DAP 3500 vision of SYNQ 3k6 ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dbc4
    • Dec 2009
    • 1

DAP 3500 vision of SYNQ 3k6 ?

Ik had graag een nieuwe amps gekocht voor een stack HD15 s.
    De prijs is rond de 600 euro en wil graag 1 van de 2 versterkers aanschaffen:
    dap vision 3500 (2 x 1900w rms 4ohm)
    of
    Synq 3k6 digital (2x 1800 w rms op 4 ohm)

wat denken jullie?

bedankt!
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Van beide versterkers heb ik érg veel meningen mogen horen.

De Synq: een verassing, klinkt beter dan je zou verwachten.

De Dap: Een lompe, zware conventionele bak. En zo klinkt het ook.
    Een van de gebruikers die ik ken gebruikt de Vision 1600, 2400 en 3500. De 1600 voor twee 12" 4-acoustic FCS toppen, de 2400 voor twee IVEN 1,4" BMS/15" RCF, de 3500 op vier IVEN 18" Ciare hybride's. Altijd vol tevredenheid gedraaid met de Mk1 en mede daarom overgestapt naar de Mk2. Met de 2400mk2 en 3500mk2 echter nogal wat problemen gehad, helaas. Maar naar het eenmalig terugsturen van de 2400 en bij de 3500 zelfs twee keer doen ze het nu allebei als een zonnetje.

Wat zijn je prioriteiten en voorkeuren?
    Gewicht <---> geluidskwaliteit

Er zijn maar weinig versterkers die hier een perfect compromis tussen hebben en die vind je helaas niet in deze prijsklasse. Zelfs niet tweedehands. (althans, naar mijn weten)

Oh ja, nog een positief puntje voor de Sync: neemt maar 1 he ruimte in. De 3500 is niet alleen 3 slagen groter op dit gebied, voor de diepte geldt hetzelfde. MAAR: dit is weer bij de Mk1 zo. De mk2 is behoorlijk in diepte gekrompen.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Mvg,

Teun

Ps. Eventueel mee te nemen als concurrenten zijn:
    American Audio V-reeks (zijn wel wat duurder)
    De nieuwere Dap TAS (of hoe die krengen ook mogen heten) reeks

Mijn keuze zou in ieder geval een zo jong mogelijke, nog lompere, tweedehands a-merk versterker zijn geweest. Maar ja, wie ben ik...?
    Last edited by 4AC; 13-01-13, 19:27.
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

American Audio V-reeks (zijn wel wat duurder)
      Hier sta ik dan inderdaad weer achter. Een collega van mij toert al een aantal jaren met zo een rack rond voor festivalletjes en andere livedingen en die blijven betrouwbaar hun werk doen. Maar ook dit is een klassieke bak met gewicht...
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Originally posted by laserguy
        Hier sta ik dan inderdaad weer achter. Een collega van mij toert al een aantal jaren met zo een rack rond voor festivalletjes en andere livedingen en die blijven betrouwbaar hun werk doen. Maar ook dit is een klassieke bak met gewicht...
        Een fatsoenlijk uitgevoerde A/B-test tussen de Vision's en de AA v lijkt me zeer interessant. Ik vraag me ten zeerste af of ze nou echt hoorbaar verschillen in geluidskwaliteit.

Voor AA is deze versterkerreeks eigenlijk de enige productserie die écht goed is voor het geld. Terwijl Dap meerdere series heeft die bovengemiddeld presteren.

Mvg.
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

@ TS: Nou, wat is het uiteindelijk geworden?????????

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

Working...