Geluidsverschil rechter topspeaker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Ach, ik moet wat meer aan mijn hart denken!

wat zou ik me toch druk maken om andermans spullen.

......zucht......
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• remco_k
      • Sep 2002
      • 325

Originally posted by Italioboy
      Oke, er mag een slotje op.
      Ja fijn, leuk ook voor de inzet van andere mensen hier jouw proberen te helpen en jij gooit gewoon het bijltje erbij neer alsof het helemaal op is gelost? Voor het geval je dat nog niet doorhad: dat is het nog niet.
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• jakobjan
        • Jul 2002
        • 599

Hij moet zijn profiel maar eens verder invullen zodat we enigszins kunnen inschatten met wat voor niveau we te maken hebben.
        Waarschijnlijk 14 jaar en wannabe.
        Jakob-Jan
        Lightjockey Beta tester
        Freelance Licht tekkie

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Originally posted by remco_k
          Een jackplug is voor een hoofdtelefoon, zeg ik altijd maar. Meer niet. :-)

Hmmm, dan vraag ik me toch af hoe jij je inserts prikt... Of heb je een dikke Midas oid, waar alleen XLRen op zitten?

Maar voor speakers zie ik persoonlijk niets liever dan speakon.

Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Junior
            • Jan 2010
            • 114

Originally posted by djspeakertje
            Hmmm, dan vraag ik me toch af hoe jij je inserts prikt... Of heb je een dikke Midas oid, waar alleen XLRen op zitten?

Maar voor speakers zie ik persoonlijk niets liever dan speakon.

Daan

Eeeh een midas heeft geen Xlr voor de inserts ook gewoon jack of zoon andere plug. Maar geen xlr.

Maar voor speakers is een jack plug inderdaad niet handig.

Ik heb hier nog wel speakers met Xlr maar die komen nog uit de pre historie

Comment

• mhsounds
              • Sep 2009
              • 933

Ik heb hier gister nog een hobbybob verloopje gemaakt van speakon naar jack

Werkt ook gewoon, alleen ik zit er toch over na te denken om in alle kastjes speakon plaatjes te schroeven.
              Freelance Light and Video |
              Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Italioboy
                • May 2010
                • 21

Speakon plaatje is wel een goed idee, alleen ik kom dan wel in de knoei met mijn draadaansluiting. Of kan ik die 2 draadaansluitingen op mijn versterker vervangen door een speakon chassisdeel?
                Last edited by Italioboy; 14-05-10, 12:28.

Comment

• Junior
                  • Jan 2010
                  • 114

Als dat past kan dat gewoon. maar of dit je probleem ook oplost.

Comment

• Italioboy
                    • May 2010
                    • 21

Zou het geluidsverschil dan aan mijn versterker kunnen liggen?

Comment

• SoundOfSilence
                      • Mar 2007
                      • 766

Vooralsnog kan je probleem liggen aan elke apparaat wat je in gebruik hebt en/of in elk kabeltje wat je in gebruik hebt.

Het slimst is om vanaf je mengpaneel steeds links en rechts te draaien en te kijken wanneer het probleem mee verhuist. Als het mee wisselt met je kabelwissel dan ligt het aan die kabels die je wisselt óf aan het apparaat ervoor.
                      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• remco_k
                        • Sep 2002
                        • 325

Originally posted by djspeakertje
                        Ergens wist ik dat zo'n opmerking zou komen.
                        Maar als ik bij mijn zinnetje alle uitzonderingen nog zou moeten gaan noemen, zou m'n post te groot worden om nog op 1 scherm te passen.
                        Eigenlijk had ik moeten typen: Een jackplug is voor een paar Volt, zeg ik altijd maar. Meer niet. :-)
                        En zelfs dan kan je nog opmerkingen bedenken... (iets met 2 Volt, 30 Ampere).

En dan nog iets: je kan nog beter een XLR connector in je speakers hebben zitten dan jacks. Veel minder storings gevoelig. Maar speakon is natuurlijk gewoon the way to go. (Nog een voordeel: die maken ook geen sluiting als je die erin steekt - iets wat bij jacks, vooral mono jacks, wel voor kan komen)

Nog even aan onze probleem zoeker: Je vertelde dat je de kabel omprikte van de ene speaker naar de ander en dat toen het probleem niet meer bestond. Daarmee heb je aangetoond dat het niet aan je versterker ligt of aan alles wat daarvoor zit geknoopt. Maar dit statement geld -alleen- als je in de tussentijd ook echt niets anders hebt uitgevoerd dan die jacks omprikken in je speakers.
                        Last edited by remco_k; 14-05-10, 13:51.
                        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

Working...