Wall of Speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sloefke
    • Apr 2010
    • 2

Wall of Speakers

Hallo,

Ik ben op zoek naar een oplossing om een wall of speakers te maken voor een fuif. De bedoeling is verschillende luidspreker sets te stacken en te laten spelen. Niet allen moeten aangesloten zijn, maar ik zou toch graag tenminste twee sets willen aansluiten.

Ik beschik over twee DAP palladium 1200 versterkers en een eenvoudig mengpaneel met 12 kanalen. ('t is voor dj's, niet voor bands).

Hoe kan sluit ik alles best aan zodanig dat ik een goed geluid krijg ( dwz: de twee sets speakers werken elkaar niet tegen)?

Groeten
    Dennis
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Als je nu eens vertelt wat voor speakers je mee werkt?
    Je vraag kunnen we zo niet beantwoorden natuurlijk.

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Setje links, setje rechts van de muur, daartussen creatief met crêpepapier een hele berg dummy's maken...

Dus gewoon een standaard links/rechts opstelling, maar met wat nepspeakers ertussen

Best veel bands die dit trouwens met de backline doen. Radiohead bijvoorbeeld, meer dan de helft van al die speakers is dummy
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Sloefke
        • Apr 2010
        • 2

Welke gegevens moet je hebben over de speakers? Hoevel watt ze aankunnen of hun impedantie (8 ohm geloof ik, maar dat zal ik nakijken)

Ik weet van de speakers dat ze zwakker zijn dan de versterker die ik reeds vermeldde. (Zoals dat meestal wordt gekozen...)

We gaan er ook een heleboel dummy's tussen zetten, maar één enkele set is voorlopig nog niet genoeg om de ruimte te vullen...

We zullen dus twee (misschien 3) sets plaatsen, maar weten niet geheel hoe dat best gedaan wordt.

edit: Ik ben even gaan kijken en één van de sets is een DAP AX-15 Dit zijn twee cabinets die elk 300W aankunnen met een impedantie van 8 oh (en ze kunnen worden doorgelinkt)
        Last edited by Sloefke; 26-04-10, 08:59.

Comment

Working...