Welke sub is beste?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hellmaster
    • May 2010
    • 3

Welke sub is beste?

[FONT=Verdana]Ik wil een sub aan mijn set toe voegen... alleen twijfel ik tussen 2.
    [/FONT]

de 1e is een actieve sub van american audio het gaat om de:
    American Audio PXW-18P Actieve 18 inch subwoofer

Specificaties:800W RMS
    build in amplifier
    fan cooled with various speed
    frequency response: 38 Hz to 120Hz
    Max. sound pressure (SPL@1m): 128dB
    Die cast aluminum woofer
    Magnet: 14 Oz
    Overload, temperature & short circuit protection
    60,5 cm x 59,5 cm x 74,5 cm (L x B x H)

479 euro kwijt...

of passive tweedehands dap pro x-18b sub

impedance 6 Ohm
    600 watt rms
    program power 1200 watt
    sensitivity dB/W/m
    Range: 32-160 Hz

met nieuwe versterker: DAP Palladium p-700 vintage
    brigded 700 watt rms op 8 ohm

kost me 440 bij mekaar

het is voor een drive in show..

wie kan mij op weg helpen? of weet iemand wat beters?

Mvg,
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

De versterker die je bij de Dap-sub wil aanschaffen is wat aan de lichte kant. Ik zou voor 1kW aan 8 Ohm gaan.
    Wat je ook doet, vergeet niet er ook een cross-over bij te gebruiken, zodat je toppen wat ontlast worden. Het gebied dat door de sub wordt weergegeven hoeft je top dan niet meer voor zijn rekening te nemen.

Groet, Rob.
    Last edited by keenoncoolstuff; 17-05-10, 21:50.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• stainz
      • Sep 2009
      • 609

Ik zou die American Audio nemen, want die heeft meer watts.
      Of misschien toch liever de DAP want die gaat wel tot 32Hz in tegenstellinge tot de 38Hz van de American Audio.
      Maar die heeft wel een 18" woofer....

Eigenlijk zou ik niet weten wat ik zou moeten kiezen.. want je wilt hem in een set, maar ik zou niet weten waarbij dus dan kan ik moeilijk oordelen.
      ALs ik jou was zou ik eens gaan luisteren naar beide subwoofers welke het best bij jouw set klinkt!

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Zelf luisteren is de enige manier om een goed antwoord op je vraag te krijgen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• hellmaster
          • May 2010
          • 3

Originally posted by stainz
          Ik zou die American Audio nemen, want die heeft meer watts.
          Of misschien toch liever de DAP want die gaat wel tot 32Hz in tegenstellinge tot de 38Hz van de American Audio.
          Maar die heeft wel een 18" woofer....

Eigenlijk zou ik niet weten wat ik zou moeten kiezen.. want je wilt hem in een set, maar ik zou niet weten waarbij dus dan kan ik moeilijk oordelen.
          ALs ik jou was zou ik eens gaan luisteren naar beide subwoofers welke het best bij jouw set klinkt!
          Ze hebben alle twee 18" woofer...

ik heb 2 oude jbl m330 serie toppen staan..
          JBL M330

12" Woofer + 1" Horn
          8 Ohm
          350 Watt
          45 Hz - 18 KHz
          99 dB
          700 x 460 x 390 mm
          35 kg

Ik weet niet welk van de 2 subs er mooiste bij past en welke het hardst gaat om zo maar te zeggen...
          en welke kwaliteit beter is...

Comment

• HR Soundproductions
            • Oct 2005
            • 650

Het voordeel van de American audio is dat hij actief is, je hoeft er dus geen versterker meer bij te hebben, verder denk ik dat beide prima onder de JBL's te gebruiken zijn. Prestatief ervan zijn best goed te noemen (prijs/kwaliteit) en hoef je je er niet voor te schamen. Als je nog eens geld over hebt, kun je er een tweede bij scoren en dan heb je een leuk setje.

Buiten het feit dat je echt zelf zal moeten gaan luisteren wat het beste klinkt, moet je jezelf ook de vraag stellen, "wat wil ik nu" en zelfs misschien "wat wil ik over een tijdje". Weet zeker dat je er zelf dan uit kunt komen.

Nog een tip, nooit de M330 aan 1 handvat optillen, handvat kan zomaar breken en lelijke snijwonden veroorzaken.
            Last edited by HR Soundproductions; 28-05-10, 15:14.

Comment

• hellmaster
              • May 2010
              • 3

Originally posted by HR Soundproductions
              Het voordeel van de American audio is dat hij actief is, je hoeft er dus geen versterker meer bij te hebben, verder denk ik dat beide prima onder de JBL's te gebruiken zijn. Prestatief ervan zijn best goed te noemen (prijs/kwaliteit) en hoef je je er niet voor te schamen. Als je nog eens geld over hebt, kun je er een tweede bij scoren en dan heb je een leuk setje.

Buiten het feit dat je echt zelf zal moeten gaan luisteren wat het beste klinkt, moet je jezelf ook de vraag stellen, "wat wil ik nu" en zelfs misschien "wat wil ik over een tijdje". Weet zeker dat je er zelf dan uit kunt komen.

Nog een tip, nooit de M330 aan 1 handvat optillen, handvat kan zomaar breken en lelijke snijwonden veroorzaken.
              Oke dan kijk hier kan ik wel wat mee ... bedankt! Soms moet je net even een mening van iemand anders horen hoe die er over denkt...

en ja die jbl handvatten zijn inderdaad levens gevaarlijk bij mij zit er in 1 ook al een scheur

Comment

Working...