Alesis multimix 16 firewire

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vosken
    • Jan 2008
    • 34

Alesis multimix 16 firewire

Beste forumleden

Ik denk er over deze mengtafel aan te kopen. Ik wil deze gaan gebruiken voor spraakversterking van stand-up comedians/sprekers/... , om voor een aantal bandjes (waaronder het mijne) opnames te maken en af en toe eens een bandje beperkt uit te versterken.

Mijn vraag is of deze tafel naast het maken van opnames ook geschikt is voor de andere zaken waarvoor ik ze wil gebruiken? Verder vroeg ik me af of er al mensen zijn met hands on ervaring met deze tafel?

Als laatste vind ik het wel een minpunt dat deze tafel geen XLR-outputs heeft.

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Dieter
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Deze tafel heeft voor het live mixwerk als nadeel dat je EQ erg simpel is, je hebt alleen gains voor high, mid en low, terwijl ik voor live werk op z'n minst een frequentie parametertje erbij zou doen op de midband. Ook heeft hij maar 2 auxen, waardoor je OF 2 monitormixen, OF 2 effecten OF een monitor en een effect kan aansluiten. Dat is vaak toch te weinig (hangt uiteraard af van waar de grootte van de zaal, muzieksoort en dergelijke!).

Verder zijn de faders niet al te groot, en dat schuift toch wat minder fijn (mijn mening!).

Als je live wilt mixen en ook wilt opnemen, kan je kijken naar de Allen&Heath ZED series, en dan met name de 22FX en 24.

Deze hebben USB waarmee je de master (L+R), aux 1+2 of aux 3+4 naar je pc/mac kan sturen, de return is stereokanaal 3 (voor VST effecten etc.). Deze hebben kanalen genoeg (denk ik), een wat uitgebreidere EQ en 2 extra auxen. Het verschil tussen de 22FX en de 24 is dat de 22FX een ingebouwde effectenbak heeft die via aux 4 wordt gestuurd en op stereo 4 weer terugkomt. Het mooie is dat ze ook nog eens binnen je budget liggen. (ik neem zomaar even aan dat dat rond de prijs van een Alesis multimix ligt)

Als je multitrack wilt opnemen vallen deze natuurlijk af. (weet zo niet of dat met de Alesis wel kan?)

Veel succes met zoeken, Daan

(en nee, ik heb geen aandelen, ik ben alleen enthousiast. Ik wil zelf namelijk ook een Zedje gaan kopen)
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• vosken
      • Jan 2008
      • 34

Daan, bedankt voor je reactie!

De eq is net als het aantal auxen inderdaad wat beperkt, al denk ik dat dit wel moet volstaan voor hetgeen ik het wil gebruiken.

Momenteel heb ik namelijk een Allen&heath GL2400. Voor kleine opdrachten echter, waarbij maar 1 of 2 micro's vereist zijn is deze veel te groot. Daarom ben ik op zoek naar een kleinere mixer met een 8-tal mono-ingangen en 2 of meer stereo-ingangen, die vooral voor spraakversterking zou gebruikt worden. Daar ik al langer op zoek ben naar een systeem waarmee ik ook multitrack mee kan opnemen lijkt deze me wel iets.

Het uitversterken van bandjes wil ik hoofdzakelijk blijven doen met mijn A&H. Enkel bij een beperkte bezetting (gitaar + zang) wil ik eventueel gebruik maken van deze tafel.

Ik zet zeker de zed-serie niet uit mijn hoofd en ga deze net als de alesis eens testen.

Nog mensen met tips?

Comment

• vosken
        • Jan 2008
        • 34

Nog andere forumleden die me kunnen helpen?

Dieter

Comment

• BJD
          • Oct 2007
          • 771

Ja: kijk eens naar de soundcraft EPM6 of EPM8. Erg betaalbare mixertjes mét een semi-parametrische mid EQ en een acceptabele sound.
          Het nadeel is dat je er niet mee kunt multitracken.

Comment

Working...