Omnitronic - Iemand ervaring?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miani
    • Jan 2010
    • 40

Omnitronic - Iemand ervaring?

Iemand ervaring met het merk Omnitronic?
    Is dit van niveau Skytec - Dap - JB Systems of waar moet ik het plaatsen?

Bij voorbaat dank,

Miani
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Een gedeelte bij skytec en een ander gedeelte bij Dap/JB.
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• daveyb
      • Aug 2009
      • 150

Als je elk jaar nieuwe speakers wilt kopen...
      Bij een carnavalswagen bij ons in de buurt hadden ze het ook...
      Wat een troep zeg.. Nu gebruiken ze Peavey.
      We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Originally posted by daveyb
        Als je elk jaar nieuwe speakers wilt kopen...
        Bij een carnavalswagen bij ons in de buurt hadden ze het ook...
        Wat een troep zeg.. Nu gebruiken ze Peavey.
        Welk merk je ook hebt 99% van deze merken gaat kapot OP een carnavalswagen !

Zeker als je erzelf niet bij bent.

Komt door de slechte diesels die ze gebruiken en de ontwetendheid van de apparatuur in kwestie.

Heb in het verleden al vele speakers terug gehad die kapot waren en dat waren geen goedkope speakers.
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Originally posted by Rolandino
          Welk merk je ook hebt 99% van deze merken gaat kapot OP een carnavalswagen !

Zeker als je erzelf niet bij bent.

Komt door de slechte diesels die ze gebruiken en de ontwetendheid van de apparatuur in kwestie.

Heb in het verleden al vele speakers terug gehad die kapot waren en dat waren geen goedkope speakers.
          Zoveel slechte diesels zijn er niet hoor, de meeste carnavals wagens, althans de regio waar ik zit, hebben gewoon 40 a 50 KW aggregaten aan boord, die door het jaar gebruikt worden voor allerlei doeleinden. Aannemers laten er kostbare werktuigen op draaien. Ze weten wat het kost en die dingen krijgen normaal onderhoud.
          Het ligt voor 99 procent aan de gebruikers, die absoluut geen oog hebben voor meetinstrumenten zoals vu-meters, clip-leds en dergelijke. Alles gaat gewoon op max. Ze hebben teveel geestrijk vocht genoten en horen niet eens dat de installatie finaal overstuurd is. Bovendien kan het buiten met carnaval nooit hard genoeg gaan, wat de lol er ook van zij.
          Het is duidelijk dat je dan elke speaker naar de gallemiezen helpt. De remedie is een heel goede compressor limiter voor de eindtrappen en dat alles achter slot en grendel. Dat scheelt al stukken. Dat vervolgens de mixer vol open gaat, met alle vervorming die daar bij hoort, doe je weinig aan. Het eenvoudigste is de mixer achterwege te laten en de muziekbron rechtstreeks op de C/L aan te sluiten. Er valt dan niets meer te regelen.
          Als de klant meer wil, dan jammer....
          Wat is er nou simpeler dan een CD te branden met het gewenste repertoire.
          Als hij na afloop een fors bedrag bij moet betalen, ligt de dader op het kerkhof.
          Zijn maar wat tips uit de praktijk

Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Hansound
            • Apr 2006
            • 832

Als je een subje van Omnitronic ziet staan denk je inderdaad dat het redelijk spul is,
            Spuitwerk ziet netjes uit, en de speakers die erin zit ziet er ook uit alsof hij van zeer goede kwaliteit is,
            Helaas als je gaat luisteren is het zeer matig, en na een paar klussen laat ook die mooie verf het afweten.
            Maw Chinese kwaliteit....

Comment

• T_Sound
              • Sep 2009
              • 267

Bij omnitronic is het belangrijk om te kijken wat je wilt.

Het is geen spul voor zwaar on the road werk. Voor drive-in shows waar het gaat om tiener party's waar het hard en knallen moet zijn, dan werkt het prima, maar dan ben je er ook snel weer vanaf, want dan licht er weer een speaker uit/filter uit.
              Voor vaste installatie is het niets, je kunt er elke keer bij om nieuwe speakers te plaatsen, aan reconen zou ik niet eens beginnen bij dit grij.

De wat professionelere serie (zoals zij dat noemen dan) is wat duurder, iets beter, heeft een iets betere kwaliteit alla Behringer Pro, degelijke kasten, geen resonantie bij niet on the road gebruik en de speakers geven niet makkelijk op.

De subs zijn degelijk gebouwd, maar kunnen niet erg goed tegen zwaar on the road werk.

Over de normale series hoeven we het niet te hebben, want dat komt op niveau ala Skytec uit, de degelijkere serie is de "Pro" serie, dat is een mix van de DAP gewone series en de DAP Pro series, al vind ik persoonlijk dat DAP met de Pro serie een hogere kwaliteit haalt.

De "Pro" serie, waar wel en waar niet voor:
              WEL: Drive-In werk (bruiloft werk uitgesloten)
              Bandjes waar hardheid boven kwaliteit gaat (terwijl er in de subs nog best wel een leuke sound in zit).
              Als semi-vaste installatie in jeugd soosen (al dan waar je bij de speakers kunt om ze te verwisselen).

NIET: Bandjes waar kwaliteit ECHT telt (de meesten dus).
              Drive-In's die critisch zijn met hun sound/genre (bruiloft/presentatie klussen etc.).
              De Rest.

Voor de duidelijkheid zeg ik er bij: dit was MIJN MENING/Deel ervaring, dat betekent dus niet, dat ik ALLES gehoord heb/mee gewerkt heb en dat een ander dus een hele andere mening kan hebben.

T_Sound
              Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• sntho0
                • Sep 2003
                • 196

Originally posted by Miani
                Iemand ervaring met het merk Omnitronic?
                Is dit van niveau Skytec - Dap - JB Systems of waar moet ik het plaatsen?

Bij voorbaat dank,

Miani
                Iedereen heeft het alleen maar over speakers. Omnitronic maakt ook andere dingen! Zoals versterkers/ x=overs / mengpanelen etc. etc.

Wat ik kan zeggen over de versterkers is dit:
                Ik heb zelf de P1500 en P2000 gehad. In eerste instantie was ik heel tevreden. Een bak geluid voor relatief weinig geld. Op een gegeven moment schafte ik betere boxen aan en daar kreeg ik niet uit wat er uit kon komen. Toen kochte ik echte versterkers en dan merk je pas het verschil. Mijn advies is: beter goede 2e hands dan nieuwe prut.

Ik heb ook nog een x-over van Omnitronic (De DXO 24) Dit is en prima ding. Maar ik heb nooit een andere op mijn installatie gehad dus weet het verschil niet. Toch vind ik mijn geluid perfect.
                Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

Working...