10 mw 3b laser op slaapkamer kan dat??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kevin dijkhuis
    • Mar 2010
    • 2

10 mw 3b laser op slaapkamer kan dat??

hallo allemaal .

ik heb een aantal 4.9 mw lasers wat ik al erg leuk vind maar wil meer zoals tunnels waves en dmx mijn oog is gevallen op een eurolite 10 mw laser maar deze maakt gebruik van class 3 b laser kan dit wel een beetje veilig op een slaapkamer (25 m2) of moet ik het houden op bv Omnisistem Magic Box 4.9 mw maar deze zijn gelijk ruim 400 euro .

alvast bedankt
    kevin
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal 4.9 mw lasers. Wat ik al erg leuk vind, maar wil meer zoals tunnels, waves en dmx. Mijn oog is gevallen op een eurolite 10 mw laser, maar deze maakt gebruik van class 3 b laser.

Kan dit wel een beetje veilig op een slaapkamer (25 m2) of moet ik het houden op bv Omnisistem Magic Box 4.9 mw. Deze zijn wel gelijk ruim 400 euro .

alvast bedankt
    kevin
    Dit leest een stuk gemakkelijker. Helaas kan ik je geen advies geven over lasers.
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• jewaan
      • Feb 2010
      • 1

tuurlijk

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal 4.9 mw lasers. Wat ik al erg leuk vind, maar wil meer zoals tunnels, waves en dmx. Mijn oog is gevallen op een eurolite 10 mw laser, maar deze maakt gebruik van class 3 b laser.

Kan dit wel een beetje veilig op een slaapkamer (25 m2) of moet ik het houden op bv Omnisistem Magic Box 4.9 mw. Deze zijn wel gelijk ruim 400 euro .

alvast bedankt
      kevin

beste kevin.

voor op je slaapkamer is een 10 mw laser leuk om mee te spelen dus ja dit kan zeker.
      wil je er vaker mee gaan werken of gebruiken bij een drive-inn show of iets dergelijks dan zou ik persoonlijk een nog sterkere laser pakken van bv 50mw om te beginnen deze hebben ook tunnels ed en kosten rond de 100 euro. ik heb zelf een dubbele 50mw op mijn zolder kamertje staan om mee te spelen. deze koste 138 euro. dus mijn advies kijk voor iets sterkers. alles kan op je slaapkamer!!!!

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Originally posted by jewaan
        beste kevin.

voor op je slaapkamer is een 10 mw laser leuk om mee te spelen dus ja dit kan zeker.
        wil je er vaker mee gaan werken of gebruiken bij een drive-inn show of iets dergelijks dan zou ik persoonlijk een nog sterkere laser pakken van bv 50mw om te beginnen deze hebben ook tunnels ed en kosten rond de 100 euro. ik heb zelf een dubbele 50mw op mijn zolder kamertje staan om mee te spelen. deze koste 138 euro. dus mijn advies kijk voor iets sterkers. alles kan op je slaapkamer!!!!
        Hallo Jewaan,

Bedankt voor je uitstekende, kloppende bijdrage aan dit forum! Ik heb maar gelijk een 5 watt laser op mijn slaapvertrekje geparkeerd.

Mijn advies aan jou: heb je geen verstand van zaken, reageer dan niet.
        Het kan in dit geval zelfs gevaarlijke situaties opleveren.
        Zo'n gerichte bundel die uit een laser kom kan namelijk flink schadelijk zijn voor je ogen, met name van een dergelijke afstand als in een slaapkamer. Mijn inschatting is ook dat de TS hierop doelt, en niet op het feit of hij deze later nog kan gebruiken voor grote drive-in shows.

Betreffende "alles kan op je slaapkamer", daar zit wel een kern van waarheid in. Het is maar net wat je stijl en smaak is he, en of je partner dit ook wil. Je weet wel, nieuwe grenzen opzoeken en dergelijke.

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• kevin dijkhuis
          • Mar 2010
          • 2

Bedankt voor jullie reacties

ik zal duidelijker zijn ik vind lasers echt fantastisch en ben zeker geen dj gewoon hobby intresse .wat ik al zei heb ik nu een aantal 4.9 mw class 2a wat volgens mij redelijk veilig is ,maar daar kan ik alleen maar plaatjes mee kijken wil graag een stapje verder maar wel veilig .

ik las net ook dat er veiligheidsbrillen zijn tegen groene lasers of zeg ik nu wel heel iets stomps..

kevin
          Last edited by kevin dijkhuis; 03-03-10, 00:41.

Comment

Working...