Ultimate speakerstand

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ljanton
    • Sep 2003
    • 373

Ultimate speakerstand

Weet niet goed waar ik dit moet plaatsen en FAQ leverde niet echt iets op.

Wij gaan heel binnenkort 2 speaker statieven aanschaffen en nu is ons oog gevallen op de TS-100B Tall Speaker Stand van het merk Ultimate.

Heeft hier iemand ervaringen mee? Raadt iemand iets anders aan?

De speakerstand gaat tot 2m hoog en automatisch na het draaien van een knopje, benieuwd hoe het in elkaar zit. Lift vermogen tot 68 kg.

In geval van een ander voorstel speakerstand moeten de spec's niet zwaarder zijn dan 2m hoog en 60kg max belasting.

Greetzz Vince
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

YouTube - Ultimate Support TS100B Hydraulic Speaker Stand at Idjnow.co

Als ik dit zo zie is het een potjandorie handig tiefje.
    Aan de andere kant: er bestaat ook nog zoiets als een wind-up.

Maar dit lijkt een beetje het beste van twee werelden:
    Licht, compact, speaker op lage hoogte te plaatsen... kortom: weinig fysieke handelingen.

Het product is totaal nieuw voor mij, maar het lijkt me een SUPERding!

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• ljanton
      • Sep 2003
      • 373

ja net daarom dat ons oog erop gevallen is, en de prijs is ook al heel scherp, 139 euro per stuk inclusief btw... dus vandaar wou ik even vragen of iemand andere (betere) voorstellen had. Maar zover ik weet is wind-up duurder? en zo ja, hoeveel dan? Verder vroeg ik me dus ook af welke ervaringen er zijn, stel zou het statief snel olie lekken? etc etc...

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Originally posted by ljanton
        ja net daarom dat ons oog erop gevallen is, en de prijs is ook al heel scherp, 139 euro per stuk inclusief btw... dus vandaar wou ik even vragen of iemand andere (betere) voorstellen had. Maar zover ik weet is wind-up duurder? en zo ja, hoeveel dan? Verder vroeg ik me dus ook af welke ervaringen er zijn, stel zou het statief snel olie lekken? etc etc...
        Of een wind-up duurder is ja/nee kun je toch zelf simpel zoeken op het net?
        Ik kan je al wel verklappen dat een wind-up met een dergelijke draagvermogen stukken duurder is. Daarnaast zul je bij zo'n model de luidspreker meestal ver omhoog moeten tillen voordat deze op het statief staat. Dat lijkt bij de Ultimate uitgesloten.
        Hier nog een linkje van de fabrikant: Ultimate Support: Home - Kleine 70kg max. (!)

Verder ben ik zelf inmiddels net zo benieuwd naar ervaringen...

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• ljanton
          • Sep 2003
          • 373

ja dat ik zelf ook op het net vinden, maar ik bedoelde dus als men met een voorstel afkomt wat dan de prijs is van hun voorstel... :-)

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Hier nog zoiets: YouTube - Frankenstand!! Powered Speaker Stands

Het heet de Frankenstand en schijnt goed te werken...

De maker van de video hoort bij de "DJ-tutor" groep (van ellaskins), voor het geval er iemand waarde aan hecht..

Deze jongens krijgen vaak leuke gear met de vraag "kan je dat niet ff reviewen voor op youtube?", en dit is er volgens mij ook een, maar het is wel een mooi stukje techniek!

www.frankenstand.com

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Overigens is het ding niet hydraulisch maar pneumatisch, zoals de fabrikant ook zelf vermeldt en ieder direct zou kunnen zien. Behalve een clubje DJ's dat graag filmpjes maakt en "stoere" producten laat zien natuurlijk. Al kijk ik naar de mechanismen en knopjes, dan lijkt het in de catagorie "2x stoten=kaput" te vallen. Of aluminium nu echt een geschikt materiaal is hiervoor (zachtheid) dat moet zich nog uitwijzen. Statieven hebben vaak veel te lijden en moeten wat mij betreft in eerste instatie zo kernrampbestendig mogelijk zijn.

