplossing van jou vind ik zeker al een goeie oplossing)

mvg daan

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Zo gevaarlijk is droogijs ook weer niet voor publiek. De drie grootste aandachtspunten zijn:
        1) droogijs niet zomaar met blote huid aanraken
        2) oppassen met het hete water (en de krachten die ontstaan als het droogijs er met grote hoeveelheid in gaat)
        3) zorgen dat er niemand direct bij de 'uitlaat' probeert zo veel mogelijk damp te inhaleren

Gigantische hoeveelheden ventilatie zijn niet nodig, zoveel gas komt er ook weer niet vanaf.

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Originally posted by jurjen_barel
          Gigantische hoeveelheden ventilatie zijn niet nodig, zoveel gas komt er ook weer niet vanaf.
          Volgens timewarp ( YouTube - Time Warp Ice Bomb ) neemt het gas zo'n 500x de ruimte in van het ijsblokje(?).

Daan

Correct me if I'm wrong!
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• daanvu
            • Oct 2009
            • 3

het zou allebei kunnen, ik zou het niet weten.

wat ik wel weet is dat als je op het internet gaat kijken dan vind je veel meer negatieve punten over droogijs dan positieve punten.

mvg daan

Comment

Working...