Wat raden jullie aan ??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dennis639
    • Mar 2010
    • 5

Wat raden jullie aan ??

Hoi,

Ik ben een beginnende Dj die opzoek is naar draadloze microfoons.
    Ik heb nu een mooi setje op het oog mag ik twijfel aan de kwaliteit.
    Het is wel een setje met UHF en 800 Mhz frequentie mag hier heb ik veder geen verstand van. Daarom vraag ik wat jullie van dit setje vinden, of heeft iemand ervaring met het merk Mac Mah? Of kan ik beter iets heel anders kopen? Ik dacht zelf dat UHF en 800 Mhz frequentie wel goed was. Het is bedoeld voor drive-in shows, karaoke en presentaties. Het gaat om dit setje >

http://www.bax-shop.nl/handheld-draadloos/mac-mah-mmh-u520m-draadloos-duo-systeem/product-details.html

Mvg Dennis
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Ik heb ook naar de MacMah setjes zitten kijken, maar toen ik niks kon vinden over het merk, ook geen gebruikerservaringen, heb ik het toch maar onder het kopje 'China meuk' gezet en ben voor een tweetal Sennheiser Freeport zenders gegaan.
    Misschien net een slagje duurder, maar je kan er denk ik meer van op aan dat het gewoon werkt.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Goeie Chinese meuk: de HQ Power copies van de Sennheiser bakjes (met die rode drukknop voor Power On/Off). Ook andere merken hebben die trouwens.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Nwe van JB Syystems zijn ook erg goed voor het geld !
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Welke zijn dat dan? Die oude waren niet veel soeps...
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Ik kan over die Mac Mah MMH-U520m niet veel vinden, lijkt me sterk dat het true diversity is!

dussss veel last van drop-outs!

Onlangs een bedrijfs-presentatie moeten doen met (van het bedrijf) AKG SR40, en daar had ik toch veel last van drop-outs (afstand 5 - 10 meter!!!), op de handhelds niet zo erg, maar de body-packs (met lavelier) on-acceptabel veel!

In de eerste pauze snel mijn eigen (budget) senheiser freeport packs gehaald, en GEEN drop-out meer gehad.
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Ik snap niet waarom je perse draadloos wilt. Da's voor een DJ niet erg nodig, dus investeer liever in een goede draadgebonden microfoon.

Het setje dat je hebt gevonden is gewoon rommel. Neem dan liever een Sennheiser 100 Serie.

Die € 170,- euro kun je beter in je zak houden en doorsparen voor iets beters. OF je koopt dus een prima microfoon + 20 meter kabel (+ neutrik plug...)
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• dennis639
                • Mar 2010
                • 5

Toch mag niet ??

Dus het setje wat ik bedoel is niet veel, wat kan er dan niet goed aan zijn aan het setje. Ik wil het graag draadloos omdat ik dat handig vindt met karaoke enzo. Als ik het setje koop waar kan ik dan last van gaan krijgen ??

Mvg Dennis

Comment

• Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

Originally posted by dennis639
                  Als ik het setje koop waar kan ik dan last van gaan krijgen ??

Mvg Dennis
                  Originally posted by Whitefarmer
                  dussss veel last van drop-outs!
                  Ik zou ze eerst een keer huren (als die meuk al ergens te huur is) en proberen als ik jou was.
                  Groeten John
                  ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                  Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• stainz
                    • Sep 2009
                    • 609

Als je heel erg graag draadloos wil spaar dan nog even door en koop dan voor een kleine 300,- een setje van Shure (PGX 24 - PG 58)

Comment

• dennis639
                      • Mar 2010
                      • 5

Mac Mah dus niet

Hoi,

Ik heb een paar setjes gevonden welke kan ik dan het best kiezen

JB Systems
                      BEGLEC NV, a Belgian sound & light distributor with over 50 years of experience. we are your best partner for sound and light equipment.

Shure
                      Leading manufacturer of microphones for live, touring and studio applications. Professional audio manufacturer of in-ear monitoring systems and sound isolating earphones.

Sennheiser
                      For over 75 years, our products come with a built-in mission: to stay true to the sound and soul the music was given by its artist.

Welke kan ik dan het beste pakken volgens jullie ??

Mvg Dennis
                      Last edited by moderator; 03-04-10, 15:22. Reason: url's aangepast

Comment

• stainz
                        • Sep 2009
                        • 609

welke je het beste kan kiezen hangt van meerdere zaken af, in dit geval zou ik de keuze maken tussen de Sennheiser of de Shure.
                        Dit zijn allebei A-merken waarvan de door jou aangegeven microfoons zogezegd de B-serie is (wat ze er zeker niet minder goed om maakt).

Ik heb zowel met de Shure PG als met de Sennheiser Freeport gewerkt en persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de Shure set, maar de Sennheiser doet er zeker niet voor onder.
                        Ik zou ze allebei zien te proberen om te weten hoe ze klinken en even kijken hoe de knopjes je bevallen en welke je prettiger in de hand vind liggen en daar de beslissing op baseren.

Comment

• dennis639
                          • Mar 2010
                          • 5

Dus de JB Systems laten vallen en een keus uit de overige 2 maken

Mvg Dennis

Comment

• jans
                            • Feb 2003
                            • 869

Stap1: bepaal je budget
                            Stap2: zoek een winkel, of winkels, die draadloze systemen verkopen.
                            Stap3: investeer een middag van je kostbare tijd.
                            Stap4: ga naar de winkel(s) en probeer de verschillende setjes.
                            Stap5: kies de voor jouw meest geschikte.
                            Stap6: kopen

How hard can it be.
                            Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• dennis639
                              • Mar 2010
                              • 5

Jullie mening of ervaring

Ik snap wat je bedoelt met stap 1 t/m 6 mag ik wou alleen even jullie mening over deze setjes.

JB Systems
                              http://www.beglec.com/#product=wms-1

Shure
                              http://www.shure.com/ProAudio/Produc..._pro_pg24-pg58

Sennheiser
                              http://www.sennheiser.nl/nl/home_nl....reeport_021005

Welke kan ik dan het beste pakken volgens jullie ??

Mvg Dennis

Comment

Working...