Nee, niet iets waar ik een goed gevoel bij krijg. Maar ik kan er naast zitten.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Originally posted by sparky
                Overigens is het ding niet hydraulisch maar pneumatisch, zoals de fabrikant ook zelf vermeldt en ieder direct zou kunnen zien. Behalve een clubje DJ's dat graag filmpjes maakt en "stoere" producten laat zien natuurlijk. Al kijk ik naar de mechanismen en knopjes, dan lijkt het in de catagorie "2x stoten=kaput" te vallen. Of aluminium nu echt een geschikt materiaal is hiervoor (zachtheid) dat moet zich nog uitwijzen. Statieven hebben vaak veel te lijden en moeten wat mij betreft in eerste instatie zo kernrampbestendig mogelijk zijn.

Nee, niet iets waar ik een goed gevoel bij krijg. Maar ik kan er naast zitten.

Ik heb zelf een paar K&M's, en daar ben ik heel tevreden mee, ik krijg m'n kastjes er altijd wel op, en als je ze heel hoog zet zijn ze minder stabiel, maar dat hebben alle statieven...

Die van mij zijn volgens mij behoorlijk kernramp-proof, maar ik hoop dat dat niet nodig zal zijn...

Maar dit werkt prima, dus waarom iets nieuws, dat er inderdaad leuk uitziet, maar waarvan je totaal niet weet of het nog wel echt werkt als je het 10x achteloos achter in je bus hebt gesmeten...

Want dat schijnt te gebeuren...

Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

Originally posted by djspeakertje
                  Ik heb zelf een paar K&M's, en daar ben ik heel tevreden mee, ik krijg m'n kastjes er altijd wel op, en als je ze heel hoog zet zijn ze minder stabiel, maar dat hebben alle statieven...

Die van mij zijn volgens mij behoorlijk kernramp-proof, maar ik hoop dat dat niet nodig zal zijn...

Maar dit werkt prima, dus waarom iets nieuws, dat er inderdaad leuk uitziet, maar waarvan je totaal niet weet of het nog wel echt werkt als je het 10x achteloos achter in je bus hebt gesmeten...

Want dat schijnt te gebeuren...

Daan
                  K&M's zijn erg goed ja, maar kunnen helaas ook kapot. Tenminste bij de mensen die het okee lijken te vinden om dat spul los op elkaar in een kist te gooien Of zoals jij zegt los achetrin een bus. Of op de verkeerde manier ergens aan vast sjorren. En dan heb ik het niet eens over de manieren waarop mensen micstands kunnen mishandelen, want daar kun je nog meer aan slopen. Uh, sorry ik dwaal af. Punt is dat dit typisch zo'n product lijkt dat je alleen zelf moet hanteren binnen je kleine bedrijf of hobby, dan gaat het goed. ook heb ik bijvoorbeeld zo'n rackbag waarin ik wel eens wat spul meeneem, gaat prima. Maar ik moet er niet aan denken wat er met dat spul gebeurt als het op die manier in de verhuur gaat bij een wat groter bedrijf.
                  Last edited by sparky; 07-04-10, 17:58.
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Denk dat het met de betrouwbaarheid wel goed zit, zo ingewikkeld is het nou ook weer niet om een statief pneumatisch omhoog te laten gaan. Er zitten dus bijna geen extra onderdelen in en die extra onderdelen zitten binnenin het statief. Ze zijn dus zeker niet kwetsbaarder dan de 'normale' aluminium statieven.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• ljanton
                      • Sep 2003
                      • 373

nuja het is niet de bedoeling dat ik ermee ga gooien, materiaal behandel ik altijd met de grootste zorg, ... ook als het niet van mij is.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Bij de 'grotere' bedrijven zitten statieven niet in een hoes maar goed beschermd in een statievenkist.
                        Ik vraag me wel af wat er gebeurd wanneer je per ongeluk het statief losdraait zonder speaker erop.....
                        Het is pneumatisch en dus zou hij met een rotgang uit moeten schuiven En moet je er dan met je volle gewicht op gaan hangen om hem weer ingeschoven te krijgen?
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• ljanton
                          • Sep 2003
                          • 373

Dat vroeg ik me ook al af.

Comment

• @lex
                            • Jul 2006
                            • 1087

Dit heeft K&M ook in het assortiment gehad. Volgens mij is het er weer uitgehaald omdat het ding idd niet onbelast moet worden gebruikt en omdat de luchtveer (meer dan dat is het niet, erg simpele pneumatiek dus) relatief snel kapot ging en een aanzienlijk deel van de kosten va het statief uitmaakte.

@lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• ljanton
                              • Sep 2003
                              • 373

Dus jij zegt : beetje meer geld neertellen en wind up ? (we willen namelijk zo weinig mogelijk heffen)

Comment

Working...