problemen met instellen van mijn scan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tombo
    • Apr 2010
    • 2

problemen met instellen van mijn scan

Hallo ik ben nieuw hier en heb eigenlijk geen ervaring met licht, maar het leek me ontzettend leuk om te leren. En heb nu ik op mijn zelf woon even een betaalbare scanner en dmx controler gekocht. De scanner is een DMX led scanner van skytec en mijn controller is een 192 kanaals DMX controler. Gekocht bij electronicatekoop. Jammer genoeg wist ik niet dat deze zaak waar het forum aan vast zit, ook het geen had Maarja...
    Ik heb de instructies wel 10 keer door gelzen maar krijg het niet eens aan de gang. heb wel kunnen lezen dat mijn scanner op adres DIP 1 en 10 aan moeten staan. Als ik nu mijn panneel aanzet en ik druk scanners 1 of12 of wat er tussenin zit , hij flikkerd heel snel maar reageerd niet op de schuiven en de joystick reageerd ook niet. Wat ik al zei heb het al tien keer doorgelzen mar kom er niet uit. Ik weet hiet is niet 1 2 3 te leren maar als hij in iedergeval al iets doet zou fijn zijn. Kan iemand mij helpen?
    Via dit forum of misschien ff een belletje dat is misschien net zo makkelijk.
    Of wil misschien de zaak me een handje helpen ook al heb ik hem niet bij hun gekocht?

Hier hoor het wel
    vr/gr Tom van de vondevoort
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Eerstelijnshulp word je verwacht te krijgen van je dealer. Als je dus een beetje slim bent geweest dan zit die internetshop niet te ver van jou vandaan zodat je daar even langs kunt gaan. En voor de rest is het altijd beter EERST na te denken en DAN pas te kopen. Als je de handleiding van je DMX-paneel goed had gelezen dan had je daarin zien staan dat je de joysticks aan bepaalde kanalen moet toewijzen e.d. Maar daar heb je dus idd wel de handleiding stap voor stap voor nodig.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• hardstyle
      • Jan 2010
      • 427

Zit er niet zoiets dat zich 'handleiding' noemt erbij?
      (bij zowel de tafel als scanner)

Comment

• Tombo
        • Apr 2010
        • 2

Er zit een handleiding bij de scanner moet op adres 1 en 10 on staan.
        Als ik dan op mijn paneel de 1 in druk van de scanners begint hij snel te knipperen. Maar dit doet hij ook bij elek knop 1 tm 12 maakt niet uit.
        Verder kom ik niet.

en laserguy ik heb altijd je kunt alles leren en desnoods met hulp van andere mensen die er meer verstand van hebben.

vr/gr Tom

Comment

• hardstyle
          • Jan 2010
          • 427

12 knoppen met 10 dmx kanalen?

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Originally posted by Tombo
            Er zit een handleiding bij de scanner moet op adres 1 en 10 on staan.
            En zit er bij de controller niet ook een handleiding??
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• remco_k
              • Sep 2002
              • 325

@Tombo: Je moet je scanner op een DMX adres instellen, b.v. adres 1.
              Daarna moet je de controller configureren op welk adres je wat hebt zitten. Dat wil nog weleens verschillen per controller, dus je ontkomt er niet aan de handleiding van de controller erbij te pakken en op te zoeken hoe je dat moet doen. Dit is de basis van hoe DMX werkt, dus dat staat echt wel duidelijk in de handleiding uitgelegd.
              Daar kan ook bij horen dat je per schuif en voor de pan/tilt bewegingen moet instellen welke functie/kanaal het is.

Tot slot kan het helpen als je je even inleest in hoe het DMX protocol werkt. Dan kan je jezelf voorstellen hoe sommige dingen gaan maar ook begrijpen wat er misgaat als iets niet werkt. Wellicht dat je hier eens mee kan beginnen: http://nl.wikipedia.org/wiki/DMX512 en http://www.thedmxwiki.com/definitions/dmx512
              Last edited by remco_k; 22-04-10, 09:18.
              Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
              Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

Working...