Mackie onyx 1220 zonder firewire

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hendri
    • Dec 2009
    • 11

Mackie onyx 1220 zonder firewire

Na lange tijd zoeken naar de voor mij ideale mengtafel, ben ik uitgekomen bij de mackie onyx 1220.
    Ik dacht eerst aan een A&H zed 14 of 12fx, maar zag nu dat er nieuwe onyx 1220 zonder FireWire interface te koop staan voor 400 euro. Meer wil ik ook niet uitgeven.
    Het gaat hier wel om het oude type, want Mackie komt nu met de 1220-i serie.

Wat me aanspreekt bij deze mixer is de warme klank en geen ruis.

Nu mijn vragen:
    Is dit een goede deal?
    Is dit een betere mixer dan de A&H mixers.
    Wat zijn de verschillen tussen de oude 1220 en de 1220-i.
    Last edited by Hendri; 25-03-10, 12:26.
  • Hendri
    • Dec 2009
    • 11

Ik zie vandaag in de folder van feedback dat A&H komt met de zed 10 en de 10fx.
    Dat zou voor mij ook al genoeg zijn. maar dan nog blijft de vraag hoeveel beter is de Mackie onyx 1220.

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Originally posted by Hendri
      Ik zie vandaag in de folder van feedback dat A&H komt met de zed 10 en de 10fx.
      Dat zou voor mij ook al genoeg zijn. maar dan nog blijft de vraag hoeveel beter is de Mackie onyx 1220.
      Ik heb een Mackie onyx 1220 gehad.
      Dit tafeltje is geweldig: mooie nauw luisterende toonregeling, goede faders en vooral zo goed als ruisvrij op de outputs.
      Overigens, niks negatiefs over dit tafeltje, alleen maar positief.
      Ik heb hem indertijd ( 2.5 jaar geleden ) ook verkocht aan 400 euro omdat ik moest overschakelen naar een tafel ( dynacord cms 1000 ) met meer inputs.
      Dus voor mijn part, kopen .
      400 € vind ik nu iets te duur. Misschien kan je proberen voor 350 €.
      sis
      Last edited by sis; 25-03-10, 07:16.
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Hendri
        • Dec 2009
        • 11

Ik heb een Mackie onyx 1220 gehad.
        Dit tafeltje is geweldig: mooie nauw luisterende toonregeling, goede faders en vooral zo goed als ruisvrij op de outputs.
        Overigens, niks negatiefs over dit tafeltje, alleen maar positief.
        Ik heb hem indertijd ( 2.5 jaar geleden ) ook verkocht aan 400 euro omdat ik moest overschakelen naar een tafel ( dynacord cms 1000 ) met meer inputs.
        Dus voor mijn part, kopen .
        400 € vind ik nu iets te duur. Misschien kan je proberen voor 350 €.
        sis
        Dank voor je antwoord Sis,
        Vind je het te duur ondanks dat het om een nieuwe mixer gaat? Bij feedback staan ze namelijk in de opruiming.

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Originally posted by Hendri
          Dank voor je antwoord Sis,
          Vind je het te duur ondanks dat het om een nieuwe mixer gaat? Bij feedback staan ze namelijk in de opruiming.
          Als ik het goed begrijp, staan ze bij feedback nieuw aan 400 euro ?
          Indien het zo is , direct kopen, je gaat er nog jaren plezier van hebben.
          Succes
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Radar
            Moderator
            • Jul 2002
            • 890

Prima tafel, alleen is ie rap te klein, staat hier ook al dik 5 jaar dienst te doen.
            Waar wil je hem voor gaan gebruiken?
            Het grootste verschil tussen de 120 en de 120 I is de ingebouwde fire-wire interface.
            Ik doe niet aan bijgeloof.
            Dat brengt ongeluk.

Comment

• Hendri
              • Dec 2009
              • 11

Radar

Prima tafel, alleen is ie rap te klein, staat hier ook al dik 5 jaar dienst te doen.
              Waar wil je hem voor gaan gebruiken?
              Het grootste verschil tussen de 120 en de 120 I is de ingebouwde fire-wire interface.
              Ik wil ´m gebruiken voor maximaal 3 zangers begeleid door piano en of gitaar. Verder klooi ik nog wel eens met cubase en neem ik een aantal sporen zang en piano op. Mijn vrouw is dirigent van een Gospelkoor en af en toe spelen en of zingen we de partijen in. Dit zetten we dan op een cd-tje en vervolgens kunnen de koorleden gemakkelijk hun eigen partij oefenen.

Op dit moment maak ik gebruik van een soundcraft spirit folio notepad. Leuk dingetje, maar hiermee optreden lijkt me niks.

Comment

• Pyro-Brad
                • Jun 2009
                • 14

Hoeveel kost eigenlijk z'n firewire kaart voor in het mengpaneel?
                Ben ik namelijk opzoek naar. ik kan op google niet echt op een specifieke naam zoeken.

Comment

Working...