Versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thomas-hendriks
    • Apr 2010
    • 3

Versterker

Wat is het verschil tussen maximaal uithoudingsvermogen of RMS vermogen van een versterker?

Ik heb namelijk twee gem sound TR-150 boxen.

Boxen:

Power: 600 watt peak
    Impedance: 8 Ohms
    Frequency Responce: 50 Hz - 1800 Hz

Kan ik hier de versterker Gem Sound PA-5505 voor gebruiken?

Versterker:

1600 watts @ 4 Ohm bridged mono
    800 watts per channel RMS @ 4 ohm
    500 watts per channel RMS @ 8 ohm
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

600W peak is 300W "music program" en 150W continu vermogen.
    Meer dan 200-300W zou ik er zeker niet op loslaten ... anders gaan je boxen stinken.
    De amp is dus "te zwaar", of je moet 'm goed begrenzen met 'n processor oid.

Max vs RMS vermogen van 'n amp zijn commerciele praatjes; het gaat om het continu vermogen wat 'n amp kan leveren, max vermogen wordt ook nooit met 'n tijdspanne vermeld en da's wel zo essentieel.

Groeten !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• Thomas-hendriks
      • Apr 2010
      • 3

Oke dus ik moet een versterker hebben voor 8 ohm want dat is beter voor de versterker heb ik gelezen. Ik moet dus een versterker hebben die 200 tot 300W RMS vermogen heeft? Dus het maximale vermogen van de versterker maakt niks uit.

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Als je speaker 300W rms is op 8ohm heb je in theorie een versterker nodig van 1,5x je speakervermogen in dit geval dus 450W op 8ohm.

Je kan altijd een zwaardere versterker gebruiken maar dan moet je wel weten hoe je ermee om moet gaan.
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• nijhuisr
          • May 2003
          • 182

Originally posted by Thomas-hendriks
          Oke dus ik moet een versterker hebben voor 8 ohm want dat is beter voor de versterker heb ik gelezen.
          Huh? Een versterker van 8 ohm bestaat niet, speakers hebben een impedantie van 4/8/16 ohm, daar moet de versterker voor geschikt zijn.

De meeste redelijke prof versterkers kunnen prima 4 ohm aansturen, daar hoef je niet echt naar te kijken.

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

Originally posted by nijhuisr
            Huh? Een versterker van 8 ohm bestaat niet, speakers hebben een impedantie van 4/8/16 ohm, daar moet de versterker voor geschikt zijn.

De meeste redelijke prof versterkers kunnen prima 4 ohm aansturen, daar hoef je niet echt naar te kijken.
            En bij 2 ohm wordt dat een ander verhaal.
            Maar je hebt helemaal gelijk.

Ik stel voor dat de TS even flink aan het lezen gaat. Search functie! Google!
            Deze info is gewoon op te zoeken...

Mvg,

Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Thomas-hendriks
              • Apr 2010
              • 3

Originally posted by Rolandino
              Als je speaker 300W rms is op 8ohm heb je in theorie een versterker nodig van 1,5x je speakervermogen in dit geval dus 450W op 8ohm.

Je kan altijd een zwaardere versterker gebruiken maar dan moet je wel weten hoe je ermee om moet gaan.
              Ik heb boxen van 600W peak dus ik moet een versterker hebben van 900W rms?
              Lijkt mij wel veel

Is er geen site over waar alles over een versterker staat uitgelegd?
              Last edited by Thomas-hendriks; 27-04-10, 18:44.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Lijkt mij wel veel

Is er geen site over waar alles over een versterker staat uitgelegd?
                Ja, die is er, dat is deze site, klik hier maar eens.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Even nogmaals lezen wat er werd geschreven.
                  Er wordt gesproken over 300 Watt RMS en niet over 600 Watt piek die jij hier aanhaalt.

Je berekening klopt wel maar je voert hem uit op de verkeerde gegevens.
                  Je krijgt de theorie wel door maar nu nog toepassen in de praktijk zeg maar.

Comment

Working...